Något riktigt skrockvänligt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Edlund
    • September 2004
    • 330

    Något riktigt skrockvänligt!

    Independent, ad-free, uncensored comedy. Watch new episodes of Dimension 20, Um, Actually, Game Changer every week.
  • Jimk
    • March 2005
    • 332

    #2
    Hi hi smart jycke
    //Jimk

    Lite bilder

    Kommentar

    • Bucket
      • February 2004
      • 1020

      #3
      Haha.. måst roa sig själv
      jävla massa akvarium!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

      Kommentar

      • sacha
        • May 2005
        • 1016

        #4
        hahaha inget sne han är hunden el!!!
        Tjopp...

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          synd om hunden.
          inget bra beteende, kan ju förstöra tassen dessutom
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • sacha
            • May 2005
            • 1016

            #6
            Tror inte hunden har något problem med de där alls faktiskt... De är ju antaligen bara i liggande ställning och med ett ben i munnen detta udda beteende visar sej ...
            Tjopp...

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              #7
              Mentala problem eller fiskelina i tassen.
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • soetiz
                • October 2002
                • 377

                #8
                Hahaha...snacka om att jävlas med sig själv...riktigt skojjig hund med humor
                Simma lugnt!

                Min zoon:
                http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=421111

                Kommentar

                • mckvinnan
                  • December 2004
                  • 760

                  #9
                  Håller helt klart med Raven. Någonting är galet med en hund som beter sig på det viset och jag har svårt att se humor i det..
                  Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                  Kommentar

                  • peterhaack
                    • November 2004
                    • 1752

                    #10
                    Om den beter sig så mot sig själv när den har ett ben, tänk om ett barn skulle stoppa fram handen *ryser*
                    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                    Kommentar

                    • Raven
                      • February 2005
                      • 15385

                      #11
                      ett sånt beteende hade jag aldrig accepterat själv utan gjort vad man kunnat för att få bort det.

                      båda hundarna jag haft var tränade på att inte bli aggressiva om man gick fram och tog matskålen ifrån dom till exempel just med tanke på barn.

                      en hund är inte bara ett djur det är även ett potentiellt "mordvapen" och ska behandlas som sådant.

                      får hoppas att de bara va i filmklippet hunden hade det beteendet.
                      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                      Faktatråd Om AkvarieVatten
                      Växtakvaristernas Paradis

                      Kommentar

                      • sacha
                        • May 2005
                        • 1016

                        #12
                        Ursprungligen postat av peterhaack
                        Om den beter sig så mot sig själv när den har ett ben, tänk om ett barn skulle stoppa fram handen *ryser*
                        Barn har väl fan inte vid en hund att göra vare sej när den äter mat el tuggar på ett ben.. El sover el skiter å pissar typ.. Inte enligt mej iaf...
                        Tjopp...

                        Kommentar

                        • mckvinnan
                          • December 2004
                          • 760

                          #13
                          Nej det är helt rätt att en hund också har rätt till sin egen privata sfär och att få vara ifred. Men barn är barn och då vill man inte att hunden ska bete sig på det här sättet bara om barnen vill klappa hunden. Men nu var det ju inte det som vi reagerade på utan snarare på att några av oss inte tyckte att det var roligt att se utan blev snarare illa berörda.
                          Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                          Kommentar

                          • Hugin
                            • December 2005
                            • 499

                            #14
                            Det är inte barnen som är problemet utan föräldrarna! När jag gick ut med en manchesterterrier som absolut inte ville bli klappad jo vad hände då? En massa ungar kom och ville klappa den söta hundvalpen (en manchesterterrier är en liten hund) och föräldrarna brydde sig inte ett skit! Dom bara stod där och trodde allt var ok medans ungarna bara sprang fram mot hunden som uppfattade det som ett hot. Som tur var skrek jag till innan dom han bli bitna. Då händer följande: 1 Barnen blir rädda och springer till mamma. 2 En rasande morsa går mot mej och tjafsar om att man inte skriker åt barn även om dom tänker klappa min hundjävel (till mitt försvar ska jag tilläga att jag bara sa åt dom att dom inte får springa mot hunden). 3 Hunden gör ett utfall mot mamman och kopplet tar slut, ca 20cm framför en väldigt aggresiv står en vättskrämd förälder! Vad kan man lära av historien? Jo att man alltid ska lära barn att fråga ägaren ifall dom får klappa hunden, håll hundar och barn under uppsikt och att alla mäniskor är inte lika smarta som du.
                            Senast redigerad av Hugin; 16 December 2005, 12:54.
                            "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
                            Winston Churchill

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              #15
                              helt rätt Hugin
                              föräldrar ska ALDRIG låta sina barn gå fram utan att fråga först.
                              hugger hunden är det alltid ägaren som åker på det oavsett vad.

                              men tyvärr skiter alldeles förmånga föräldrar i sina ungar i dagens samhälle
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              Arbetssätt...