Vad har ni för hund ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • starcastle
    • June 2008
    • 234

    #76
    Jag har 7 Silken Windhounds här hemma, i åldrarna 2 till 14 år.
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

    Kommentar

    • ekwall
      • February 2010
      • 185

      #77
      Ursprungligen postat av Pickles
      Ekwall: Skitsöt! Svansen är fantastisk! XD
      Men nu bär jag vittne om mina gräsliga rasfördomar - är han inte väldigt skällig med den blandningen? Bevisa mig gärna fel.
      Väldigt skällig skulle jag inte säga fast han har fått någon fix idé om att skälla som en idiot när folk kommer den senaste månaden. Men försöker träna bort det nu. Han har nog lärt sig lite för mycket av tjejens flat...
      400l malawi
      250l malawi
      56l yngel
      37,5l tetror blivande apisto

      Kommentar

      • sandrorita
        • August 2010
        • 218

        #78
        Är uppvuxen med finsk spetsar men vi gick över till liten blandras mellan papillon/sitzue då jaktintesset svalnat. Det är min mammas och pappas hund, jag fick en av hennes valpar som min egen, en blandning mellan papillon/chihuahua/sitzue. Han är nu 10 veckor och tre dagar. Vi ser även efter hans pappa och syster ibland som min egen syster äger.

        Kommentar

        • oskarljunggren
          • June 2010
          • 88

          #79
          Min sambo å jag har våran älskade franska bulldog vid namn Lèon:P
          Ska inskaffa en engelsk bulldog nästa år.


          Kommentar

          • Raiju5
            • June 2010
            • 87

            #80
            Jag har en tre-färgad Shetland Sheepdog

            Kommentar

            • MyrasHusse
              • May 2010
              • 1353

              #81
              siberian husky såklart
              för att den hade dom egenskaper som jag ville att en hund ska ha tex att den behöver vara ute mycket och få sig rejäla promenader, sen så är det en otroligt fin hund.

              Lite bilder på min Myra



              och här en bild på när jag fick henne
              http://myraakita.blogspot.se/

              Kommentar

              • sjoo
                • August 2010
                • 10

                #82
                Ursprungligen postat av miluhe
                Borzoi
                Snabba, vackra lite som en katt sägs det(men det vete katten Jag har 4 katter och skillnaden är stor) De är stora, kramvänliga, lugna.
                De behöver relativt mycket motion(vilket är bra för en slöing som jag varit utan dem)
                De är smarta tänker ut mycket själv, tjuvaktiga
                gäller att hålla koll på maten som står på bordet. De når ju upp utan problem. Min hane är 88-89 cm i mankhöjd.

                Det är en helt underbar ras.
                Har två nu och är säker på att fler kommer det att bli i framtiden.




                Åh den raser är ju bara för underbar! Har tidigare tyckt dom verkat tråkiga och fula men efter att jag och min mamma börjat gå ut med våran jobbarkompis hundar (En borzoi och en wippet) har jag ändrat mig totalt! Skulle inte tveka en sekund att köpa honom

                Kommentar

                • Pontusosd
                  • March 2010
                  • 124

                  #83
                  Vi har en borzoi som heter katja
                  45liters fisksoppa
                  30liters kar.

                  Kommentar

                  • CyaneaCapillata
                    • April 2010
                    • 66

                    #84
                    Ursprungligen postat av Andrém
                    Min flickvän har en Kinesisk nakenhund med päls (motsägelsefullt eller hur?) jag räknar henne även som min hund fyi
                    Det har jag också Plus en nakenfis. Det är förmodligen vanligare med pälsade nakenhundar än nakna nakenhundar (genetik), men är de inte friserade på ett visst sätt påminner de mycket om t.ex. pudel eller någon slags terrier, så man vet inte alltid när man ser en

                    Kommentar

                    • Agnez
                      • February 2007
                      • 337

                      #85
                      Rottweiler!
                      Vacker robust hund som är trygg att ha som familjehund och vakthund.
                      Agnez

                      Kommentar

                      • Dubbel
                        • February 2010
                        • 92

                        #86
                        Snart en liten dvärgschnauzer valp på 8-9 veckor

                        Kommentar

                        • Maaija
                          • August 2010
                          • 10

                          #87
                          Ambull/ast hane på 3 år och samma blanding fast tik på snart 2år. Riktigt trevliga hundar med rejäl envishet och vilja. Riktiga slöfockar med!
                          540 liter Sällskaps fisk
                          325 liter Pirayor
                          300(?) liter Sköldpadda

                          Kommentar

                          • Majki01
                            • May 2010
                            • 769

                            #88
                            Jag har en mycket fin amstaff tik . Svart vit extrapas. Jag valde denna hund. För att jag LÄS jag tycker att det inte finns någon bättre familjehund med rätt uppfostran. En hund jag alltid kan lita på . Och som aldrig skulle göra min son något. Köpte henne när sonen va ungefär 6 månader och då va hon 15 veckor. Nu är sonen 2. Och ja. Det finns ingen bättre hund. Innan dess hade jag en rottwieler och en schäfer. Men dom 2 raserna skulle jag dock aldrig våga lämna ensama med ett barn.

                            Kommentar

                            • Danne och Anzo
                              • May 2007
                              • 509

                              #89
                              Blandras-tik på 8 månader, Dalmatiner / Rottweiler / Amstaff, världens lugnaste tryggaste hund om än något busig och olydig.


                              Hon är en omplaceringstjej som vi nu har haft i 3 veckor, var väldigt tveksam innan jag åkte och träffade henne då jag misstänkte att hon kunde se ordentligt underlig ut med den mixen men jag föll som en fura så fort jag fick se henne och hon kom fram och nafsade mig i örsnibben.
                              Vi har tidigare haft Rottweiler vilket också var dömysiga hundar så jag blir så förb***** på alla dessa människor som menar på att de är farliga och opålitliga då inget kunde vara längre från sanningen, som med de flesta om inte alla raser så handlar det till 90% om ägaren förutsatt att vovven är frisk.
                              600 Liters Malawi
                              129 Liter Saltvatten

                              Kommentar

                              • Anha
                                • September 2010
                                • 8

                                #90
                                Jag har 2 Franska Bulldoggar som ställer till med oreda =)
                                230 liter med fisk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...