progesteronprov

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kennelägare
    • November 2006
    • 2

    progesteronprov

    progesteronprov



    Hej!
    Driver sedan ett par år tillbaka kennel. De senaste åren har det blivit vanligare att den som har hanen begär ett progesteronprov för att man ska veta när hunden är i höglöp och kan betäckas.
    De sista 3 betäcken har vi gått efter dessa prov och hon har gått TOM alla gånger. Gångerna innan tog vi det naturliga med att kolla om hon var svullen samt om hon tycktes "villig" då blev det valpar!
    Eftersom det är samma hund vi nu betäckt och Vet. säger att hon ej har något fel dvs. fortfarande är fertil undrar jag om fler har upplevt samma sak?

    Ställer mig frågande till att ALLA hundar ökar i samma takt..
    Denna gång känns det extra viktigt eftersom det nog är hennes sista kull och vi gärna vill behålla en själva.

    HJÄLP- kön växer!

    Senast redigerad av kennelägare; 28 November 2006, 12:20. Anledning: det blev dubbelt
  • mats m
    • September 2002
    • 515

    #2
    Hej.
    Är ingen expert men har haft(sen1968) och har hundar nu.Har aldrig varit några bekymmer utan jag har låtit hunden själv bestämma när det är dax,det slår aldrig fel för jag tror dom har näsa för sådant och klara det bäst själva.
    MVH Mats
    http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

    Kommentar

    • kennelägare
      • November 2006
      • 2

      #3
      prog.prov

      Hej Mats!

      Tack för ditt svar! Vi tror ju själva på det här med naturens egen gång eftersom det fungerat då vi använt oss av detta. Vi har tidigare betäckt runt dag 13-16 men efter provet har det varit runt dag 20!! Det har känts som alldeles för sent medans "provet" sagt något annat och sedan har hon gått tom.
      Denna gång väntade vi med stor spänning eftersom vi skulle spara en tik efter henne.
      Efter detta kör vi naturligt.

      Mvh/kennelägare

      Kommentar

      Arbetssätt...