Borrelios...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mie
    • February 2007
    • 3

    Borrelios...

    Finns det någon som har kunslap om Borrelios hos hundar?
    Eller t o m kronisk Borrelios??

    Jag har en hund som har haft Borreliosinfektioner ett par ggr nu, och jag har nu börjat misstänka att det kan röra sej om just kronisk Borrelios...

    Är det någon som har erfarenhet av detta?
    Medicinering? Andra behandlingar?

    Vore tacksam för seriösa svar..
    I morgon är en annan dag...
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #2
    Menar du borelia?
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • Miina
      • April 2005
      • 215

      #3
      Borrelios är det riktiga namnet på borrelia. Själv har jag haft det konstaterad 5 gånger och har även haft det på både katt och hund, dock endast sekundär.

      Kronisk borrelios har jag hört att kan ges lindrig av alternativmedicin, alltså typ homeopati. Har din hund fått antibiotika redan? Hur länge i sådan fall?
      Kram Miina

      Kommentar

      • Kenny*92
        • September 2006
        • 1919

        #4
        Okej tack tyckte de lätt konstigt.jag har fått borrelia en gång de var de värsta jag hade fick .Lunginiflamation,halva ansiktet förlamades å en ordentlig muskelvärk
        "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

        Travian is The Shit

        Ha D Gött


        ///Mvh Kenny

        Kommentar

        • mie
          • February 2007
          • 3

          #5
          Han har fått penicillin utskrivet (30 dagar), samt metacam (smärtstillande).

          Han fick en dos metacam redan hos veterinären igår, och han piggnade på sig rejält!!
          Jag har sökt på information om kronisk Borrelios hos hundar, men inte hittat något..
          Däremot finns det forskat i ämnet vad gäller människor och det forskas på hästar...

          Man kan inte säga om det är samma infektion som ligger kvar hos hunden, eller om det är en ny infektion som bråkar..

          Jag hoppas verkligen att han kan bli av med skiten...Att det INTE är kroniskt..
          *tittar på den snarkande hunden i fåtöljen*
          I morgon är en annan dag...

          Kommentar

          Arbetssätt...