"status"-hund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #16
    och vill att omgivningen ska lägga märke till en, då är det ju inte chihuahua som gäller.
    Haha. Du skulle bara veta. 8)

    Är du en tonårskille och vill ha en skock tonårstjejjer runt dig hela tiden på stan är det bara Chihuahua som gäller Dessutom är det jäkligt bra övning för din manlighet (om du har någon) att försöka se maskulin ut när du är ute och går med en liten Chihuahua 8) Det är inte lätt.

    Är du en tonårstjej och vill ha en skock tonårskillar runt dig är det Pitbull/Dobberman/Rottweiler som gäller.

    Iofs fungerar Chihuahua rätt bra på killar också.

    Senaste gången i videoaffären säger en kille högt tills sina kompisar: "Oh kolla! Där är den där Chihuahuan jag snackade om tidigare som jag såg vid Bosses glassbar!"
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      #17
      Chihuahua är "rätt" i sthlm nu iallafall om man pratar status.

      Dobberman har varit status i vissa kretsar (läs: unga män med komplex) länge.
      fish r friend

      Kommentar

      • Danne89
        • March 2004
        • 152

        #18
        jag tycker nog ,jämthundar!
        60 liter

        Kommentar

        • peppito
          • December 2003
          • 1612

          #19
          Själv gillar jag dobbermann eller rottweiler. Tyvärr har för många ärthjärnor skaffat sådana hundar för att vinna "respekt". Värsta jag vet är de personer som i brist på självförtroende, hjärna och personlighet skaffar olika typer av kamphundar.

          Ska man ha en hund så köp något man killar. Tycker personligen likt defdac nämnde att det är rätt hårt när en kille har en Chihuahua. Blir lite kontrast.
          "du ångrar bara det du inte gjorde"

          Kommentar

          • zingo_boy
            • August 2002
            • 983

            #20
            visst, jag gillar chihuahuor, nästintill är förälskade i dom, men problemet med dom, är att dom inte tänker som en liten hund, utan som en stor hund, eller ja. den är så "mopsig". om ni förstår mig rätt, vilket inte många gör, p.g.a. min otydlighet.

            dom beteer sig inte som om dom vore så små, som dom är. utan mer som en grand danois. fasst, en grand danois, i varje fall dom som jag träffat på, har varit himla mesiga. ÄHHHH! JAG SKITER I DE HÄR. de går ju inte ens att förklara hur dvärghundar är. dom beteer sig som om dom vore enorma bjässar.

            därför tycker jag attchihuahuor s borde tillhöra personer som är små, men har attityd. en hund borde representera en själv. som en afghanhund i mitt fall, lång smal och långhårig, som är ett helvete att få det som jag vill. hået alltså.

            i mitt fall, så vill jag inte ha en hund "som går hem" hos andra, utan en som går hem hos mig, vilket är en hund som kan se ut hur som helst, och jag har ingen vidare bra kunskap om vinthundar överhuvudtaget, eller hundar i allmänhet. men just afghanen tilltalar mig mest. som chihuahuan gör hos innefolket i city. men hur lägger man märke till en chihuahua? men måste ju ha den som hatt, om någon inte ska trampa på den mitt i rusnings tid.

            Kommentar

            • Nils och Alva
              • January 2004
              • 145

              #21
              En riktigt vacker "urhund" är Västgötaspetsen. Vallhundar med anor från vikingatiden i sverige. (Väldigt populära bland svenskättlingar i USA.)
              De är vackra, lättdresserade och håller sig till sin flock (dig). Både mina (Nils) föräldrar och flickvännens (Alvas) mamma har en.

              http://www.kennelrattoslatt.com/
              Nils och/eller Alva
              -------------------------
              250 l Malawi + Ancistrus & Pleco

              Kommentar

              • zingo_boy
                • August 2002
                • 983

                #22
                jaha, där ser man. västgötaspetsen.men varför ett så långt namn, på en sån liten hund, ja. som om chihuahua skulle vara så mkt bättre.

                de där emd att dom är vackra, är väl upp till var och en, men om man kallar sin hund för "det är en rumdvarelse. hjulbent grisliknande hund." då borde man fundera på varför man då har en sådan hund.

                men vilken är eg. den fulaste hunden?

                Kommentar

                • Jeza
                  • January 2003
                  • 379

                  #23
                  utan tvekan - Pudel -


                  Men det är ju vad ja tycker bara!
                  Orcae Ita!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...