EttikÄtt frÅgor

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hgs
    • December 2007
    • 147

    EttikÄtt frÅgor

    Det framgår klart att vad man får ge utryck för här i zoopet medlemmar emellan är ganska HÖGT I TAK.Jag vet inte hur det är med er men jag tycker inte om att folk påstår att det man säger är lögn. och inte olika återgivna berettelser fast man skriver mer detaljerat på den ena sidan och inte den andra.Man väljer själv vad man vill säga och inte men det är inte lögn iallafall.bara olika formuleringar av samma sak.Bättre skrivit på ena sättet en det andra.Sedan tycker jag att man inte skall ta emot vad som helst och som vissa påstår så har jag sjålv blivit ombedd att lugna ner mig.
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    #2
    Va inte så grinig.

    //C
    Senast redigerad av Radioaktiva Räkor; 17 October 2008, 19:50.
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • hgs
      • December 2007
      • 147

      #3
      aaaaaaaaaaaaaaah jag dör vilken ***CENSUR***.
      Senast redigerad av admin; 17 October 2008, 19:42.

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #4
        Det var jag som sa att minst hälften av hgs motstridiga uppgifter var lögn. Om man påstår två motstridiga saker kan inte båda vara sanna.

        På wikipedia beskrivs lögn på följande sätt:

        En lögn är en oriktig utsaga som uttalas såsom varande sann, med avsikt att få dem som tar del av utsagan att anta dess riktighet trots att den som uttalar den vet att den är osann.
        När en lögn blir "upptäckt" av den andra personen så brukar den ta illa upp då det är falskt att ljuga.

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11220

          #5
          Kjell är på Akvariets dag. Dvs jag bevakar forumet i helgen och jag är inte lika snäll som Kjell. Håll nivån i denna tråden så tar jag inte bort den.

          Började med att rensa lite ovan. Sprit är inte okey att prata om på det sättet.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • Nilsrolf
            • November 2006
            • 549

            #6
            Ursprungligen postat av admin
            Började med att rensa lite ovan. Sprit är inte okey att prata om på det sättet.
            Om det nu har någon betydelse fattar inget, läst ovanstående minst tre gånger, fattar lika lite, tycker tonen i inläggen inte platsar på Zoopet, är sannolikt för dum för att förstå.

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Inte jag heller men läste häromdagen att sprit var bra tom för dagisbarn (OT)
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • jonnyboy87
                • April 2008
                • 44

                #8
                brännvin det är ju bara att supa ner sig

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11220

                  #9
                  Det var en dåligt och rent av farlig blandning som rekommenderades.
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • Erik...
                    • May 2006
                    • 1459

                    #10
                    För de som inte är insatta i bakgrunden:

                    De motstridiga uppgifterna går att hitta här:





                    På zoopet 2008-10-11, 10:53 var priset hgs fick betala 55:-
                    På zoonen 2008-10-12 kl 19:22 var priset uppe i 59-60 :- efter att flera personer försökt lugna hgs och förklara att det inte blir så mycket marginal kvar mellan 55 och 14 för handlaren.

                    På zoonen 2008-10-11 kl 20:26 Var avelsfiskarna inhandlade i Nol.
                    På zoopet 2008-10-14, 11:28 Var avelsfiskarna inhandlade både i Nol och i Lerum, efter att det nämnts att inavel skulle kunna dra ner värdet.

                    Jag påpekade att det verkade skumt i zoopettråden varpå hgs kontaktade mig med privata meddelanden, och jag svarade att en del av påståendena måste vara lögn, eftersom det är motstridiga uppgifter. Jag svarade att jag föredrar att vi pratar om det öppet, så att andra kan få säga vad de anser, eftersom hgs och jag har väldigt olika åsikter om huruvida det är lögn eller inte.

                    Tydligen var det tillräckligt viktigt för hgs att få det här utrett att starta en tråd om det, så det får man väl respektera.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #11
                      Om man kommer med kritik mot någonting som man är sur mot får man räkna med att få mothugg. Skriver man en sak på ett forum och inte riktigt samma i ett annat forum så finns risken att saker och ting spårar ur, och då kan det bli lite sura miner från både trådskapare och de som läser inlägget.
                      Hgs var besviken att han inte fick vad som utlovades när han lämnade fisk till en butik, skrev om detta på Zoonen samt på Zoopet och fick i princip samma svar på bägge ställena. Sedan blev det ett par misstag gjorda i skrivelsen av trådskaparen varpå han fick på moppo via PM och det är detta som hgs inte gillar, och det kan jag kanske förstå, men det är oftast inte ens fel att två träter.
                      Eftersom detta inte har något att göra med vad tråden handlade om så bad Kjell hgs att ta upp det i en annan tråd om han tyckte detta, och resultatet ser vi nu.

                      Skulle detta hänt mig skulle jag nog hellre tagit det lugnt och låtit saker och ting bero för att det snart skulle lugnat ner sig istället för att skapa en ny tråd om ämnet, men alla gör som den vill.
                      Då tycker jag det är bättre att den här tråden tar upp det som hgs tycker är fel, att få eller skicka PM som kanske inte gör alla glada utan den som får ett otrevligt PM kan ta väldigt illa vid sig.
                      Jag har haft tur då jag aldrig har fått något sådant PM, trots att man kanske har varit på gränsen ibland. Visst har diskussioner varit heta ibland men jag tycker ändå att det är lite lågt att skicka "fula" PM till varandra.
                      De flesta är ändå vuxna och kan kanske fundera istället på att backa ett steg och tänka efter ett par gånger innan man klickar på "sänd".
                      Senast redigerad av ansjo; 17 October 2008, 20:32.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Erik...
                        • May 2006
                        • 1459

                        #12
                        Ska tydliggöra att hgs kontaktade mig via pm, jag sa att jag helst pratade öppet direkt i forum, vilket inte respekterades. I mitt svar på hans nästa privata meddelande sa jag att han kommit med motstridiga uppgifter, då måste en del vara lögn.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #13
                          Ursprungligen postat av Erik...
                          Ska tydliggöra att hgs kontaktade mig via pm, jag sa att jag helst pratade öppet direkt i forum, vilket inte respekterades.
                          Som sagt, det är inte ens fel att två träter.
                          Skickar man ett PM i ett sådant ärende som det var, får man räkna med att det kan bli lite tuffare jargong och att den andra inte ber om ursäkt sådär bara rätt upp och ner.

                          Vänder man på det istället, och undrar hur det gått om han inte skickat PM så kanske saken hade varit ur världen nu?
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Erik...
                            • May 2006
                            • 1459

                            #14
                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Som sagt, det är inte ens fel att två träter.
                            Skickar man ett PM i ett sådant ärende som det var, får man räkna med att det kan bli lite tuffare jargong och att den andra inte ber om ursäkt sådär bara rätt upp och ner.

                            Vänder man på det istället, och undrar hur det gått om han inte skickat PM så kanske saken hade varit ur världen nu?

                            Är det som i: Det är inte ens fel att två personer träter,
                            eller: Det är inte en persons fel att två personer träter?

                            Själv upplever inte jag ens att jag träter, jag har förklarat hur jag har uppfattat situationen, och ett logiskt resonemang.

                            Och eftersom det verkar vara en väldigt viktig fråga för hgs så ska väl jag hjälpa till att få den utredd.

                            Om någon som orkat läsa bakgrunden kan hävda till exempel att inte minsten av uppgifterna 55 respektive 59-60 måste vara lögn så förklara gärna hur det kan vara möjligt.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #15
                              Ursprungligen postat av Erik...
                              Är det som i: Det är inte ens fel att två personer träter,
                              eller: Det är inte en persons fel att två personer träter?
                              Skulle nog ta det andra alternativet.

                              Själv upplever inte jag ens att jag träter, jag har förklarat hur jag har uppfattat situationen, och ett logiskt resonemang.
                              Det var inte det jag menade heller, utan det är mer riktat mot hgs eftersom det är han som känner sig påhoppad, trots att han startade PM-konversationen.
                              Och eftersom det verkar vara en väldigt viktig fråga för hgs så ska väl jag hjälpa till att få den utredd.
                              Då är vi två!

                              Om någon som orkat läsa bakgrunden kan hävda till exempel att inte minsten av uppgifterna 55 respektive 59-60 måste vara lögn så förklara gärna hur det kan vara möjligt.
                              Detta fäster jag inte så stor uppmärksamhet till, det kan bli så ibland när man skriver och kanske kommer ihåg fel.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...