Zoopet = Hyperkomerciellt och småsnålt

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin

    Zoopet = Hyperkomerciellt och småsnålt

    Det gick alldeles nyss upp för mig att akvariehobbyns bästa inte är motivationen bakom den här sajten utan att kränga medlemskap och dra in stålar är gejjen!

    När man inte ens låter vänliga männsikor på forumet skänka bort överflödig fisk till likasinnande utan att avkräva avgift så har det gått för långt. Om det inte är tillåtet att skänka prylar så kommer jag tveklöst att lämna detta plejs för andra mer sympatiska forum som plantswap med flera.
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Hej då! *vinkar*
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Denna regel - "Det är inte tillåtet att annonsera (vare sig köpa, sälja, byta, skänka etc.) i forumet" - har alltid gällt på Zoopet och vi kommer även fortsättningsvis att tillämpa denna regel.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Olorin

        #4
        Finns som sagt andra sajter. Ni kan radera mitt konto och sätta det på kolumnen "icke vinstgivande" poster i bokslutet.

        Ajöken!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Vad är hyperkommerciellt kan man ju undra.
          Att driva en hemsida där 80% är gratis och som dagligen besöks av 5.000-6.000 människor av vilka högt räknat 5% är betalande medlemmar.
          Vi har nu beställt ytterligare en server för att ytterligare minska störningarna som har uppstått pga av den ständigt ökande trafiken.
          Helt gratis kan alla t.ex. läsa en massa artiklar här på Zoopet - som t.ex. från Planted Aquarium mässan i Tyskland. En del av kostnaden för en sådan artikel bekostas av goldmedlemskapet - men kommer faktiskt alla till del (dvs även de som inte betalar).
          Det är helt frivilligt om man vill bli goldmedlem eller inte och förbudet om forumannonsering gäller lika för alla.
          Det är t.ex. inte heller ens tillåtet för mig att annonsera i forumet för de produkter som jag säljer och jag vet att vi här har en annan policy än en del andra hemsidor - för som du nämner finns det andra hemsidor som följer andra regler och som t.ex. tillåter kommersiell verksamhet i sitt forum (vilket för mig låter som mer kommersiellt än att förbjuda all annonsering som vi gör).

          Nu är detta ointressant och varje hemsida och varje forum har självklart rätt att sätta sina egna regler. Tycker man att reglerna på en viss hemsida är så dåliga att man omöjligen kan följa dom - så väljer man av naturliga skäl en annan hemsida som bättre stämmer överens med det man själv tycker.
          Det finns utrymme för alla.

          Om du vill att jag skall deleta dig som medlem är det bara att skicka mig ett mail eller ett pm
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Olorin

            #6
            Vi får se. Om jag får en faktura för att jag ställde ut en fråga bland botiatrådarna om någon ville ha en botia som jag annars måste nacka - då är det bekräftat med hyperkomerciellt i a f. Annars håller jag med dig, men kommer ändå att byta forum. Lycka till med verksamheten.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Ursprungligen postat av Olorin
              Finns som sagt andra sajter. Ni kan radera mitt konto och sätta det på kolumnen "icke vinstgivande" poster i bokslutet.

              Ajöken!
              Ta dig nu en tankeställare istället och försök istället se det positiva i saken. Jag menar hur många gillar egentligen att bli avbruten i filmtittandet när det kommer reklam, och skulle man som här på Zoopet läsa inlägg och det helt plötsligt kommer ett inlägg med "jag har den fisken, köp av mig" skulle man nog tröttna ganska fort på det.
              Nu är reglerna satta av Kjell, och eftersom du har accepterat dessa när du reggade dig så är det bara att bita i det sura äpplet.
              Fortsätt nu som medlem här och ta del av den stora kunskapsbanken som ändå finns på Zoopet!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Eftersom jag nu på begäran av olorin själv har raderat honom som medlem så är det inte fair play att längre gå in i polemik mot honom (han kan inte svara).
                Därför väljer jag att låsa tråden.
                Olorin är välkommen tillbaka om han så vill.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...