HJÄLP!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vanjus
    • May 2003
    • 40

HJÄLP!!!

är det nån som har erfarenhet av antingen Lakelandterrier, strävhårig foxterrier, ariedaleterrier el. welshterrier. helst egna erfarenheter skicka mig ej vidare till SKK.

har en rottweiler och en blandning mellan parson och fox terrier. men jag ska ha nån av de andra raserna nästa gång, men jag ska nog vänta ca: 2 år för att se var jag befinner mig i livet just då, och för att hinna bestämma mig för ras. det här ska inte bli ett impuls köp!
    *~::MINA HUNDAR ÄR DET BÄSTA MED LIVET::~*
  • Arwen Evenstar
    • February 2003
    • 40

Läste att du inte vill bli hänvisad till SKK, men i jag vill ialla fall råda dig till att ta kontakt med berörd specialklubb(alltså inte skk)De är oftast mycket kunniga på den egna rasen och måna om att hundarna hamnar hos "rätt" personer. Dvs den som exempelvis köper en apportör bör också vara intresserad av att låta hunden arbeta med apportering. Vet inte var du bor men annars är de större utställningarna typ "Stora Stockholm" ett ypperligt tillfälle att bekanta sig lite närmare med rasen, och samtidigt också få chansen att se flertalet hundar samtidigt. Det här var väl inte direkt något svar på din fråga,men jag tror du kan få mer "kött på benen" genom att gå den vägen än i detta forum.
    MVH/Rebecca..med antal år av arbete inom SSRK i bagaget....

Kommentar

• Vanjus
      • May 2003
      • 40

var på stora stockholm förra året men tänkte inte köpa en hund då, så jag ska dit nästa år. jag bor i knivsta ca: 8 mil från stockholm. har kollat alla hemsidor på skk och kollat länkarna med uppfödare. men det är roligare att höra nån berätta.
      *~::MINA HUNDAR ÄR DET BÄSTA MED LIVET::~*

Kommentar

Arbetssätt...