Dödsdömd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Julle*
    • July 2007
    • 484

    Dödsdömd

    När min kompis kom hem från skolan igår så hittade hon sin ena hund död De va en rottweiler ca 2 år. Han hade blivit strypen av sin bror. De hade lekt som vanligt o då hade den ena hundens tänder fastnat i den andra hundens halsband, som va ett typ kedjehalsband. Han hade förmodligen tagigt stryp grepp runt halsen på sin bror. Hunden hade drabbats av panik när han inte fick loss tänderna från halsbandet och snurrat runt o försökt slita sig loss. Vilket ledde till att hunden med halsbandet på sig stryptes till döds. Båda va rottweiler. Men jag klagar inte på rasen pga det här!!!!
    Men på ett till hundra hur många gånger kan en hund dö av det här??
    De jag ville säga med det här va att ni som har en hund som bär kedjehalsband kanske borde byta. De måste ju va hemskt att tänka på om de skulle varit eran hund.
    msn: Julia_puma@hotmail.com
    Mvh Julle
  • Richard.R
    • December 2006
    • 1872

    #2
    hemskt
    396L SA biotop
    128L SA biotop
    54L SA biotop
    54L SA biotop

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #3
      Det låter som en fruktansvärd död. Och bara 2 år gammal
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Neej, f*n va tragiskt... Man ska aldrig lämna halsbandet på en hund!!! Stackars lilla vovven... Gick det bra med den andra vovven???
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • qenzo
          • February 2005
          • 1747

          #5
          Ja det är en känd faktor att man inte låter hundar ha halsband på sig, mer än i koppel. Men av bekvämlighets skäl tar man aldrig av det.
          Ngt nog större delen av hundfolket gör lika.

          En otroligt tragisk händelse som man förhoppningsvis lär sig ngt av, men byta halsband kommer iaf inte jag att göra.
          Hur gick det med den andra hundens tänder??

          Sänder lite varma tankar till hundägaren.
          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

          Kommentar

          • Julle*
            • July 2007
            • 484

            #6
            Jo den andra hunden mår så där... Han har vägrat äta ett tag och är inte så sugen på att leka. Men de går nog snart rätt bra igen. De måste ju ändå varit lite jobbigt för han att ligga bredvid sin döde bror/bästa kompis i flera timmar tills hon kom hem o hittade dom.
            Jo lite tråkigt att han bara va 2 år gammal.
            En vetrinär fick komma o klippa bort kedjans "ringar", som fastnat i fram tänderna, med en tång. Han blödde rätt kraftigt från tandköttet, men de va ju inget imot vad den andra hunden gjorde ur munnen o näsan
            msn: Julia_puma@hotmail.com
            Mvh Julle

            Kommentar

            • batski
              • October 2004
              • 8891

              #7
              Ursprungligen postat av Julle*
              Jo den andra hunden mår så där... Han har vägrat äta ett tag och är inte så sugen på att leka. Men de går nog snart rätt bra igen. De måste ju ändå varit lite jobbigt för han att ligga bredvid sin döde bror/bästa kompis i flera timmar tills hon kom hem o hittade dom.
              Jag tror att det måste ha varit riktigt riktigt jobbigt

              Jag tar alltid av halsbandet.
              "The animals of the world exist for their own reasons.
              They were not made for humans
              any more than black people were made for whites
              or women for men." - Alice Walker

              Kommentar

              Arbetssätt...