Faith - hunden på bara två ben

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Faith - hunden på bara två ben

    Den här videon måste man ju bara ha sett:
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Hittade den via dagens expressen idag
    Killies is a lifetime passion
  • Akka&Asta
    • April 2006
    • 34

    #2
    HUR ÄR DET MÖJLIGT?!! 8O
    Undrar vad andra hundar tycker om henne egentligen... det måste ju vara en choc även för dem att möta Faith.

    Kommentar

    • the toe
      • February 2006
      • 4

      #3
      Visst kan det se roligt ut, men man kanske skall låta så pass skadade djur få somna in istället för att få massa publicitet.

      USA... Stället allt kan hända.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Ursprungligen postat av the toe
        Visst kan det se roligt ut, men man kanske skall låta så pass skadade djur få somna in istället för att få massa publicitet.
        Varför är vissa människor - och då ofta självdeklarerade djurvänner - så "triggerhappy" har jag alltid undrat över?
        Jämför man med handikappade människor t ex neurosedynoffren så...
        Nothing personal...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • the toe
          • February 2006
          • 4

          #5
          Triggerhappy? Det får nog stå för dig isåfall.
          Jag har alltid undrat över varför man låter djur lida bara för man själv tycker att ser det roligt eller häftigt ut, men men alla har ju rätt till sin hobby!!

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Ursprungligen postat av the toe
            Triggerhappy? Det får nog stå för dig isåfall.
            Jag har alltid undrat över varför man låter djur lida bara för man själv tycker att ser det roligt eller häftigt ut, men men alla har ju rätt till sin hobby!!
            Jag skrev nothing personal egentligen.
            Men jag har sett i detta forum att folk rekommenderar avlivning till höger och vänster för saker som medicinskt sätt på människor är normala ålderskrämpor. Krökryggade guppies t ex. Men om vi skall ta det "personal" så saknar jag din åsikt om de neurosedyndrabbade faktiskt...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • the toe
              • February 2006
              • 4

              #7
              Hoppsan!!
              Jag trodde att denna tråd handlade om hunden Faith!

              Ifall du är intresserad om människans sjukdomar finns säkert andra Forum du kan läsa och vara delaktig i.

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #8
                Eftersom jag är läkare är det mitt jobb faktiskt.
                Är du veterinär månne?
                Senast redigerad av erikthur; 03 September 2006, 18:16.
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • Isuxs
                  • December 2005
                  • 796

                  #9
                  Jag tycker att så länge djuret inte lider så är det ok..
                  Men det som kan vara lite tråkigt med denna historien är att hundens höfter antagligen inte kommer att klara av "gå" på det viset under en längre tid..
                  Personligen skulle jag tippa på att den klara max 3år utan att den har ont, sen är det nog kört...
                  Tyvärr kan man ju inte sätta en hund i rullstol och hoppas att den fattar som man kan med människor..
                  Men för några år sedan var det ju en hund som blev av med bakbenen i England (har jag för mig) och då byggde dom nån form av "kärra" som hållt uppe hunden bak så den kunde springa runt..
                  360L Columbia skalar & sorgmantel tetra
                  180L Ghost / Black skalar
                  60L Räkor körsbär, tiger, zebra, blå, amano

                  Kommentar

                  • MalawiAnna
                    • July 2006
                    • 215

                    #10
                    Ursprungligen postat av the toe
                    Visst kan det se roligt ut, men man kanske skall låta så pass skadade djur få somna in istället för att få massa publicitet.

                    USA... Stället allt kan hända.
                    USA=EXTREMlandet!!
                    Jag tyckte inte att det såg ut som att hunden plågades iaf... Men man vet ju inte..
                    Mvh Anna

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      #11
                      Ursprungligen postat av MalawiAnna
                      USA=EXTREMlandet!!
                      Alla amerikaner som jag känner (inkl släktingar, mest ingifta) eller har träffat på mina besök därstädes eller som besökt min verksamhet härstädes eller som jag mött på annat sätt i Sverige verkar tämligen normala i alla fall.

                      Var inte så fördomsfull...
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • Nybörjare-06
                        • June 2006
                        • 66

                        #12
                        Självklart lider hundstackarn. En hund är gjord för att kunna gå på fyra ben - hela dess konstruktion är gjord för det.. huvuddelen av tyngden vilar på frambenen - hunden måste bli fruktansvärt felbelastad och ha ont i rygg/höft/ben. Hade det varit bakbenen så ok.. kanske ngt jag kunnat funderat på om det varit min hund .. men inte fram som ska ta all vikt.. då hade jag valt att låta hunden få somna istället. Idiot till veterinär.. kallar inte det ett värdigt hundliv.


                        100 liter, 9 Sorgmanteltetror, 1 Ancistrus, 3 röda Svärdbärare

                        Kommentar

                        • solbacka
                          • January 2004
                          • 3952

                          #13
                          Ursprungligen postat av Nybörjare-06
                          Självklart lider hundstackarn. En hund är gjord för att kunna gå på fyra ben - hela dess konstruktion är gjord för det.. huvuddelen av tyngden vilar på frambenen - hunden måste bli fruktansvärt felbelastad och ha ont i rygg/höft/ben. Hade det varit bakbenen så ok.. kanske ngt jag kunnat funderat på om det varit min hund .. men inte fram som ska ta all vikt.. då hade jag valt att låta hunden få somna istället. Idiot till veterinär.. kallar inte det ett värdigt hundliv.
                          Håller med, en hunds höfter tål inte detta! Hade det varit en liten hund, dvärgpudel m.fl. raser kunde jag kanske förstå, men nej! Djurplågeri
                          350l Diskus 275l SA växt
                          100l tanganynika
                          Min dagbok Mina bilder
                          Min alldeles egna zoon

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            #14
                            Ursprungligen postat av erikthur
                            Varför är vissa människor - och då ofta självdeklarerade djurvänner - så "triggerhappy" har jag alltid undrat över?
                            Jämför man med handikappade människor t ex neurosedynoffren så...
                            Nothing personal...
                            tål att upprepas
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • rödtoppen
                              • June 2006
                              • 3148

                              #15
                              Ursprungligen postat av the toe
                              Visst kan det se roligt ut, men man kanske skall låta så pass skadade djur få somna in istället för att få massa publicitet.

                              USA... Stället allt kan hända.
                              hon verkar ju klara sig galant men jag hade nog försökt konstruera ett hjälpmedel så att hon kunde gå lite mer normalt. Jag har sett en annons i en hundtidning(engelsk) om hjälpmedel för hundar som inte kan använda bakbenen, de påminde lite om rullstolar.
                              Hade detta hänt en av mina hundar så hade jag bara avlivat dem om jag såg att de led, absolut inte annars.
                              / dtoppen /

                              Kommentar

                              Arbetssätt...