Jag har en chihuahua hane på 5 år. han är rätt stor för att vara chihuahua , väger nästan 3 kilo. han är renrasig chihuahua och har stamtavla. många i hans släkt är champions
. han kommer från Höör ( tror det ligger i skåne ? ) . vi köpte honom när han var 4 år , altså för ett år sedan .. han hade varit hos 2 eller 3 familjer före oss. vi for och tittade på honom och gick ut med honom . det tog nästan 1 timme att få på honom kopplet ( han var så rädd). dom som ägde honom före oss sa " han är ettrig som alla småhundar" . dom hade en massa barn varav 2 småbarn . ( 3-4 år gamla). som hela tiden drog och slet i honom. dom gjorde det när vi var där och hunden riktigt tjöt. dom hade också en 10 . årig pojke som vi fick veta av en kompis till ägaren att pojken hade sparkat och slagit hunden svårt. i alla fall så bestämde vi oss för att ta honom . vi ringde ägaren och frågade om vi kunde få prova att ha honom i en vecka eller så , men vi fick svaret " inte kan man prova ha honom i en vecka och sen lämna tillbaka honom" , men vi tyckte så synd om honom så vi sa : kom hit med honom så köper vi honom då. dom kom hit med honom , och just när ägaren hade gått så bet han min mamma i handen. han bet mig flera gånger och vi ångrade oss att vi köpte honom. nu efter 1 år har han förändrats jättemycket . han biter ingen numera. men om det kommer folk fram och bara klappar honom , även fast vi säger till så hugger han . han har huggit flera av mina kompisar. alla mina kompisar säger : Din hund bits ju! och ja.. vad ska man säga? dom fattar inte när man säger att han har blivit misshandlad och slagen och det är klart att han är rädd!

Kommentar