synd om hunden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gäddmannen
    • June 2007
    • 61

    synd om hunden

    hej de var jag som startade tråden "hundar är skit" som tidigare skrivit så menas det inte. har läst alla inlägg och de är en hel del " folk kommer fram och ska klappa" de tycker jag som förälder är idiotiskt! man ska inte låta sina barn springa fram till hunden och låta barnet dra i svansen å slita i öronen å allt de där. så jag förstår hundägare till fullo att Dom blir irriterade på folk som ska komma fram och "klappa" hunden.. även hundar har dåliga dagar!!!
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ursprungligen postat av gäddmannen
    hej de var jag som startade tråden "hundar är skit" som tidigare skrivit så menas det inte. har läst alla inlägg och de är en hel del " folk kommer fram och ska klappa" de tycker jag som förälder är idiotiskt! man ska inte låta sina barn springa fram till hunden och låta barnet dra i svansen å slita i öronen å allt de där. så jag förstår hundägare till fullo att Dom blir irriterade på folk som ska komma fram och "klappa" hunden.. även hundar har dåliga dagar!!!
    Även om en hund har en bra dag så ska den inte vara tvungen att vara allmänhetens gosebjörn... De är inga allmänna tillgångar som alla har rätt att ta i !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jag såg på Cesar i måndags och då har han med sig sin Pitbull som uppför sig som en ängel och mötte 3 små golvmoppar som uppförde sig för j**ligt... Då säger Cesar, "Pitbull har ju dåligt rykte, titta så fint han uppför sig, det finns inga dåliga hundar, bara dåliga ägare".. Det sa han till ägaren vars hundar betedde sig som skrutt..

    Det är vi människor som vanligt som gör fel, inte djuren, som vanligt... Vare sig det är hundägare eller andra... Det är vi som inte lär oss ordentligt om djuren omkring oss..

    För mig är den mannen en guru.. Om/när jag ska köpa hund igen så ska jag skaffa alla avsnitten och titta igenom dem innan jag köper valpen och då är jag en gammal hundägare som tycker att mina hundar har varit superfina mentalt. Man är aldrig för bra för att lära sig mer...
    Senast redigerad av Katharina; 31 October 2007, 10:18.
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    Arbetssätt...