Vilka nyheter vill ni ha på Zoopet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av heeke
    Om iGoogle lyckas med detta, med nuvarande Zoopet, så borde väl Zoopet själva lyckas

    Som sagt, jag låter iGoogle visa RSS-feeden från specifika kategorier (som jag valt själv, numren efter Zoopet):
    [ATTACH]13692[/ATTACH]

    Den ända nackdelen är att iGoogle är lite seg på att uppdatera.
    Vore intressant om man kunde göra sin egen "Senaste inlägg"-lista där man väljer vilka inlägg som skall komma med. En förutsättning är dock att den hänger med i uppdateringen
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      Hänger med gör det egentligen per automatik, det är iGoogle som segar inte RSS-feeden från Zoopet.

      Här är ett exempel på en feed som visar kategori 106 och 107 dvs "Akvarievatten" och "Inredning"
      kategorinummret får man om man håller muspekaren över länkarna till resp kategori och läser av de sista siffrorna i länken som visas i browserns statusfönster.
      Fler kategorier kan läggas till mha komma "," separering

      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        Kom på det att feeden visar inte "senaste inlägg" utan "första inlägg" i "senaste trådarna"
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • endymion
          • October 2006
          • 680

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Var någonstans kan man hitta denna sjukdom beksriven på ett tydligare sätt? Behöver få lite ideer på hur man skall skriva för att förbättra tydligheten på Zoopet.
          Jag har fått den beskriven av en före detta akvarieaffärägare. Sjukdomen ger olika symptom på olika fiskar, men vanligast är att nedkylning får sjukdomen att bryta ut. Hos ungfödare ger den ihopklibbade fenor, fiskar som simmar i ytan och uppträder förgiftade. I förlängningen tappar fisken slemet, vilket kan uppfattas som huden blir grumlig. Men då är i princip fisken redan död. Sjukdomen har hos ungfödare ett mycket snabbt förlopp och leder till döden inom ett par dygn om det inte behandlas. Hos exempelvis rift lake-ciklider är sjukdomen inte alls lika allvarlig. Fisken kommer att dra sig undan och stå och vanka av och an konstant(Det ser ut som den simmar fast den inte kommer framåt). Dessa fiskar kan vara drabbade i flera månader innan sjukdomen till slut dödar dem.

          För att vara säker på att det är Costia kan man ta ett hudavskrap och lägga under microskop där det är rätt lätt att se.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jag grejade lite med foton idag i mitt fotoarkiv, och jag tycker de sidorna är väldigt tungrodda. Går det på något smidigt sätt jobba med fotona och kanske flytta dem mellan mappar och döpa om dem utan att behöva vara dataingenjör?
            Provade även att ladda upp fler än ett foto i taget men det funkade inget vidare...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...