Bantningsmedel nu också för hundar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Bantningsmedel nu också för hundar

    Om det kan ses som ett framsteg eller inte kan ju alltid diskuteras men i alla fall - nu finns de http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...968774,00.html
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    #2
    idiotiskt.
    klarar man inte av att hålla en hund utan att den blir fet, så bör man inte ha hund.

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #3
      Klarar man inte hålla sig själv smal så borde man inte få vara människa...

      Nej jag bara skojar lite Bena.. men jag har haft problem med överviktig hund(ar) min gamla för den var sjuk och min yngre för den åt upp den äldres mat också
      Nu med en hund så är det lättare och svårare, man vill gärna skämma bort honom Han är faktiskt smalare nu vår lilla Ernst.
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • netweaver
        • May 2006
        • 486

        #4
        Tycker detta är fullt jämförbart med bantningspiller till människor handlar helt enkelt om livsstil men tycker det är en väldigt dålig lösning på problemet både hund och ägare mår bra av massor av motion. Är hunden för fet eller husse är det kanske dags för mer motion eller annan/mindre mängd mat.

        Min mening har själv haft hund och det är kanske inte alltid så kul att trava ut i regn o slask men det är trots allt rätt skönt när man har rastat både sig själv och hunden på ett vettigt vis.
        \\
        Nybörjare varje dag jag vaknar

        Kommentar

        • rödtoppen
          • June 2006
          • 3148

          #5
          Ursprungligen postat av solbacka
          Klarar man inte hålla sig själv smal så borde man inte få vara människa...

          Nej jag bara skojar
          men all god mat då
          / dtoppen /

          Kommentar

          • qenzo
            • February 2005
            • 1747

            #6
            Överviktig pga sjukdom är en helt annan sak än pga lathet eller som Solbacka säger, för att den ena hunden äter den andres mat.
            De är båda rel enkla att få bukt med.
            Jag tycker det är förj***igt att det ens ska behövas bantningsmedel för djur.
            Kan man inte sätta häcken utanför dörrn för åtminstone en långpromenad om dagen, samt ge hunden rätt mängd och rätt sorts mat, så bör man nog tänka över sitt djurägande.
            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #7
              min äldste jycke går alltid upp i vikt kring jul, undrar varför

              genzo: bor man mitt i stan så ställer det föb*nnade saltet till det.
              Jag åker själv till skogen och rastar mina där men de som inte har tillgång till bil är ju helt hänvisade till saltade trottoarer och gnällande/ haltande hundar.... nu kom jag lite off topic .
              Senast redigerad av rödtoppen; 06 January 2007, 04:43.
              / dtoppen /

              Kommentar

              • solbacka
                • January 2004
                • 3952

                #8
                Ursprungligen postat av rödtoppen
                min äldste jycke går alltid upp i vikt kring jul, undrar varför

                genzo: bor man mitt i stan så ställer det föb*nnade saltet till det.
                Jag åker själv till skogen och rastar mina där men de som inte har tillgång till bil är ju helt hänvisade till saltade trottoarer och gnällande/ haltande hundar.... nu kom jag lite off topic .
                Hemskt för oss på landet när vi har inhägnad stor tomt... självklart skulle jag aldrig köpa bantningspiller verken till mig själv eller min hund
                Det handlar bara om att stoppa in mindre och bli av med mer... Egentligen lätt?
                350l Diskus 275l SA växt
                100l tanganynika
                Min dagbok Mina bilder
                Min alldeles egna zoon

                Kommentar

                • Malinitzi
                  • December 2006
                  • 2088

                  #9
                  Kommer väl från USA förstås!
                  Har aldrig ägt en fet hund och min ett-åring jag har nu är perfekt i hull och muskulatur. En riktig skönhet!

                  Kommentar

                  • solbacka
                    • January 2004
                    • 3952

                    #10
                    Jag har inte heller ägt en fet hund... bara lätt övervikt
                    350l Diskus 275l SA växt
                    100l tanganynika
                    Min dagbok Mina bilder
                    Min alldeles egna zoon

                    Kommentar

                    • qenzo
                      • February 2005
                      • 1747

                      #11
                      Ursprungligen postat av rödtoppen
                      min äldste jycke går alltid upp i vikt kring jul, undrar varför

                      genzo: bor man mitt i stan så ställer det föb*nnade saltet till det.
                      Jag åker själv till skogen och rastar mina där men de som inte har tillgång till bil är ju helt hänvisade till saltade trottoarer och gnällande/ haltande hundar.... nu kom jag lite off topic .
                      Det finns ju lösningar för det med.
                      Och det var ju övervikt vi pratade om... Inget ens stadshundar ska drabbas av.

                      Ursprungligen postat av solbacka
                      Hemskt för oss på landet när vi har inhägnad stor tomt... självklart skulle jag aldrig köpa bantningspiller verken till mig själv eller min hund
                      Det handlar bara om att stoppa in mindre och bli av med mer... Egentligen lätt?
                      Ja, ganska precis så är det ju. Men det finns ju annat man bör tänka på med förstås. Fodret ex. Eller som i ditt fall, låta hundarna äta i skillda rum.
                      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                      Kommentar

                      • solbacka
                        • January 2004
                        • 3952

                        #12
                        Ursprungligen postat av qenzo
                        Eller som i ditt fall, låta hundarna äta i skillda rum.
                        Jo visst kan man ju det. Det gjorde vi sista tiden för då fick de olika foder. Vilket gjorde min rottis avundsjuk så vi fick ha han ute medan Buster åt. Sedan lärde han sig detta så han vägrade att gå ut
                        Buster fick problem med vikten när han fick ont i benen och kunde ej gå lång promenader längre. Han röntgades då och de såg inget fel. Sedan smyger det sig på så han hinner inte märka det förren vänner och bekanta kommer på besök och säger Fy vad tjock han har blivit.
                        Fast jag är endå ganska glad att han gick upp i vikt för han blev hemskt mager sedan och åt dåligt. Sista månaden åt han bra fast då band han bara vätska i kroppen... En kväll fick han svårt att andas och då var det bara att åka till veterinären

                        Ernst blev tjock då Buster åt dåligt för när han hade ätit lite ville han inte ha mer och det tar inte många sek. för en rottis att tömma en skål mat. Fast nu är han smal och fin igen Roligt att höra av folk att han har blivit smal, det tycker t.o.m. att hans huvud har blivit mindre
                        Blev lite långt men ville bara förklara
                        350l Diskus 275l SA växt
                        100l tanganynika
                        Min dagbok Mina bilder
                        Min alldeles egna zoon

                        Kommentar

                        • smurfina
                          • January 2007
                          • 8

                          #13
                          jag tycker att ska man ha en hund så ska den inte va fet.. å jag går ute mycke me min Buster.. han älskar å få va ute.. i morrn så om de blir fint ute så blir de träning å de blir inte lite heller... så att vi får se.. å han har vart lite rund.. men inte nu.. han gick ner för att han fick massor me promenader... men nu så väger han en del, men de e för att han har fått långa promenader å de kan röra sig om 6 km nästan varje dag.. å de e muskler å inte fet alls..

                          Kommentar

                          Arbetssätt...