Hovawart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imp
    • December 2002
    • 30

    Hovawart

    är det någon här inne som har denna underbara ras. jag har en hoffe kille på 1år 3 månader de är bara så underbara
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Jag gillar Hovawart mycket trevligare än Rottweiler.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      För att du aldrig har mött en Hovawart? För det antar jag att du inte har, i Sverige är det väl en ovanligare ras än Rottweiler, men är nog tämligen lik den i temperamentet, om jag inte minns fel är det en vakt/gårdshund, och är, precis som Rottweilern, en brukshund. Personligen tycker jag den ser lite ut som en långhårig Rottweiler.

      Att hata allt/alla av en ras/art/sort för att man har negativa erfarenheter av några få, känns lite konstigt. Om man blir attackerad av en människa av en viss ras eller härkomst, ska man hata alla av den rasen då? Finns nog de som blivit bitna av Hovawart också, tror nog att Hovawart och Rottweiler är rätt jämförbara i temperamentet.
      Senast redigerad av Shepard; 07 August 2007, 18:42.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Knyttet
        • December 2006
        • 646

        #4
        Ursprungligen postat av Kramfors
        Jag gillar Hovawart mycket trevligare än Rottweiler.
        du och dina rottisar
        min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #5
          Det är de som har Hovawart i brukshundklubben.
          Ägaren till zoobutiken hade en tidigare.
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Om jag inte minns fel, så har kompisens ena rottis utsetts till den bästa i gruppen, i kursen han går.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ingen som har Hovawart här, så tråden kan fortsätta, där trådstartaren ville?

              Och inget mer prat här om hur hemska Rottweiler är, och uppenbarligen numera även Hovawart, enligt ett inlägg i den "intelligenta" hatkampanjtråden mot Rottweiler.

              Jag tycker personligen att både Rottweiler och Hovawart är fina hundar, men har bara erfarenhet av den förstnämnda, genom kompisens hundar.

              Synd att man inte har råd att ha hund.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...