mina hjältar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    mina hjältar

    mina hjältar inom DjurensBefrielseFront har varit framme igen.



    tre hundar 'stals' från SLU.

    min kärlek går till de modiga män och kvinnor som riskerar sin egen frihet för de individer som aldrig annars kommer att få känna frihet!
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Hm.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Långås
      • December 2005
      • 1368

      #3
      Bena, vill du svara på några frågor:

      1. Varför skriver du stals inom situationstecken?
      2. Om jag inte tycker att du sköter dina fiskar bra, får jag då bryta min in hos dig, ta dina fiskar och slå sönder ditt akvarium?
      3. Är du helt säker på att det är mer rätt moraliskt sett att som du ha fiskar i ett akvarium än att ha levande hundar vid utbildning av veterinärer?
      Mvh Peter

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Tycker inte om plågsamma djurförsök eller hur många av pälsdjuren föds upp i småburar. Men när ni "befriar" tex minkar och säger att det inte alls blivit katastrof för vilda djur av olika slag i ett sånt område. Hur kan ni bevisa att det inte beror på att minkarna plågsamt svultit ihjäl? Det kan ni omöjligen göra om ni inte kryper runt överallt och försöker se och räkna minkarna och då måste ni dessutom märka alla ni hittar så dom inte räknas flera gånger.... Och släpps en massa minkar ut som vet hur man jagar skulle det märkas i naturen. Dom är trots allt rejält duktiga på att jaga om dom vet hur man ska jaga.
        Senast redigerad av eriahl; 25 July 2006, 00:07.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          #5
          Bena
          Dina hjältar släppte också ut ett antal minkar från en minkfarm i trakten häromåret. De fåtal som inte kördes över när de försökte korsa vägar som de aldrig sett anpassade sig. Men de klarade sig på bekostnad av strömstaren o den i sverige sällsynta kungsfiskaren som har fått ge sig. Säger bra Tänk till lite.
          Senast redigerad av kaj.p; 25 July 2006, 00:39.
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • JanneN
            • February 2006
            • 191

            #6
            Jag tycker människor som plågar djur på sånt sätt som dessa så kallade "djurvänner" inte har något som helst existensberättigande!
            För om det är något som dom håller på med så är det verkligen djurplågeri!
            Jag är inte förtjust i djurförsök men ser det som ett nödvändigt ont tyvärr
            och i detta fall var det ju inte ens försöksdjur!
            Och som jag förstår av Azurs länk så tycks IQ-nivån på dessa "hjältar" vara rätt begränsad!
            Sorgligt att det finns såna människor som försvarar "hjältarna"
            http://akvariefisk.ifokus.se/
            www.bollmoraakvarieklubb.org
            http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #7
              Ursprungligen postat av JanneN
              Jag tycker människor som plågar djur på sånt sätt som dessa så kallade "djurvänner" inte har något som helst existensberättigande!
              För om det är något som dom håller på med så är det verkligen djurplågeri!
              Jag är inte förtjust i djurförsök men ser det som ett nödvändigt ont tyvärr
              och i detta fall var det ju inte ens försöksdjur!
              Och som jag förstår av Azurs länk så tycks IQ-nivån på dessa "hjältar" vara rätt begränsad!
              Sorgligt att det finns såna människor som försvarar "hjältarna"
              Usch och tvi för djurförsök, man kan ju fråga sig om det är moraliskt rätt att ta ett djur och sedan utföra grymma försök för att det gynnar människan. Är vi gud??
              / dtoppen /

              Kommentar

              • bena
                • April 2006
                • 1245

                #8
                Ursprungligen postat av eriahl
                Tycker inte om plågsamma djurförsök eller hur många av pälsdjuren föds upp i småburar. Men när ni "befriar" tex minkar och säger att det inte alls blivit katastrof för vilda djur av olika slag i ett sånt område. Hur kan ni bevisa att det inte beror på att minkarna plågsamt svultit ihjäl? Det kan ni omöjligen göra om ni inte kryper runt överallt och försöker se och räkna minkarna och då måste ni dessutom märka alla ni hittar så dom inte räknas flera gånger.... Och släpps en massa minkar ut som vet hur man jagar skulle det märkas i naturen. Dom är trots allt rejält duktiga på att jaga om dom vet hur man ska jaga.
                http://djurensbefrielsefront.com/def...t_from=&ucat=1&

                Kommentar

                • bena
                  • April 2006
                  • 1245

                  #9
                  jag utgick från att det var liknande http://djurensbefrielsefront.com/gal..._-_Orkelljunga där hundarna föds upp försök, inget annat.

                  när jag skrev orginalmeddelandet så hade inte all info kommit upp än. my bad.

                  om infon som skickades ut från stället där de ploclades stämmer, så är det väldigt synd att de tog fel hundar.

                  Kommentar

                  • bena
                    • April 2006
                    • 1245

                    #10
                    Ursprungligen postat av Långås
                    Bena, vill du svara på några frågor:

                    1. Varför skriver du stals inom situationstecken?
                    2. Om jag inte tycker att du sköter dina fiskar bra, får jag då bryta min in hos dig, ta dina fiskar och slå sönder ditt akvarium?
                    3. Är du helt säker på att det är mer rätt moraliskt sett att som du ha fiskar i ett akvarium än att ha levande hundar vid utbildning av veterinärer?

                    j1:ag anser inte att individer är egendom, därför kan de inte stjälas.
                    när folk befriande slavar i usa, eller befriande judar etc från konsentrationsläger i nazityskland, så STAL de faktiskt någons egendom, eller?
                    2:om jag hade mina fiskar på ett sätt som inte är bra för fiskarna, så ska jag inte ta hand om fiskar nej. likaså gäller all djurhållning.
                    3: infon som jag baserade mitt inlägg på var bristfällig, och den infon som nu kommit ut håller på att granskas, men om det är så att det stämmer att det är djur för utbildning (utan att man slår ihjäl dem för att disikera dem), så håller jag med dig.

                    Kommentar

                    • bena
                      • April 2006
                      • 1245

                      #11
                      Ursprungligen postat av JanneN
                      Jag tycker människor som plågar djur på sånt sätt som dessa så kallade "djurvänner" inte har något som helst existensberättigande!
                      För om det är något som dom håller på med så är det verkligen djurplågeri!
                      Jag är inte förtjust i djurförsök men ser det som ett nödvändigt ont tyvärr
                      och i detta fall var det ju inte ens försöksdjur!
                      Och som jag förstår av Azurs länk så tycks IQ-nivån på dessa "hjältar" vara rätt begränsad!
                      Sorgligt att det finns såna människor som försvarar "hjältarna"
                      utveckla gärna vad du menar med 'plågar djur'.

                      D J U R F Ö R S Ö K
                      - en grym och förlegad vetenskap

                      Den tredje största dödsorsaken hos människor i hela världen beror på biverkningar från läkemedel.



                      Läkemedel testas på djur. Men djur och människor reagerar olika på ett och samma ämne, liksom en kanin och ett marsvin reagerar olika om de ges t.ex. penicillin.

                      I 30 års tid framhävde forskarna att exempelvis asbest inte var farligt för människor. Asbest hade testats på hundar som inte blev sjuka...

                      Under dessa 30 år blev människorna sjukare och sjukare av asbest, utan att forskarna kunde förstå varför.

                      Idag vet vi bättre vad gäller asbest och andra djurtestade ämnen som forskarna har hävdat varit ofarliga för människor. Frågan är dock vilken ytterligare kunskap som går oss förlorad, bara för att forskarna och de multinationella läkemedelsbolagen fortsätter att utföra plågsamma tester på djur?

                      Många professorer hävdar numera att djurförsök är en fel metod att använda. De förespråkar alternativa metoder som ger bättre resultat.

                      Själva hanteringen av djuren på världens olika laboratorier är också en mardröm för dessa djur. Flera gånger har det dokumenterats hur forskare och assistenter slår och sparkar djuren.

                      Djurrätt handlar entydigt om att människor ej har rätt, på etiska grunder, att utföra experiment på djur. Djuren finns inte till för oss människor, de finns till för sin egen skull.

                      och kolla gärna:

                      http://djurensbefrielsefront.com/def...t_from=&ucat=1&

                      Kommentar

                      • bena
                        • April 2006
                        • 1245

                        #12
                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Bena
                        Dina hjältar släppte också ut ett antal minkar från en minkfarm i trakten häromåret. De fåtal som inte kördes över när de försökte korsa vägar som de aldrig sett anpassade sig. Men de klarade sig på bekostnad av strömstaren o den i sverige sällsynta kungsfiskaren som har fått ge sig. Säger bra Tänk till lite.

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          #13
                          Vet inte om jag fattar fel. Men menar du att tex du skulle kunna komma och "befria" min katt för att du fått för dig att den inte har det bra? För att individer inte kan ägas?
                          Varför fylla på minkbeståndet när det inte är en art som hör hemma här dessutom?
                          Senast redigerad av eriahl; 25 July 2006, 08:58.
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • bena
                            • April 2006
                            • 1245

                            #14
                            Ursprungligen postat av eriahl
                            Vet inte om jag fattar fel. Men menar du att tex du skulle kunna komma och "befria" min katt för att du fått för dig att den inte har det bra? För att individer inte kan ägas?
                            jag anser att individer kan bo tillsammans, men att äganderätten inte borde finnas. jag motsätter mig dock inte att folk vill ha husdjur, och jag tror att de flesta husdjur tycker om att bo med människor.
                            men om djuret uppenbart inte mår bra, så tycker jag definitivt att personen djuret bor hos inte ska ta hand om djur, och följden av detta är att de bör befrias ja.

                            Kommentar

                            • bena
                              • April 2006
                              • 1245

                              #15
                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Vet inte om jag fattar fel. Men menar du att tex du skulle kunna komma och "befria" min katt för att du fått för dig att den inte har det bra? För att individer inte kan ägas?
                              Varför fylla på minkbeståndet när det inte är en art som hör hemma här dessutom?
                              och läste du från länken om minkarna?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...