Rasren Siberian Husky & American Pitbullterrier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• FollowMe
    svarade
    Ursprungligen postat av Vandal
    Gick du med i forumet bara för att väcka uråldriga döda trådar?

Misstänkter att du skrev till mig. Ne de gjorde jag inte. Men man får väl säga vad man tycker eller?

Lämna en kommentar:

• Vandal
    svarade
    Gick du med i forumet bara för att väcka uråldriga döda trådar?

Lämna en kommentar:

• FollowMe
    svarade
    Hundar allmänt

Fick veta av en bekant.

En hund "av store ras" Hade attakerat ett barn i axel höjd. Barnet åkte akut till sjukhuset och hunden till veterinär för att avlivas. Efter att hunden hade somnat in och Objektion hade på börjat så visade sig att barnet hade stoppas en pinne i örat. Pinnens storlek var som en penna. Sen lagt ner örat och slåt till. Inte konstigt hunden biter. Är de en kamphund???? NEJ

Ett annat barn hade blivigt attakerad av familjehund och blivit biten i huvudet. När hunden var avlivad så visade sig att unge "jävelen" hade fodrat hunden med knappnålar. Inte konstigt att hunden biter.

Ett barn blev attakerad av en familjehund efter att barnet hara hoppat på hundens tenstiklar. AAAAJJJ Säger jag bara.

EnSHIH TZU blev attakerad ev en DALMATINER. Då DALMATINER inte kunde tolka SHIH TZU signaler efter som SHIH TZU är långhårig i ansiktet.

En polare till mig har 2 pitbulls och en massa andra hundar. Dom har barn på besök och inget händer.

Lämna en kommentar:

• FollowMe
    svarade
    Ursprungligen postat av cgr
    En kompis har blivit biten av en pitbull. Mina föräldrars hund har blivit svårt biten av en okopplad pitbull-liknande hund ägd av en typisk kampshundsägare. Machotyp med tatueringar som har hunden som p-förlängare. På hundpromenader har jag flera gånger mött pitbull/amstaff/varianter som om inte kopplet funnits med all säkerhet huggt sönder min spanieltik som hittils tror gott om andra hundar. Detta har ALDRIG hänt med andra raser jag mött. Jag har ALDRIG sett en pitbull/amstaff ägare som inte passar in i medias bild av ägaren. Slump? Ägartyperna alltid denna samma, antingen machokillen som förmodligen är kriminell eller vill låtsas vara det eller en "tuff" tjej som ska ha den som försvarsvapen eller liknande. Det är så otroligt ego att försvara dessa hundar som varje dag skapar lidande hos människor och hundar, tror ni att det är en slump att dom är förbjudna i massa länder och att det införs koppeltvång pga. pitbullvarianter som anfaller. Eller är de tre barn som blivit angripna utanför skolor i Malmö sig själva att skylla? Visst, det KAN vara som du säger, renrasiga pitbulls med stamtavla etc etc är supersnälla men så fort dom blir blandras blir dom monster. jag tvivlar starkt på detta dock.

Jag har hört bekanta som känner typer som just rekommenderar pitbulls eftersom om man släpper dom tvekar dom inte bita hundar och människor.

VAD gör en pitbull/amstaff/varianter så bra, som ingen annan hund gör så att ni tror att andras säkerhet är värda det? Svara på det. Och angående förbud, förbjud amstaff, pitbull, alla blandraser som har dessa i sig. Kanske även rottweiler även om jag har mycket bättre erfarenhet av dessa då jag sett de användas lyckat till bruks. Vapen är endast tillåtna för den lilla skaran som kan få licens. Varför tillåta dessa vapen förutom för de som har nytta av dom. (Ingen?). När en annan hund biter är det dåligt, när amstaff och dess gelikar biter (dom biter hårdast av alla hundar enligt aftonbladet) knäcks ben och liv förstörs.

Som du skriver redan i början här. En PITBULL LIKNANDE HUND. Waw. Min hund skulle kunna gå in o bita dottern i ansiktet. Min mammas lilla hund biter värre än min stor hund. Om du nu är så rädd för "kamphundar" Hur fan du kan då ha egen hund? Den hunden som du har under ditt egna tak. Den du matar. De kan vara en farlig hund. Alla hundar är farliga. Frågan är bara var går gränsen FARLIG

Lämna en kommentar:

• FollowMe
    svarade
    Hoppas politikerna snart vågar förbjuda kamphundar så man slipper vara orolig när man är ute med sin hund. Det finns ingen anledning tillåta hundar avlade för våld och aggression. Norge är ett föregångsland.
    Det är INTE hundens fel för att de finns IDIOTER där ute som måste trigga sin hund för att attakera eller död ett annat hund och först o främst andra hundar. Tycker dom borde förbjuda IDIOTERNA istället för hunden. För fan om du själv har hund. SÅ borde DU veta att de INTE är hundens fel att ägare fustrar den

Lämna en kommentar:

• Akka&Asta
    svarade
    Ursprungligen postat av Fanny girl
    hej på dig !
    din hund ser faktiskt ut att vara en bullterrier inte en pitbull.
    Det var liksom det jag menade !
    Jag skrev "pitbull" för att alla (överdriver en aning...) jag möter försöker övertyga mig om att jag blivit lurad och att min hund EGENTLIGEN ÄR en pitbull. Nej, i Asta finns inte ett uns pitbull...

Lämna en kommentar:

• MalawiMannen
    Gäst svarade
    Hejsan
    Vi väntar på vår Siberian Husky som i nu läget är 4 månader
    En hane vid namn Adam
    Var finns du då?
    Vi finns i malmö

Lämna en kommentar:

• Fanny girl
    svarade
    jag hoppas att dom ej förbjuder kamphundar !

men det skulle vara bättre lag på dessa idiot hundägare som släpper sina olydiga & aggressiva hundar av tex rsa: rottis,golden & labrador.
    nästan varje dag så möter jag sådana hundar & dess oförståndiga ägare
    när deras hund helt oproveserat flyger på mina tysta & skötsamma hundar utan anledning. när man säger till dessa ägare att ta reda på sin ilskna
    bitsugna hund,så ber dom en att dra åt helvete !
    det kallar jag för oförstånd & omoget.
    sådana personer ska inte få skaffa hund!

ppas
    Hoppas politikerna snart vågar förbjuda kamphundar så man slipper vara orolig när man är ute med sin hund. Det finns ingen anledning tillåta hundar avlade för våld och aggression. Norge är ett föregångsland.

Lämna en kommentar:

• Fanny girl
    svarade
    hej på dig !

din hund ser faktiskt ut att vara en bullterrier inte en pitbull.

mina 2 hundar ,en siberian husky & en american pitbullterrier.
    jag har köpt min apbt i sverige. men han är reg./stamtavla från usa.
    hans föräldrar är import från usa.men bor sedan en tid i sverige.
    det är inga kända linjer.
    Ursprungligen postat av Akka&Asta
    Verkar som om du är rätt ensam...

Har du skaffat APBT'n i Sverige??

Jag har aldrig träffat någon rasren APBT, men jag känner en blandis. Hon är hur go som helst och supersnygg (tigrerad). Jag har ingenting emot APBT, men vet inte om jag passar som ägare till en...

Däremot äger jag en "Pitbull"... dvs det är vad jag får höra då jag rastar min Miniatyrbullterrier!!! Det är lite konstigt att folk vet bättre än jag vad min hund är för ras ...

Finns det någonstans där man kan se dina godingar?

Min goding är här:
    minibullasta.sprayblog.se
    eller (på engelska) här:
    minibullasta.blogspot.com

Mvh Akka

Lämna en kommentar:

• Bullterrier
    svarade
    Ursprungligen postat av Thomas&Anna
    Jag kan inte hålla med om det. Jag har haft hund i snart 30år och ingen av mina andra hundar visade något sådant beteende.Jag tror inte att man ska avla på hundar som är halvsykon dom är för nära släkt och då kan mycket gå fel. Jag har också erfarenhet på att linjeavel inom häst också kan slå fel, jag ägde en häst från att han var 6mån och hans farmor och mormor var samma häst och han visade att han inte gick att lita på. Jag har erfarenhet av hästar i över 35år och ingen av dom hästar jag haft har jag inte kunnat lita på. Men du kanske tycker att vi människor också ska få gifta oss med halvsykon?
    Jag har hållt på med hundar sedan 1965, började hjälpa till på olika kennlar 1975. Det är synd att du har dessa erfarenheter och sammankopplar linjeavel med dåligt psyke. Visst kan det slå fel när man ägnar sig åt linjeavel, det kan det även göra med utavel. Vet man vad man håller på med och linjeavlar på rätt sätt dvs inte linje avlar i för många generationer utan även utavlar så är det absolut ingen fara. Dåligt psyke har som sagt inget med linjeavel att göra, om det så skulle vara hur skulle psyket vara på alla de raser, som har ett litet avelsutbud att det nästan inte går att undvika linjeavel? enligt dig aggressiva och opålitliga, vilket inte är fallet.
    Senast redigerad av Bullterrier; 17 July 2006, 14:42.

Lämna en kommentar:

• Inka
    svarade
    Linjeavel kan både vara av godo och av ondo. Ibland kan det användas till något positivt som att bevara en egenskap som håller på att gå till spillo inom en ras men samtidigt som man förstärker det som är bra så förstärker man även det dåliga. Det är alltid ett risktagande. Man kanske inte ska förkasta linjeavel helt men det ska definitivt användas med försiktighet. Om man t ex har fått en riktigt bra inavlad hund (jo, man man säga att linjeavel och inavel är samma sak) kanske det är vettigt att köra utavel nästa gång. Sen är det ju så att all avel ska ske med eftertanke. Hur fina och bra djur man än parar, obesläktade eller inte, så kan det bli fel.

Lämna en kommentar:

• Thomas&Anna
    svarade
    Ursprungligen postat av Bullterrier
    Det finns troligtvis ingen uppfödare som inte linjeavlar eller har gjort det. Linjeavel har ingenting med aggressivitet att göra. Aggressivitet beror mestadels på brist i ledarskapen hos ägaren, ovilja eller okunskap att fostra sin hund på rätt sätt, ovilja eller okunskap att aktivera sin hund på rätt sätt så aggressiviteten beror på understimulans eller någon skada eller sjukdom hos hunden som utlöser aggressivitet.

Jag kan inte hålla med om det. Jag har haft hund i snart 30år och ingen av mina andra hundar visade något sådant beteende.Jag tror inte att man ska avla på hundar som är halvsykon dom är för nära släkt och då kan mycket gå fel. Jag har också erfarenhet på att linjeavel inom häst också kan slå fel, jag ägde en häst från att han var 6mån och hans farmor och mormor var samma häst och han visade att han inte gick att lita på. Jag har erfarenhet av hästar i över 35år och ingen av dom hästar jag haft har jag inte kunnat lita på. Men du kanske tycker att vi människor också ska få gifta oss med halvsykon?

Lämna en kommentar:

• Sanders
    svarade
    Alltså seriöst! Nu får vara nog! Hur många personer måste igentligen skadas eller dödas innan regeringen tar ett beslut och förbjuder dessa mördar hästar!
    Enligt "Inventering av statestik över ridsportsolyckor" skriven av Magnus Unger (1997) (källa) så omkommer i snitt 2 personer per år av skador orsakade av mördar hästar! Till skillnad från hundar där endast 6st (mellan 1969 och 2000) har dött från skador orsakade av hundar. (som jag redan har nämnt en gång) ( Källa )
    År 2000 orsakade dessa mördar hästar:
    164 frakturer
    79 stuckningar/vrickningar
    73 hjärnskakningar
    52 öppna sår..
    listan kan göras hur lång som helst.. totalt över 700 olyckor!!!
    (källa: EHLASS)
    (och mörkertalet är stort!! Endast 4st sjukhus i svergie är anslutna till EHLASS)
    medans för hundar för år 2000: (och ej relaterat till någon specifik hundgrupp eller ras)
    Endast 205 rapporterade angrepp...

Skapa ett förbud nu! Och gör så att Polisen kan skjuta dessa groteska monster på plats om ägaren inte kan vissa papper på hästen eller om den uppträdder farligt. Tex genom att springa vilt i hagen, stegrar mot andra hästar, eller på annat viss uppträder aggresivt.

Som tex dessa exempel på Mördar Hästar

ps. Ser ni ironin i det hela? Och när läste man senast om detta i kvällspressen?
    Eller en artikel om detta: http://www.youtube.com/watch?v=Fkpgf...ch=Bullterrier ??
    Senast redigerad av Sanders; 14 July 2006, 14:39.

Lämna en kommentar:

• Bullterrier
    svarade
    Ursprungligen postat av Inka
    En liten undran... en som träffar på väldigt många hundar i sitt arbete sa till mig att han uppfattat det som att dessa "kamphundsraser" är väldigt snälla att hantera men inte viker sig i ett slagsmål med en annan hund. På grund av att de aldrig avlats för att angripa MÄNNISKOR. För mig låter det ganska logiskt. Vad säger ni?
    Det stämmer, en "kamphundsras" som användes i hundkamper avlivades om de angrep människor, de skulle vara hanterbara före, under och efter slagsmålen. Och jag tillägger med att en "kamphundsras" som är frisk mentalt och fått rätt uppfostran, inte inbjuder till slagsmål men är det någon som utmanar så svarar de upp.
    Senast redigerad av Bullterrier; 12 July 2006, 17:57.

Lämna en kommentar:

• Bullterrier
    svarade
    Det finns troligtvis ingen uppfödare som inte linjeavlar eller har gjort det. Linjeavel har ingenting med aggressivitet att göra. Aggressivitet beror mestadels på brist i ledarskapen hos ägaren, ovilja eller okunskap att fostra sin hund på rätt sätt, ovilja eller okunskap att aktivera sin hund på rätt sätt så aggressiviteten beror på understimulans eller någon skada eller sjukdom hos hunden som utlöser aggressivitet.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...