Finaste hunden?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda_A
    • March 2005
    • 1479

    #61
    Ursprungligen postat av mattias_72
    våran pitbull.
    och sen kan jag säga att pitbull och am staff inte är samma hund stor skilnad, och ingen av dom är förbjudna i sverige,
    Var väl exakt det som jag skrev.

    Sussi: Du kan göra som Raven säger. För jag är väldigt nyfiken på henne.

    Och jag kan bara hålla med att staffen/apbt/ast historia är intressant som tusan. Och jag har bara skrapat på ytan.
    //Linda

    Kommentar

    • Linda_A
      • March 2005
      • 1479

      #62
      Kanske ska lägga till att det inte finns några rasförbund i sverige (vad jag kan påminnas, eller jo varg/hund är förbjuden ner till en viss procent(?!) FCI har ju vissa godkända vargblandingar) utan att agressiva hundar som har en risk att vända sig mot människor/andra hundar är förbjudna. (kommer inte ihåg exakt ordagrannt lagen men något sånt är det)

      humm ändra lite grann efter vad jag kommer på ihåg saker ifall någon undrar.

      Men det var ett rasförbud mot apbt på nittio talet, men detta togs bort.
      //Linda

      Kommentar

      • Shanks
        • September 2005
        • 186

        #63
        Ju mer varg ju vackrare!

        Det stod i tidningen förjämnan att det sprang mycket varg här omkring ett tag och "vargspår" överallt, men det var bara några husky som rymt kom de fram till i slutändan...
        Du skall icke stjäla!
        Men du får ta där det finns och lägga där det fattas.
        56 L Fisksoppa

        Kommentar

        • sussia
          • January 2006
          • 273

          #64
          Ursprungligen postat av Linda_A
          Var väl exakt det som jag skrev.

          Sussi: Du kan göra som Raven säger. För jag är väldigt nyfiken på henne.

          Och jag kan bara hålla med att staffen/apbt/ast historia är intressant som tusan. Och jag har bara skrapat på ytan.
          har kommer en bild pa min lilla Molli

          http://photobucket.com/albums/f234/s...1870c6a3bb.jpg


          Break on through to the other side.....

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #65
            HÄr är mitt bidrag Nemo Samojed Trivs som fisken i vattnet i snön o kylan
            Bifogade filer
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #66
              Kaj.p, ser ut som en hund som kommer trivas bland fiskarna till sommarn
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • jower
                • December 2002
                • 472

                #67
                Mina favoriter boerboel och bullterrier.
                /Johan

                Kommentar

                • Linda_A
                  • March 2005
                  • 1479

                  #68
                  Ursprungligen postat av sussia
                  har kommer en bild pa min lilla Molli

                  http://photobucket.com/albums/f234/s...1870c6a3bb.jpg


                  Tackar!

                  Hon är väldig söt!
                  //Linda

                  Kommentar

                  • sussia
                    • January 2006
                    • 273

                    #69
                    Linda A bilden dar hon ar staende i snon ar ca 3 ar gam.. men man ser ju valdigt stor skillnad pa staffien och am staffen, bade huvud o kropp.. hur gam. ar din hund?
                    Break on through to the other side.....

                    Kommentar

                    • Linda_A
                      • March 2005
                      • 1479

                      #70
                      Ursprungligen postat av sussia
                      Linda A bilden dar hon ar staende i snon ar ca 3 ar gam.. men man ser ju valdigt stor skillnad pa staffien och am staffen, bade huvud o kropp.. hur gam. ar din hund?
                      Nä gud, det finns nästan inga likheter tycker jag. Amstaff är ju mycket större och det skiljer dem rätt mycket åt mentalt.

                      Maya (inte renrasig, ska finns lite labbe i hennes släkt) är 52 cm hög och väger 21kg. Hon har en del vakt i sig med vilket staffen inte har ju.

                      Fast klart lätt för mig att säga att det är stora skillnader.
                      //Linda

                      Kommentar

                      • sussia
                        • January 2006
                        • 273

                        #71
                        Ursprungligen postat av Linda_A
                        Nä gud, det finns nästan inga likheter tycker jag. Amstaff är ju mycket större och det skiljer dem rätt mycket åt mentalt.

                        Maya (inte renrasig, ska finns lite labbe i hennes släkt) är 52 cm hög och väger 21kg. Hon har en del vakt i sig med vilket staffen inte har ju.

                        Fast klart lätt för mig att säga att det är stora skillnader.
                        nej staffien ar def. inte vakt hund .. *skrattar* min ar lika glad oavsett vem som kommer/tidpunkt ... men ar valdigt beskyddande nar det kommer till barnen... (skulle aldrig lata dem ga ut o ga med henne... )
                        Break on through to the other side.....

                        Kommentar

                        • Deep Blue
                          • December 2005
                          • 71

                          #72
                          Ursprungligen postat av Linda_A
                          Kanske ska lägga till att det inte finns några rasförbund i sverige

                          Men det var ett rasförbud mot apbt på nittio talet, men detta togs bort.
                          om jag inte har missförstått det hela så är bara amstaffen godkänd och registerbar i sv kennelklubben.. men inte am pitbull.
                          Under ytan, är vi alla små...

                          Kommentar

                          • Linda_A
                            • March 2005
                            • 1479

                            #73
                            Ursprungligen postat av Deep Blue
                            om jag inte har missförstått det hela så är bara amstaffen godkänd och registerbar i sv kennelklubben.. men inte am pitbull.
                            stämmer, hade nog inte nämnt det i denna tråden, tror jag i alla fall.

                            AKC reggar amstaffs enbart, som samarbetar med FCI som SKK sammarbetar med. Med andra ord så kan du inte regga en apbt i sverige.

                            Men
                            och detta är ett stort men innebär inte att en renrasig apbt inte är reggad. (har stamtavla med allt som det innebär). Men dock inte i sverige. (=du kan inte ställa ut, tävla inom bruks och liknade med din apbt, dock kan du tävla i lydnad och viltspår)
                            Inte av SHK heller. Finns ju faktiskt två hundklubbar här i sverige.

                            Erkänn folk ni börjar bli trötta på mina upprepningar om apbt/ast/staffen.
                            Senast redigerad av Linda_A; 27 January 2006, 21:40.
                            //Linda

                            Kommentar

                            • Thomas&Anna
                              • January 2006
                              • 1030

                              #74
                              Newfoundland är klart mysigast tycker jag och min fru lagom stora vi har 2 st
                              Thomas & Anna

                              www.annaothomas.com

                              Kommentar

                              • batski
                                • October 2004
                                • 8891

                                #75
                                Utseendemässigt tycker jag att hundar som alaskan malamute, sibirian husky, schäfer och liknade raser är vackrast. Men även basenji är helt bedårande

                                Dessa raser kräver dock mer av sina människor i form av ledarskap och motion än andra "tamare" raser. Utseende är inte allt. Temperament är minst lika viktigt.

                                Utseendemässigt brukar jag inte tycka om krullhåriga hundar. Sen lärde jag känna en kerry blue terrier som är en av de underbaraste individerna jag nånsin mött. Och då spelar utseendet faktiskt inte så stor roll längre
                                Senast redigerad av batski; 28 January 2006, 14:02.
                                "The animals of the world exist for their own reasons.
                                They were not made for humans
                                any more than black people were made for whites
                                or women for men." - Alice Walker

                                Kommentar

                                Arbetssätt...