chatta på zoopet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    Ursprungligen postat av Anettejt
    Jag hittade den då inte, sen fann jag att den låg på forumets startsida, den sidan är jag aldrig på.
    Varför inte lägga upp den i sidvy ( en fast chatt i högerspalten e ju ganska vanligt) på portalen, nu ligger den ju längst ner mer, inte konstigt att inte många hittar den där.

    Möjlighet att köra den i eget fönster hade ju med varit bra.
    Precis, det var samma sak för mig, Johanski fick förklara flera gånger innan jag hittade den XD Skulle ju vara perfekt att ha chatten på förstasidan till höger!
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av DAHLBERG
      Annonsera lite på förstasidan, folk kanske inte hittar dit?
      Nu har vi lagt in "chatten" överst på senaste nytt på första sidan
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Guest

        Nu har jag testat chatten och dens funktioner och här kommer lite förslag på att göra den bättre.

        1. Lägga den som egen länk (som öppnar upp i nytt fönster) högst upp, typ sidan om Forum. Vilket blir att man närsomhelst kan välja att gå in i chatten. Exempel: http://www.zoopet.com/forum/mgc_cb_e...o=view_chatbox givetvis skall man då bara komma till chatten i mindre fönster. (går ju att låsa storleken)

        2. Online listan skall vara synlig hela tiden. Så vet man vilka som sitter där. Funktionen som ligger i dag buggar i Vista med både IE och FF.

        3. Gör skrivfältet både bredare och minst en rad högre.

        4. Ta bort funktionen som lägger chatten i inaktivt läge.

        Det var vad jag kom på just nu.

        Kommentar

        Arbetssätt...