Att anväNda annonsfunktionen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johag86
    • April 2006
    • 124

    #16
    Ursprungligen postat av Guy Palm
    Det fanns en gratis köp- och säljfunktion på Zoopet tidigare men eftersom "vi" inte kunde sköta oss blev den bortplockad. Admin fick alldeles för stora problem med att hålla ordning på den.
    Ah, OK, så arbetstimmarna blev för mycket mot vad man fick igen? Frågan är om man vill ta steget att tjäna pengar på det, i alla fall gå runt, eller om man vill hålla ihop det och bara använda viktigaste delarna, forumfunktionen och artbeskrivningarna. Det verkar som om det redan nu tar mycket tid. Jaja, vi har avslutat denna diskussionen tror jag.
    400 lit tanganyika
    160 pitbull

    Kommentar

    • johag86
      • April 2006
      • 124

      #17
      Kan ju tillägga att det är en välfungerande sida med mycket kunskap på forumet!
      400 lit tanganyika
      160 pitbull

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Ursprungligen postat av johag86
        Om det finns "för många" icke betalande besökare så skulle man lätt hitta sponsorer.
        Som sagt - detta var tanken när Zoopet startades och vi la ner åtskilliga 10.000 i marknadsföring. Tyvärr floppade det helt och intresset visade sig vara mycket lågt bland de presumtiva annonsörerna.
        Det är väl helt enkelt som så att akvaristiken är en alldeles för liten branch för detta - vi skulle startat med något helt annat istället som en sida om hundar eller katter eftersom det är mycker mer pengar där.

        Men det är mycket möjligt att vi är usla på att ragga bannerannonsörer och du verkar ju vara insatt i detta så vi vore väldigt tacksamma om du raggade upp några.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #19
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Som sagt - detta var tanken när Zoopet startades och vi la ner åtskilliga 10.000 i marknadsföring. Tyvärr floppade det helt och intresset visade sig vara mycket lågt bland de presumtiva annonsörerna.
          Det är väl helt enkelt som så att akvaristiken är en alldeles för liten branch för detta - vi skulle startat med något helt annat istället som en sida om hundar eller katter eftersom det är mycker mer pengar där.

          Men det är mycket möjligt att vi är usla på att ragga bannerannonsörer och du verkar ju vara insatt i detta så vi vore väldigt tacksamma om du raggade upp några.

          ger mig katten på att zoopet kan bjuda på ett/två/tre års guldismedlemskap om man raggar upp några annonsörer......
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Ursprungligen postat av Kensa
            ger mig katten på att zoopet kan bjuda på ett/två/tre års guldismedlemskap om man raggar upp några annonsörer......
            Det är väl inte helt omöjligt om det handlar om bannerannonsörer för ett år
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • johag86
              • April 2006
              • 124

              #21
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Som sagt - detta var tanken när Zoopet startades och vi la ner åtskilliga 10.000 i marknadsföring. Tyvärr floppade det helt och intresset visade sig vara mycket lågt bland de presumtiva annonsörerna.
              Just så. De presumtiva annonsörerna? Jag tänker inte ta diskussionen igen, jag tror fortfarande att antal besök/dag och vanliga annonser på vanliga produkter för vanliga människor är rätt väg efter att akvariebranschen inte vist intresse.

              För övrigt, man kan aldrig ragga annonsörer när en sida startas. Företag vill se ett resultat innan de satsar. Att när zoopet startades gå ut och säga "jag skall göra en hemsida med artbeskrivningar och forum om akvarier" och fråga efter pengar är inte alls lika slagkraftigt som "vi har så här många besökare om dagen, och vi kommer bli fler"

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Men det är mycket möjligt att vi är usla på att ragga bannerannonsörer och du verkar ju vara insatt i detta så vi vore väldigt tacksamma om du raggade upp några.
              Som sagt. Jag ser ingen vinning i det, och jag har aldrig påstått att jag är insatt (även om jag kanske är det), utan att jag har vänner som fixat spons. Jag tycker i allmänhet att svaren varit näsvisa och att man snarare försvarar sig än diskuterar ämnet.
              400 lit tanganyika
              160 pitbull

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av johag86
                För övrigt, man kan aldrig ragga annonsörer när en sida startas. Företag vill se ett resultat innan de satsar.

                Som sagt. Jag ser ingen vinning i det, och jag har aldrig påstått att jag är insatt (även om jag kanske är det), utan att jag har vänner som fixat spons. Jag tycker i allmänhet att svaren varit näsvisa och att man snarare försvarar sig än diskuterar ämnet.
                Nåväl nu var det en en tämligen färdig produkt som vi visade upp strax efter starten och dessutom har vi vi även återkommit senare mjed nya kampanjer.

                Nu vet jag inte på vilket sätt jag varit näsvis (det är ju jag och Christian som ansvarar på sidan) utan jag har försökt svara tämligen koncist.

                Att en del kanske svarar lite näsvist beror sannolikt på att din fråga har ställts massvis med gånger i forumet och de som "kritiserat" har alltid sagt - varför fixar ni inte bannerannonsörer istället. Även om dessa har tyckt det var så lätt så har inte en enda av dom på något sätt gjort något konkret åt situtaionen. Därför kan det kännas som ett ständigt återkommande gnäll av personer som bara kräver och inte vill bidra själva.

                Att driva Zoopet är ett drygt halvtidsjobb och kostar en hel del pengar. Ingen vore gladare än jag om arbets-och den ekonomiska situationen kunde lösas genom att det hela finansierades av bannerannonsörer.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • johag86
                  • April 2006
                  • 124

                  #23
                  syftade på att någon sade till mig att söka mig någon annanstans om det inte passade.

                  ska kolla på det
                  400 lit tanganyika
                  160 pitbull

                  Kommentar

                  Arbetssätt...