Blaandras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eva_
    • January 2007
    • 1

    Blaandras

    Jag har alltid undrat om de finns en blandning mellan portugisisk vattenhund och chineses creasted.
    Är de nån som har en sån hund eller vet nån uppfödare?
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    #2
    Varför skulle du vilja blanda så olika raser???!!

    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!

    Kommentar

    • Nybörjare-06
      • June 2006
      • 66

      #3
      Nä.. hoppas verkligen ingen är så korkad så de medvetet avlar på två så olika raser. Det finns 400 raser att välja på så nån borde väl falla dig på läppen?


      100 liter, 9 Sorgmanteltetror, 1 Ancistrus, 3 röda Svärdbärare

      Kommentar

      • Malinitzi
        • December 2006
        • 2088

        #4
        En underlig blandning men...

        Ursprungligen postat av Eva_
        Jag har alltid undrat om de finns en blandning mellan portugisisk vattenhund och chineses creasted.
        Är de nån som har en sån hund eller vet nån uppfödare?
        sök på nätet. Tror det ska finnas en blandrashundklubb som kanske vet mer.

        Kommentar

        • rödtoppen
          • June 2006
          • 3148

          #5
          Ursprungligen postat av Nybörjare-06
          Nä.. hoppas verkligen ingen är så korkad så de medvetet avlar på två så olika raser. Det finns 400 raser att välja på så nån borde väl falla dig på läppen?
          vad menar du med det ?
          Hur tror du att "nya" raser kommer till ? Genom hokus pokus?
          / dtoppen /

          Kommentar

          • Nitra98
            • June 2005
            • 1987

            #6
            Ursprungligen postat av rödtoppen
            vad menar du med det ?
            Hur tror du att "nya" raser kommer till ? Genom hokus pokus?
            Det var ju inte fråga om vilken blandras som helst, utan VILKA raser man blandar...!
            Min zoon

            Kommentar

            • Nybörjare-06
              • June 2006
              • 66

              #7
              Nya raser kommer ju INTE till genom att man blandar VILKA raser som helst. De flesta utvecklas under lång tid för att utföra ett visst specifikt arbete.. visst ibland med visst inslag av inkorsning med olika raser - men då med raser med LIKNANDE arbetsuppgifter och för ett specifikt ändamål OCH med ett specifikt MÅL. Att blanda två raser utan någonsomhelst genomtänkt anledning är både fel och oseriöst... dessutom så finns det ju inte längre något större behov av att skapa nya raser - de som redan finns täcker alla de behov en hundägare kan tänkas ha.


              100 liter, 9 Sorgmanteltetror, 1 Ancistrus, 3 röda Svärdbärare

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #8
                Ursprungligen postat av Nybörjare-06
                dessutom så finns det ju inte längre något större behov av att skapa nya raser - de som redan finns täcker alla de behov en hundägare kan tänkas ha.
                Med tanke på hur renrasiga hundar hela tiden försvagas genom att låta de få längre öron, kortare ben, ändrad benställning (schäfern är ett skräckexemplar) så är jag för att man sätter in lite nytt blod.
                Tom min älskade toypudel som har hår i hörselgången och som kan leda till många vet besök om man inte rycker bort dem, min blandras har inget hår i sina öron hon är 50%pudel.
                Däremot har jag inte sagt att man ska blanda vad som helst
                / dtoppen /

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #9
                  lite off topic men jag hade en arbetskamrat som sa att han inte tyckte att blandraser överhuvudtaget var likställda med renrasiga djur, han tom såg ner på dem...då frågade jag om det gällde mäniskor också för att HAN var ju blandras
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #10
                    En poäng till dig!!!!!!!!!!

                    Ursprungligen postat av rödtoppen
                    lite off topic men jag hade en arbetskamrat som sa att han inte tyckte att blandraser överhuvudtaget var likställda med renrasiga djur, han tom såg ner på dem...då frågade jag om det gällde mäniskor också för att HAN var ju blandras
                    Det finns verkligen så många idioter...
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    Arbetssätt...