Glatt hundsnack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #16
    Vill berätta vad Lex gjorde idag

    Åkte hem till mamma där Mingo på 3 månader mötte oss vid dörren. (katten)
    Jag och Mingo busade genom att springa från köket in till sovrummet och sen gömmer jag mig bakom sängen, så katten hoppar upp och lägger sig platt på sängen och spejat *hehe*
    Vi gör så ett par gånger och 3.e gången så ¨hänger Lex med, han hoppar upp samtidigt som mingo och båda lägger sig platt
    SYND att mobilen var i jackfickan, såg riktigt skoj ut!
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • miluhe
      • June 2006
      • 2090

      #17
      Ursprungligen postat av Nubi
      Hur mycket äter en Borzoi om dagen?
      Min äter 4dl om dagen, ibland 2dl beroende om vi tränar eller ej.
      Kan Borzoi tävla i typ Lurcoursing?
      Mina äter ca 1kg färskfoder var om dagen.
      Lure coursing jättekul. Chernijka ska tränas till det men hon är för liten ännu.
      Lite skryt kommer här hennes farbror var Sveriges lc-borzoi nr 1 förra året hennes faster nr 2 hennes pappa nr 3 och hennes mamma nr 4.
      Så vi får se hur det går. Nu bröt visserligen Chernijka knät i slutet av sommaren. Men veterinären säger att det inte kommer att bli några men.
      Igår sprang hon lös för första gången sen benbrottet o det gick jättebra.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #18
        Hon måste ha varit super lycklig när hon fick sträcka på benen
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • NathalieBorgman
          • June 2008
          • 218

          #19
          Kan jag berätta en "rolig" sak som hände idag. Vi brukar alltid ta en skogspromenad när jag kommer hem från jobbet. Och jag ser att Gösta känner lukten på något vilt men han går snällt brevid mig TILLS han får syn på tre rådjur, jag han inte se dom förens det var för sent. Jättfint ståndskall om han hade varit en jakthund och jag hade haft bössa Lika kul varje gång. Vänta 15 min sen kom han lite haltande tillbaka
          Tur att han kom tillbaka innan det vart kolsvart ute.

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #20
            Någon som kan tipsa om lite roliga konster som man kan göra nu när hösten är här

            Snurra runt, buga och hämta posten har vi blivit duktiga på
            Kör både klicker och icke klicker vid inlärningen, beroende på vad det är för konst vi kör
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • jenmad
              • March 2009
              • 579

              #21
              Ursprungligen postat av Nubi
              Någon som kan tipsa om lite roliga konster som man kan göra nu när hösten är här
              Jag har minst en bok med en massa tricks, du får gärna låna!

              Hälsningar
              Jennifer

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                #22
                Tack! var mer nyfiken på vad folk lär sina hundar för roliga tricks
                Har 3 tricksböcker hemma, orkar bara inte plocka fram de ut byrolådan
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #23
                  Hundfisar!
                  Min väns labrador är hemsk på att fisa! När han sätter igång med att släppa väder måste man gå därifrån! Det är heeeemskt! och tända tändstickor hjälper till en viss del.

                  Idag satt vi i bilen och doggen ville sitta fram (R köpte bildelar som tog upp baksätet) Man såg hur hundens mungipor gick upp och det såg ut som om han FLINADE.....och så släpper hunden sig. Äggmöck släng dig i väggen!! Det S T A N K och R vänder sig om och frågar om det är JAG!
                  Då var både Sambon och hunden till Salu!
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    #24
                    när vår hund fiser ligger hon och ser så där oskylldig ut, sen vädrar hon lite i luften, fnyser till. och går iväg. haha!!
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      #25
                      Ahahahah!
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #26
                        Mysstund med doggen

                        Så här ligger han och myser. Han tar tag i min hand och låser tassarna så man inte kan sluta klappa *hehe*
                        [ATTACH]24835[/ATTACH]

                        Lille Griisen
                        [ATTACH]24836[/ATTACH]

                        Inte mitt påhitt! Husse och doggen kan ibland hitta på en massa hyss
                        [ATTACH]24837[/ATTACH]
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #27
                          Funderar på att skaffa hund nr2. Vill ha en hund som är arbetsvillig och som tycker det är kul att vara ute mkt. En hund som inte fäller mycket. Bortskämd med min som aldrig hårar.

                          Efter mkt om och men vart det två hundraser Faraohund eller jaktlabrador.
                          Båda raserna är som dag och natt, Känner flera jaktlabbar och som tävlar i wt och jakt är något som är väldigt intressant. Lydnad, agiltiy är oxå något man kan köra m de
                          nackdelen:Hårar en hel del!

                          Faraohundar: känner en uppfödare som har Faraohundar och de är så himla härliga.
                          LC är en rolig gren som man kan tävla i. Lydnad, agiltiy, utställning, rallylydnad, spår.
                          Hårar inte lika mkt som en labbe, men mer än Lexus.

                          Vad finns det för fördelar med att ha två hundar?

                          *Fördelar med att ha 2 hundar är att man kan använda de vid inlärning och träning. Dvs har hund nr 2 ingen lust, tar man ut hund nr 1 och tränar med den, så hund nr 2 blir lite avis.

                          *"aldrig ensamma" Vet inte om de bryr sig så mkt om de har en hundkompis eller ej.

                          Nackdelar med att ha 2 hundar:
                          Större säck foder
                          Dubbla dagmatte kostnader
                          Tar längre tid att vara på klubben
                          För liten säng
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • jenmad
                            • March 2009
                            • 579

                            #28
                            Ville du ha synpunkter eller listar du bara för att kunna tänka bättre?

                            Hälsningar
                            Jennifer

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              #29
                              en lita för översikt och sen synpunkter!
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • jenmad
                                • March 2009
                                • 579

                                #30
                                Ursprungligen postat av Nubi
                                Känner flera jaktlabbar och som tävlar i wt och jakt är något som är väldigt intressant. Lydnad, agiltiy är oxå något man kan köra m de
                                nackdelen:Hårar en hel del!
                                Plus överaktiva. Plus jaktiga. Plus äter allt som inte äter dem först. För att ta några motsatser till Lex

                                Ursprungligen postat av Nubi
                                Faraohundar: LC är en rolig gren som man kan tävla i. Lydnad, agiltiy, utställning, rallylydnad, spår.
                                Jättehärliga hundar, i alla fall dem jag har träffat, men kanske inte riktigt vad jag skulle fundera på om jag ville satsa på tävling, förutom LC och utställning. Visst kan man köra lydnad och agility men inte direkt den första rasen man tänker på i de sammanhangen.
                                Och de hårar de också!

                                Varför inte en pudel? Finns i olika storleker, fäller inte, kan se ut som man vill (olika varje vecka om man vill det) och är med på allt! Finns dessutom i olika färger även om jag skulle rekommendera en svart om man vill ha nåt att jobba med.

                                Ursprungligen postat av Nubi
                                *Fördelar med att ha 2 hundar är att man kan använda de vid inlärning och träning. Dvs har hund nr 2 ingen lust, tar man ut hund nr 1 och tränar med den, så hund nr 2 blir lite avis.
                                Ja, jo - fast när jag hade två hundar kan jag inte påstå att det funkade så. Visst, man har alltid en att köra med, men att den andra skulle bli avundsjuk? Nääää...


                                Ursprungligen postat av Nubi
                                *"aldrig ensamma" Vet inte om de bryr sig så mkt om de har en hundkompis eller ej.
                                De två hundar jag har haft med "separationsångest" har inte tyckt att en annan hund har räknats som sällskap.

                                Ursprungligen postat av Nubi
                                Nackdelar med att ha 2 hundar:
                                Större säck foder
                                Dubbla dagmatte kostnader
                                Tar längre tid att vara på klubben
                                För liten säng
                                Beror på hur stor hunden är, i alla fall foderkostnaden och sängen Sen tar det inte bara dubbla tiden på klubben, skaffar man valp är det viktigt att den lär sig att hantera världen utan den andra hunden så man bör nog satsa på åtminstone en promenad om dagen ensam med valpen. Och sen måste man ju se till att den första hunden inte känner sig åsidosatt och ägna den lite ensamtid också. Och valpen måste lära sig att vara ensam hemma också.
                                Men det är underbart med två hundar! Om inte Kajsa hotade med att flytta hemifrån om jag tar hit en till skulle jag nog ha det...

                                Hälsningar
                                Jennifer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...