Schäfervalpen protesterar hon?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • schäferägare
    • December 2006
    • 1

    Schäfervalpen protesterar hon?

    Vi har haft en schäfervalp på foder hos en familj som inte förstår varför hon kissar och bajsar inne.Jag tror att hon har protesterat mot att hon fick gå ut för lite.Hemma hos mig är hon hur go som helst och rumsren.Hon är 6månader.Vad tror ni det kan bero på?
    Senast redigerad av schäferägare; 06 December 2006, 08:31. Anledning: Skriv fel
  • Qharma
    • September 2006
    • 71

    #2
    Antagligen har hon inte fått gå ut som hon skulle innan.. Stora hundar brukar oftast bli rumsrena snabbt..

    Kommentar

    • qenzo
      • February 2005
      • 1747

      #3
      Tja en hund "protesterar" inte, det är ett mänskligt påfund och kräver logiskt tänkande.
      Utan får hunden inte gå ut så är det nog så enkelt att hon inte kan hålla sig.
      Blir det sedan en vana för hunden utan några större förändringar i rastningstiderna så är det heller inte konstigt att hon fortsätter att göra sina behov inne.
      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #4
        Ursprungligen postat av qenzo
        Tja en hund "protesterar" inte, det är ett mänskligt påfund och kräver logiskt tänkande.
        Utan får hunden inte gå ut så är det nog så enkelt att hon inte kan hålla sig.
        Blir det sedan en vana för hunden utan några större förändringar i rastningstiderna så är det heller inte konstigt att hon fortsätter att göra sina behov inne.
        Nja, man menar ju inte att hunden själv vet varför den gör på ett visst sätt när man säger att den protesterar.
        Min lilla toypudel löpte och då fick hon inte vara i vardagsrummet i ca 3 veckors tid under den tiden så hittade hon på en massa hyss....en slags protest tror iaf jag, för när löpningen var slut och hon fick tillträde till alla rum så var hon snäll och go igen.
        / dtoppen /

        Kommentar

        Arbetssätt...