Vargen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maffia666

    Vargen

    Vad har ni för åsikter angående Vargen??
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ingen rädder för vargen här

    Se till att 10 dubbla antalet vargar för då blir det så många att man kan idka jakt på dom och då blir de skyggare gentemot människor och ställer till med mindre problem för människor.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • cobra
      • December 2004
      • 1743

      #3
      Ta bort folket i norrland och gör det till ett vargland typ ett reservat...
      Fotosidan.se

      Kommentar

      • gladys
        • March 2005
        • 1962

        #4
        Några av oss kan faktiskt samsas med vargar..
        Quidquid latine dictum sit, altum viditur

        Kommentar

        • Maffia666

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Ingen rädder för vargen här

          Se till att 10 dubbla antalet vargar för då blir det så många att man kan idka jakt på dom och då blir de skyggare gentemot människor och ställer till med mindre problem för människor.
          Hur ska vi kunna 10 dubbla vargstammen när det tjyvskjuts som det gör?
          Vilka är problemen för människorna?

          Kommentar

          • Maffia666

            #6
            Ursprungligen postat av gladys
            Några av oss kan faktiskt samsas med vargar..
            Jag har träffat på varg i naturen (ca 50m avstånd ) och har aldrig sett en räddare varelse.
            MVH Magnus.

            Kommentar

            • M-SwEDen
              • March 2007
              • 74

              #7
              Här omkring är de inte skygga av sig. Hällsar gärna på i trädgårdar mm.
              "-Stupid Like a Fox!" -Homer Simpson

              Kommentar

              • Tors hammare
                • April 2007
                • 572

                #8
                Ursprungligen postat av M-SwEDen
                Här omkring är de inte skygga av sig. Hällsar gärna på i trädgårdar mm.
                Var bor du ?
                Mvh Peter

                Kommentar

                • Maffia666

                  #9
                  Ursprungligen postat av M-SwEDen
                  Här omkring är de inte skygga av sig. Hällsar gärna på i trädgårdar mm.
                  Okej har du obehag utav att den visar sig på din trädgård? Tror många att många är avundsjuk på dig som fått uppleva detta djur på så nära håll.

                  Kommentar

                  • M-SwEDen
                    • March 2007
                    • 74

                    #10
                    i Dalsland, delar kommun med Stig Engdahl
                    "-Stupid Like a Fox!" -Homer Simpson

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      #11
                      Hör till naturen
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • smurfmats
                        • February 2003
                        • 3538

                        #12
                        vargen bör vara kvar i naturen... regeringen är lite mesiga tycker jag, har de satt upp mål för hur många föryngringar de ska vara varje år ska de försöka följa den tycker jag...

                        sen är jag lite bitter på samerna, och andra som tjuvskjuter, de får ganska mycket i ersättning för en fälld ren av regeringen men de lyckas alltid knäppa de vargar som tar sig in via finland..
                        tråden om fjärilars lek!

                        Kommentar

                        • qenzo
                          • February 2005
                          • 1747

                          #13
                          Ja mer varg skulle ingen dö av...
                          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                          Kommentar

                          • Lill_Lena
                            • September 2006
                            • 173

                            #14
                            tycker vargen är det finaste som finns i naturen..de som finns kvar..vargen i djurpark räknas som farlig eftersom den inte är lika rädd för människan som vilda är. såg ni i aftonbladet för någon vecka sedan om arne waise och vargarna som "anföll" honom på kolmården? snacka va arg jag blev! att de ens kan skriva den rubriken för att sälja....tror absolut inte de anföll på något sätt. de är nyfikna och lekfulla, kanske inte vet vad försiktighet är, de är inte som hundar heller, inget sällskapsdjur. jag som urspung norrbottning skulle hellre ta jakt på mer björnar, efter det som hände i min by för 2 år sen, då ett flertal björnar härjar inne i byn...och efter att en kompis mötte björnungen på tomten vid hust..först då reagerade länsstyrelsen och bevilja jakt på de som fanns kring byn. björnar har inte stor respekt för människan än vad vargen har. jag hoppas varghatare en dag kommer förstå myterna kring vargen. samerna har mer problem med järv och lo än med varg, i södra delarna är vargen ett problem...hursomhelst så tycker jag det är ganska naturligt att ett rovdjur jagar lättåtkommliga byten, och tycker inte de ska straffas för sin naturliga instinkt. kanske skulle djurägarna komma på nån annan lösning att skydda sina djur gäller även samerna med sina lösspringande renar.

                            Kommentar

                            • landstrykeren
                              • July 2006
                              • 440

                              #15
                              Plantera in lite nya vargar så att det blir nytt blod.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...