hundar som stjals for dogfighting.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sussia
    • January 2006
    • 273

    hundar som stjals for dogfighting.....

    har last i tidningarna har i uk om hur stort problem det har blivit med hundar som stjals for dogfighting och hur mycket vanvard av hundar har okat de senaste aren... (speciellt av Stafforshire bull terrier) Det kanns extremt ledsamt att hora om detta nar jag vet hur mycket vi Staffie agare jobbar for att visa att denna ras inte ar byggd pa hemska monster som vill attakera allt de ser.. Nar kommer folk borja agera mot dessa hemska manniskor som forstor hundar for deras egen vinst el "noje" de borde bli forbjudna att ha och vara i narheten av djur!!!
    ALLA hundar blir vad vi uppfostrar dem till att bli.. oavsett ras.. sjalvklart sa finns det undantag inom alla raser och da maste man som agare ta sitt ansvar och gora vad som ar ratt i det fallet...

    Sussi
    Break on through to the other side.....
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Usch, vad det gör ont att läsa om sånt... Hur kan människor vara så grymma!!!

    Och att stjäla sällskapshundar som tror alla om gott och utsätta dom för något så hemskt!!!
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • fairing
      • October 2003
      • 574

      #3
      jag har 2 staffar och tyvärr så måste man tänka på att inte lämna dom utanför butiken(det har jag aldrig gjort)att man inte ska skylta med att man har hund i bilen(har satt in solfilm på min bil).det är sjukt att man ska behöva tänka så,dom som har hundarna till kamp borde man gölra likadant med sätt dom i en bur den som överlever kommer ut urs vad hemskt.folk e sjuka.
      www.akvarietorget.se

      Kommentar

      • mrhanky
        • November 2005
        • 14

        #4
        Ursprungligen postat av Birgitta W
        Usch, vad det gör ont att läsa om sånt... Hur kan människor vara så grymma!!!

        Och att stjäla sällskapshundar som tror alla om gott och utsätta dom för något så hemskt!!!
        vanligaste är nog att de snor småhundar och valpar för att få sina egna kamphundar att få självförtroende när de sliter de små i stycken. Hundar ses på olika sätt i världen och av olika människor.. Likt som en indier tänker en kossa.. vi ser mat de ser något heligt.
        Vad driver en människa till att begå ett mord, våldtäkt, misshandel osv.
        eller ännu värre ett brott mot ett barn. Man blir upprörd när det är en individ som inte kan försvara sig eller är "oskylldig" skadas.
        Tyvärr är jag sån att jag bara reagerar när det är något jag själv relaterar till.. Tex. hundar som blir plågade, dödade eller använda som agn vid hajfiske.. Men när en bomb smäller i israel och 20pers skadas och 200dödas så blir jag inte upprörd. Hade jag kännt någon som bor där nere hade jag nog varit mer nervös.
        Människor är grymma i almänhet.. själv räddar jag hussniglar som är på väg ut på torr varm asfalt.

        Jag lämnar aldrig mina hundar i bilen eller utanför någon affär utan vakt. Dels för att slippa att folk som inte jag tillåter skall hälsa eller att de skall bli stulna. Hade inte spelat någon roll om de kostar 2000 eller 15000 de är lika älskade för det.
        Senast redigerad av mrhanky; 24 August 2006, 16:00.

        Kommentar

        Arbetssätt...