Avlivning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sweellen
    • October 2007
    • 1

    Avlivning

    Så här ligger det till, min hund Pavis är 12 år och har ätit rimadyl några år men har blivit dålig på senaste tid, på lördag ska jag flytta från villa till lägenhet vilket betyder TRAPPOR (som han ej ska gå i).
    Han faller omkull ibland och han gnäller ganska mycket, man kan se att han har ont och är stel. Finns det någon annan medecin eller är Rimadyl den bästa? Har bokat en avlivningstid till honom på onsdag, vi flyttar på lördag. Vill inte att han skall va med om flytten eftersom att han kommer att undra (jag bor hos mamma i villa och ska flytta iväg till lägenhet)
    Vore väldigt tacksam för svar snabbt!
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Sorgligt men du tänker göra det bästa för din hund.
    Minns alla fina stunder ni haft tillsamman.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      När jag frågade veterinären om min hunds cancer gick att operera så sa hon att det var jättesvårt och plågsamt. Om jag hade bett dem att genomföra den så skulle det inte ha varit för hundens skull utan för min egen. För hans skulle var det snällaste jag kunde göra att låta honom somna in.
      Får en tår i ögat.. Jag tyckte att det stärkte mig i mitt beslut. Min vovve blev bara 8 år.

      Jag fick inte tid att ta farväl ordentligt av min hund eftersom det blev en akutresa in. Passa på att göra det nu när du har möjligheten.. Som Kramfors sa, tänk på att han fick leva i 12 år och att han får ett bra slut.
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      Arbetssätt...