Rhodesian Ridgeback!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • memman
    • September 2006
    • 39

    Rhodesian Ridgeback!?

    Hej Alla!

    Vi har långt gångna funderingar på att utöka familjen med en av dessa underbara hundar. Har snart läst allt som finns att läsa om dem i böcker och på nätet men skulle vilja veta mer ändå

    Finns det någon med erfarenhet av rasen som skulle vilja dela med sig av ovärdeliga förstahandskunskaper och erfarenheter så vore jag evigt tacksam!

    MVH /// Emma
    -= 720 Västafrika =-
    -= 200 Asien =-
    -= 103 Viktoria =-
    -= 48 Sydamerika =-

    Elakast vinner...
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    #2
    Nä, inga personliga erfarenheter, men jag rekomenderar starkt att ni stämmer träff med några kennlar och åker och umgås med hundarna för att skapa er en egen uppfattning om dom.

    Det är helt klart det bästa sättet.
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!

    Kommentar

    • memman
      • September 2006
      • 39

      #3
      Jo, självklart skall vi göra det det verkar dock något glest med kennlar här uppe =(
      -= 720 Västafrika =-
      -= 200 Asien =-
      -= 103 Viktoria =-
      -= 48 Sydamerika =-

      Elakast vinner...

      Kommentar

      • Blissan
        • March 2006
        • 151

        #4
        Grattis till rasvalet!

        Har en Ridgebacktik sen 8 år tillbaks,hon är helt underbar !

        Vad som är viktigt med rasen är att man är konsekvent,sätt er ner hemma och diskutera vad som ska vara tillåtet och inte och följ de reglerna efter bästa förmåga. Det är mkt viktigt för alla valpar att få vänja sig vid allt dom kommer att träffa på i livet och det är extra viktigt för en ridgeback som annars kan reagera med rädsla i nya skrämmande,främmande situationer.En Ridgeback vill ha en trygg ledare.

        Min tik är väldigt vaktig,blir tokig när det ringer på dörren,kan vara jobbigt ibland.(Men vi har heller inte haft inbrott när andra grannar runt om haft det)

        Ridgebacken är en rätt känslig hund,är mästare på att läsa kroppspråk,låt din valp träffa både vettiga vuxna och vettiga barn.
        Min tik är tränad att inte jaga något hon är helt säker på vilt och därför kan hon vara lös mycket. Hon springer som en antilop när vi är ute och är en riktig soffpotatis när vi är inne!
        Gå kurser och träna lydnad och du kommer få världens bästa hund!

        Kommentar

        Arbetssätt...