orolig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • molly9år
    • July 2007
    • 1

    orolig

    Jag har en 9år gammal golden,som jag upptäckt tappar sin päls.Har fått nytt (i ca 3 veckor) foder,om det kan vara det.Men har tyckt att hon har tappat ovanligt mycket päls ett tag.Har inte varit i kontakt med någon vetrenär än.
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    #2
    Skulle nog...

    Ursprungligen postat av molly9år
    Jag har en 9år gammal golden,som jag upptäckt tappar sin päls.Har fått nytt (i ca 3 veckor) foder,om det kan vara det.Men har tyckt att hon har tappat ovanligt mycket päls ett tag.Har inte varit i kontakt med någon vetrenär än.
    ...uppsöka en veterinär om det var min hund. Min dotters 11-åriga Rottweiler har fått håravfall fläckvis. Dels var det åldern dels hormonförändringar på ålderns höst enligt veterinären. Men ett nytt foder kan givetvis också vara boven, testa att byta till det gamla fodret igen....

    Kommentar

    • Julle*
      • July 2007
      • 484

      #3
      Det e ju en Golden retriver...

      Ursprungligen postat av molly9år
      Jag har en 9år gammal golden,som jag upptäckt tappar sin päls.Har fått nytt (i ca 3 veckor) foder,om det kan vara det.Men har tyckt att hon har tappat ovanligt mycket päls ett tag.Har inte varit i kontakt med någon vetrenär än.
      Hej om hon tappar i tussar borde du uppsöka en vetrinär. Samma sak hände just nu min kusins golden hon e 6 år. Efter som det e golden så e det kanske inte så ovanligt att det kommer mer än vanligt... Min kusin borstar o borstar hunden hela tiden men det kommer bara mer. Hon har ingen aning om varför...
      msn: Julia_puma@hotmail.com
      Mvh Julle

      Kommentar

      • Lill_Lena
        • September 2006
        • 173

        #4
        mmm kontakta veterinär..kliar den sig?
        min förra hund kunde nästan bara äta doggy hundfoder, för hon hade allergi och klia so en tok...kolla i pälsen om de är nå ohyra.
        en granne hade problem med håravfall på sin hund..det såg förfärligt ut...stackarn..hon hade kliat så det var alldeles sårigt...kan ha vart rävskabb..det är inte roligt få bort och otroligt smittsamt.
        förmodligen kliar väl inte din hund eller?

        Kommentar

        • Falczor
          • June 2007
          • 11

          #5
          Vad får hon för foder? Om hon har börjat att tappa pälsen nu efter du har bytt foder så kan det mycket väl vara det.
          Annars så är det fällningstid nu, mina 2 belgare tappar massor av päls nu.
          Det jag kan råda dig till är att köpa Shy Feeder (fås på ställen där de säljer hästutrustning) och ge en matsked i fodret varje dag.

          Hur är klorna och trampdynorna? Är de sköra och torra? Hur ser avförningen ut?
          Bilder på mitt akvarie finnes här:
          http://imrefalco.wordpress.com/akvariet/

          Kommentar

          Arbetssätt...