demodex eller frunkolos

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fairing
    • October 2003
    • 574

    demodex eller frunkolos

    har din hund demodex eller frunkolos hur ser det ut och vad behandlar du hunden med.
    www.akvarietorget.se
  • Akka&Asta
    • April 2006
    • 34

    #2
    Asta har inte något demodexproblem *peppar, peppar, ta i trä* men jag tänkte att jag kunde tipsa om forumet BULLE. Bullterriers har demodexproblem ibland och här kan du läsa om olika hundar som har/haft demodex, och du kan prata med dem privat. Hoppas att din vovve inte har ett allvarligt problem...

    Kommentar

    • bluppi
      • February 2007
      • 117

      #3
      min valp hade demodex

      våran lilla staffekorsninga hade demodex som valp, och det krävet att man går till veterinär för diagnos och behandling! han hade hårlösa fläckar som vart lite flagniga runt ögon, öron och lite på frambenen, vi trodde han var foderallergisk så det tog ett tag innan vi for till veterinären.. utslagen kliar inte! kliar han så är det nog något annat tex rävskabb eller annat kvalser, alternativt allergi.
      vi fick en spot-on-lösning som vi hade mellan skulderbladen på honom, en flaska i månaden i tre månader, redan efter en månad hade pälsen nästan helt växt ut! det finns även andra behandlingar tror jag, så som sagt gå till veterinären, hon/han vet säkert vad som är bäst för din hund!!

      allt detta kostade ca 3000 kr, men det var mest för att veterinären först inte hittade demodex på honom, och sedan för att han fick andra problem pga demodexen bland annat öroninflammation och inkapslade hårstrån som vart inflamerade på hakan. allt detta gick på dolda fel försäkringen, även medicinerna!
      ---------sara-----------

      Kommentar

      Arbetssätt...