öronkli!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classekoi
    • March 2007
    • 325

    öronkli!

    Efter löpet har min hund kliat sig ganska mycket särskilt i öronen som trots allt är helt rena (bara lite kli sår) vad kan det vara?? någon som vet? tacksam för svar
    mvh clas
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ursprungligen postat av classekoi
    Efter löpet har min hund kliat sig ganska mycket särskilt i öronen som trots allt är helt rena (bara lite kli sår) vad kan det vara?? någon som vet? tacksam för svar
    mvh clas
    Det är troligtvis en irritation som man behöver en salva till.. Veterinärbesök...

    Jag vet inte om man kan försöka smörja in och rengöra öronen själv på något vis.. Någon här kanske har prövat med typ barnolja och bomull.

    Den salvan jag fick innehöll någon procent av något, cortison tror jag.
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • classekoi
      • March 2007
      • 325

      #3
      ok ska gå till vetten idag!!

      Kommentar

      • veronicca
        • November 2007
        • 53

        #4
        det finns en flaska på apoteket som man sprutar i lite vätska i öronen så blir det bättre... min labb har nämligen problem med öron kli och det blir bättre av den vätskan'

        Kommentar

        • Dysnomia
          • April 2004
          • 1692

          #5
          Japp, Epi-Otic. Kanonbra och borde finnas i varje mattes/husses djurapotek!
          Skånetös i Dalarna
          MIN ZOON!

          Kommentar

          • veronicca
            • November 2007
            • 53

            #6
            Ursprungligen postat av lili76
            Japp, Epi-Otic. Kanonbra och borde finnas i varje mattes/husses djurapotek!

            Ja just det.. det va så den hette

            Kommentar

            • throlin
              • October 2007
              • 32

              #7
              olivolja! mycket effektivt det funkar mot lite riv kli.. men inte mot parasit kli.

              Kommentar

              • Fridas
                • September 2007
                • 629

                #8
                Jag skulle inte laborera för mycket med öronen om det är en symtom
                som inte blivit diagnostiserad tidigare. Öronen är känsliga och är de
                inte skitiga så är det förmodligen något som inte står rätt till i innerörat.
                Kliar hunden mycket utan att det är skräp eller vax i örat så kan det vara
                trumhinnan som är skadad, om man då häller en massa rengöring och
                oljor i örat kan man göra mer skada än nytta.

                Lycka till!
                ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

                Kommentar

                • Dysnomia
                  • April 2004
                  • 1692

                  #9
                  Just Epi-Otic är så mycket mer än bara öronrens. Den används ofta tillsammans med antibiotika vid öroninflammationer. Det är lätt desinficerande, mild och klådstillande.

                  Olja däremot ska man inte stoppa i hundars öron. Det kan man använda på en papperstuss för att torka ur ytterörat med.
                  Skånetös i Dalarna
                  MIN ZOON!

                  Kommentar

                  • staan
                    • August 2007
                    • 154

                    #10
                    vad blev resultatet hos vetten? kattskabb ,öroninflammation ?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...