Förbjud Rottweiler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• MantaC0re
    svarade
    Ursprungligen postat av erikthur
    Då måste jag nog upplysa dej om att det är polisens uppgift - inte bilprovningens. Konstigt att du inte kände till det egentligen.
    A fel av mej var riktat till Kramfors inte dej hans inlägg "Bilarna besiktas och ska vara godkända och riktiga.
    En Rottweiler kan aldrig bli godkänd.".
    Dock syns inte lagens långa arm mer än på vinter halvåret.

Lämna en kommentar:

• Heu
    svarade
    Ursprungligen postat av Kramfors
    Jag trodde inte att så många som inte kan hundar skulle försvare en ras med det ryktet.
    Du har nog ganska fel på den punkten.

Det verkar som det som arbetar/tränar med hundar och kan något om hundar försvara Rottisar. Jag tror det är din kompetens som kommer till korta när det gäller Rottisar och hundhållning i allmänhet.

Dessutom handlar den mesta inte om att försvara Rottisa utan att komma på bra lösningar på ett problem (det är nog det ända vi är överns om) som bl.a. finns bland Rottisar, Pitbull, Schäfer och andra bruksraser.
    Senast redigerad av Heu; 04 August 2008, 15:41.

Lämna en kommentar:

• Mobster
    svarade
    Konstigt om jag skrivit förbjud pudel hade inte många reagerat.
    Varför försvara en hundras som associeras till att ägaren är a-lagare, pundare, av oss som har fördomar och vill kunna vistas utan risk att träffa på en lösspringande Rottweiler.

När jag startade den här tråden hade nyligen min hund blivit attackerad för andra gången på några dagar av Rottweiler och jag var heligt förba...d.

Jag trodde inte att så många som inte kan hundar skulle försvare en ras med det ryktet.
    Jag tar mycket allvarligt på min roll som kommunpolitiker i skol och miljönämnden och tycker det är dålig stil att angripa mig för det jag gör på min fritid.

Jag läste i går att jag var en person som vill ge djuren rösträtt.
    Jag står på "barrikaden" för att se till att hundar och andra djur har det bra hos sina ägare.

Det är dålig stil att inte kunna argumentera för sin sak utan måst angripa mig som person.

Kan ha varit fel uttryckt av mig men det första jag känner när jag läst en tråd där du i över ett år hållit fast utan att lyssna ett dugg på vad folk skriver trots att du helt uppenbart blåser i motvind, är att du bestämt dig och det finns inget som får dig att ändra dig, och det känns som helt fel egenskaper hos politiker, FAST du kan ju vara helt annorlunda inom politiken, ifall du är det så får du ursäkta.

Men du har fel när det gäller Pudeln, eller ja, antagligen skulle det väl inte vara någon som skulle ta det på allvar så därför kanske man inte skulle göra någon stor grej av det, men det är just det som är grejen, de hundraser jag skulle kunna tänka mig att förbjuda är såna som avlas på så sätt att de får fysiska besvär för utseendets skull.

Och vad är det för snack om folk som inte kan hundar? Jag har haft hundar i närheten hela mitt liv, en del rottisar väldigt mycket schäfrar och en del andra raser(terriers, schnauzers och jakthundar), men alltid har det funnits hund i närheten och jag har sett en hel del labila hundar, dock ingen beroende på ras utan enbart pga ägare...
    Senast redigerad av Mobster; 04 August 2008, 15:03.

Lämna en kommentar:

• one__akvarium
    svarade
    Varför försvara en hundras som associeras till att ägaren är a-lagare, pundare, av oss som har fördomar och vill kunna vistas utan risk att träffa på en lösspringande Rottweiler.
    Ok men då gör vi så att vi förbjuder invandrare för det finns så många svenskar som har fördommar att dom bara stjäl våldtar och lever på bidrag! Kom inte och försvara dessa invandrare nu som associeras till dessa saker. Jag vill inte riskera att springa på en invandrare utan handfängsel på gatan!!

OBS OBS OBS
    Detta är absolut inget jag står för snarare tvärtemot men ville bara klargöra att resonemanget är helt befängt!

Skulle jag få välja springer jag helst av allyt på en invandrare sen efter det stora hundar (typ rottis Dobberman Risen osv), sist av allt väljer jag små hundar. Har dåliga erfarenheter av sådana men försöker absolut inte förgjuda dom

Lämna en kommentar:

• Heu
    svarade

Jag tar mycket allvarligt på min roll som kommunpolitiker i skol och miljönämnden och tycker det är dålig stil att angripa mig för det jag gör på min fritid.
    Jag har all respekt för dom som lägger ner sin fritid på politiskt arbete, vad detta handlar om är att du har ingen kunskap om hur hundar funkar och du inte tar till dig av den kritik som framkommer i forumet utan du står hårdnackat kvar på samma plats utan att överhuvudtaget lyssna på vad folk som kan har att säga.

Du kritiserar bara Rottis det är väl vissa egenskaper som vissa raser har som vill åt eller? Då spelar inte det någon roll vilken ras det handlar om utan egenskaper. Det är detta jag kritserar dig mest för att du inte vet vad du vill förbjuda.

Vi måste ha raser med vakt/skyddsinstinkter till vissa uppgifter inom Polis, Försvar och Vaktbolag. Dessa raser som används idag är i huvudsak Schäfer, Malle, Rottis, Riesen + några till. Jag tränar sök och räddning med min Riesen och det finns många Rottisar inom detta område. När man söker en hund som skall bli riktigt bra inom hundsport, bevakning, skydd, räddning, mm. behöver hunden en stark "motor" och skärpa/aggresivitet.
    Alla mäniskor klara inte av denna typ av hund och hundarna behöver aktiveras med ett "jobb" för att må bra.

Att dömma ut en ras p.g.a. emotionella känslor är bara omoget. Som politiker måste väl du förstå att man i en demokrati skall ta hänsyn till allas åsikter och på urval av dom komma till en vettig lösning. Du har inte gjort detta utan kör på ditt spår därav får du kritik av bl.a. mig.
    Senast redigerad av Heu; 04 August 2008, 11:08.

Lämna en kommentar:

• Freakmange
    svarade
    Varför försvara en hundras som associeras till att ägaren är a-lagare, pundare, av oss som har fördomar och vill kunna vistas utan risk att träffa på en lösspringande Rottweiler..... Vad är det om inte ett personligt påhopp som du själv tyckte att det var så lågt att andra gjort på dig ?? Du gör precis samma sak kramfors, du angriper oss rottis ägare personligen. Finns några i den här tråden som är otroligt trångsynta,riktigt otäckt med människor som er...Spelar väl ingen som helst roll vilken hundras det är som anfaller och biter,sånt ska bara inte hända,och för en hundrädd person så spelar det föga roll vilken ras hunden har...får verkligen hoppas att du inte är lika trångsynt när det gäller människor,för då är du seriöst farlig...
    Senast redigerad av Freakmange; 04 August 2008, 08:41.

Lämna en kommentar:

• erikthur
    svarade
    Ursprungligen postat av MantaC0re
    Erikthur inte visste jag att dom kollade efter dåliga förare på bilprovningen i Huskvarna? Det är väl bilförarna som är ansvariga för 80-90% av alla olyckor inte bilarna.
    Då måste jag nog upplysa dej om att det är polisens uppgift - inte bilprovningens. Konstigt att du inte kände till det egentligen.

Lämna en kommentar:

• Kramfors
    svarade

När jag startade den här tråden hade nyligen min hund blivit attackerad för andra gången på några dagar av Rottweiler och jag var heligt förba...d.

Jag läste i går att jag var en person som vill ge djuren rösträtt.
    Jag står på "barrikaden" för att se till att hundar och andra djur har det bra hos sina ägare.

Det är dålig stil att inte kunna argumentera för sin sak utan måst angripa mig som person.

Lämna en kommentar:

• JanneN
    svarade
    Den här tråden är bara så tragikomisk...Men samtidigt skrämmande!
    komisk att likt ett barn måla in sig i ett hörn och inte lyssna och ta till sig av männsikor med kunskap.
    skrämande att debbatering sker på bekostnad av skattebetalarna!

Lämna en kommentar:

• one__akvarium
    svarade
    Ja precis det känns ungefär som att disskutera med en nazist eller liknande. Total trångsynhet, läskigt.

Lämna en kommentar:

• Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av one__akvarium
    Fan man blir ju rädd när man helt plötsligt upptäcker vilka trångsynta människor som sitter som politiker och bestämmer....
    Ja, om man är så totalt oförmögen att se helheter och släppa fördomar så tycker inte jag att man ska vara politiker och den åsikten står jag för. Kan man inte resonera kring något utan bara står och försöker pressa fram sin åsikt och tvinga andra att köpa den så är man inte en lämplig beslutsfattare, tycker jag. Titta på hans inlägg.. De är så oresonliga att man sitter och skrattar... Jag har hela tiden misstänkt att han försöker provocera för att slå någon form av rekord, att ha skapat den längsta tråden.. Men jag är inte säker längre.. Han kanske helt enkelt har de här åsikterna och resonerar så här på fullaste allvar... Varna på, det är min åsikt och den står jag för...

Lämna en kommentar:

• one__akvarium
    svarade
    Fan man blir ju rädd när man helt plötsligt upptäcker vilka trångsynta människor som sitter som politiker och bestämmer....

Lämna en kommentar:

• MantaC0re
    svarade
    Ursprungligen postat av erikthur
    Och ett klick på ett varningstriangeln hade vi tydligen här...
    Har vi börjat med dagis här??
    Håller faktiskt med Katharina i det hon skriver man får ju ingen positiv bild av Kramfors precis...
    Tycker att dom som är för ett förbud ska ta sig en funderare vilken hund ni ska förbjuda sen?? För ni flyttar bara problemet till en annan ras.

Erikthur inte visste jag att dom kollade efter dåliga förare på bilprovningen i Huskvarna? Det är väl bilförarna som är ansvariga för 80-90% av alla olyckor inte bilarna.
    Dra samma parallel till hund/hundägarna.
    Vet folk som kan få en stövare aggressiv mot människor, har man lyckats med den bedriften så kan man få alla hundar aggressiva mot folk.
    Bort med dåliga hundägare.

Lämna en kommentar:

• Heu
    svarade
    Ursprungligen postat av Guy Palm
    Varningstriangeln som finns i vänstra hörnet som används när man tycker att någon skriver något olämpligt
    OK tack

Lämna en kommentar:

• Guy Palm
    svarade
    Ursprungligen postat av Heu
    Vad menar du?
    Varningstriangeln som finns i vänstra hörnet som används när man tycker att någon skriver något olämpligt

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...