staffordshire bull terrier....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sussia
    • January 2006
    • 273

    staffordshire bull terrier....

    vill bara saga att dessa hundar ar helt underbara.... vet att de alltiod far dalig "press" men kan saga att alla som har traffat min har helt andrat uppfattning om dem... =)
    Break on through to the other side.....
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    finns inga dåliga hundar...bara dåliga ägare
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • kvert
      • November 2005
      • 320

      #3
      staffar är väll den snällaste och mest människoälskande hundrasen som finns?
      Den har inte samma syn på andra hundar och djur dock ^^; Men det går ju att ändra på med rätt inlärning

      Älskar de hundarna

      Kommentar

      • sussia
        • January 2006
        • 273

        #4
        jo... helt sant, jag hade min i traningskurser nar hon var liten... nu har hon dock blivit lite mer kanslig med andra hundar, tror att det kommer av att en hund hoppade pa henne, morrade o visade tanderna..
        Break on through to the other side.....

        Kommentar

        • Gimbo
          • January 2005
          • 2734

          #5
          Ursprungligen postat av sussia
          vill bara saga att dessa hundar ar helt underbara.... vet att de alltiod far dalig "press" men kan saga att alla som har traffat min har helt andrat uppfattning om dem... =)
          Riktigt skojjiga hundar. Kompisen skaffade en när vi delade lägenhet då vi pluggade. När han var valp var han som en stridsmaskin och tuggade på allt och alla Fick passa händerna hehe. Sedan blev han lugn och fin.
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

          Kommentar

          • sussia
            • January 2006
            • 273

            #6
            hehe... jo det kan vara drygt nar tanderna vaxer in...
            Break on through to the other side.....

            Kommentar

            • Gimbo
              • January 2005
              • 2734

              #7
              Gav honom stora hundben. De tuggade han ner på nolltid Fantastiskt rolig hund under uppväxten!
              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

              Kommentar

              • Linda_A
                • March 2005
                • 1479

                #8
                Jag kan bara hålla med om de är härliga hundar.

                Men som Gimbo nämner så skall staffvalpar var "små jävlar". (har hört detta ifrån en del staffägare.)

                Men desto skönare blir det ju sen när de är "vuxna".
                //Linda

                Kommentar

                • kvert
                  • November 2005
                  • 320

                  #9
                  Sussia, jag tycker också att de är orättvist att staffar får dåligt ryckte..
                  En annan sak också, alla "hund-överfall" på barn.. Hur kan man som förälder låta sitt barn leka med en hund själv? De flesta barn har ingen spärr och förstår inte när det är "nog". Ingen annan levande varelse skulle tolerera den behandlingen som små barn ger hundar ( små barn menar jag då runt 3-4 tom 8-9). När barn behandlar varandra lika illa som dom behandrar hundar så är det antingen en av dem som börjar gråta osv, eller så börjar dom slåss. Hundar reagerar väll likadant, med undantaget att de inte ligger i deras natur att gråta, utan att naffsa till och morra? Det är inte "Galna hundar" som är den vanligaste orsaken,utan det är dumma barn.
                  *allt ovanstående är min egen åsikt*

                  Mvh Gustav

                  Kommentar

                  • sussia
                    • January 2006
                    • 273

                    #10
                    jag kan halla med till viss del med dumma barn... men igentligen ar det foraldrar som ar dumma och inte lar sina barn att djur inte ar leksaker... mina barn (2) gar aldrig fram till en frammande hund utan att ha sett agaren forst for att se sa det ar ok... for det finns ju faktiskt hundar som ar radda for barn och kan reagera aggresivt om de kanner sig "instangda".. vet inte om du har en staffie sjalv... men jag kan saga att de flesta staffies ar extremt barnkara och valdigt palitlig... avenfast det finns undantag...
                    Break on through to the other side.....

                    Kommentar

                    • mayday
                      • November 2005
                      • 2085

                      #11
                      håller med sussi
                      bara vända på steken hur reagerar du om en okänd hund kommer springandes mot dig ... du blir rädd

                      samma som när en oufstrad snorunge springer fram o ska klappa en hund

                      har inget imot hundar bara ägarna
                      ______________________________________________

                      "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

                      Kommentar

                      • Linda_A
                        • March 2005
                        • 1479

                        #12
                        Jag gillar inte när okänd hundar springer fram till mig/oss heller eller när barn gör det för den delen med. Eller vuxna, jag har mött allt av dem. Nu råkar min tös inte uppskatta det, okänt folk som ska hälsa hur som helst. (amstaffblandis) Men det ansvaret ligger ändå på mig.
                        Att jag ska hålla borta sånt som hon inte kan hantera.

                        Men jag håller med om att jag funderar ofta på vad barnens föräldrar funderar på. Speciellt när de sen blir sura på mig. För att jag säger ifrån att man bara inte dyker på en hund. Men för att vara ärlig finns det barn som frågar med om de får hälsa. Så det finns bara inte dåliga barn och föräldrar heller.
                        //Linda

                        Kommentar

                        • sussia
                          • January 2006
                          • 273

                          #13
                          Ursprungligen postat av mayday
                          håller med sussi
                          bara vända på steken hur reagerar du om en okänd hund kommer springandes mot dig ... du blir rädd

                          samma som när en oufstrad snorunge springer fram o ska klappa en hund

                          har inget imot hundar bara ägarna
                          Jag har alltid min hund kopplad nar andra manniskor/hundar ar i narheten... ja forutom om de kommer till mitt hem
                          Om en frammande hund kommer springandes mot mig star jag stilla... springer man sa kommer de efter(naturligt beetende) men jag tycker inte att man ska behova bli utsatt for detta... det finns manga hund radda manniskor och det ar helt klart inte ratt att de ska behova vara i en situation som vi inte vill att vara hundar ska vara i...
                          Senast redigerad av sussia; 24 January 2006, 22:14.
                          Break on through to the other side.....

                          Kommentar

                          Arbetssätt...