Sökning i forumet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Brian
    • January 2007
    • 53

    Sökning i forumet

    Hejsan!

    När jag ska söka i forumet måste jag fylla i ett visst antal bokstäver i ett fält i sökformuläret. Detta för att hindra att spam och andra automatgenererade meddelanden ska komma in i forumet.
    Har inget emot detta i sig, om det inte vore för att det ibland är väldigt svårt att tyda vilka bokstäver man ska skriva in i fältet.

    Ofta är det svårt att se skillnad på gemener och versaler för vissa av bokstäverna, och jag har ibland försökt 2-3 gånger innan jag träffat rätt.

    Finns det någon möjlighet att göra dessa bokstavskombinationer mer tydliga?

    Mvh,
    Brian
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    #2
    Kommer bokstavskombinationen även när du är inloggad?
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • patdah
      • November 2007
      • 659

      #3
      Brian, ifall du har problem med forumets sökmotor kan du testa att söka igenom zoopet.com med hjälp av www.google.se och där skriva "sökordet site:zoopet.com"

      Man kan även utöka sökningarna där lite med hjälp av exempelvis + för mer precis sökning... ex "+potatis +gurka +ancistrus site:zoopet.com"
      /Patrik

      I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av patdah
        Brian, ifall du har problem med forumets sökmotor kan du testa att söka igenom zoopet.com med hjälp av www.google.se och där skriva "sökordet site:zoopet.com"

        Man kan även utöka sökningarna där lite med hjälp av exempelvis + för mer precis sökning... ex "+potatis +gurka +ancistrus site:zoopet.com"
        Plustecken är förlegat i dag. Annars så går det bra att söka så.
        potatis gurka ancistrus site:zoopet.com
        Blir många bra träffar....

        Kommentar

        • Brian
          • January 2007
          • 53

          #5
          Ursprungligen postat av admin
          Kommer bokstavskombinationen även när du är inloggad?
          Hejsan!

          Har inte tänkt på det tidigare, men det är nog bara när jag inte är inloggad som bokstavskombinationen måste fyllas i. Så problemet löser sig nog av sig själv då jag kan få bort fältet genom att logga in.

          Men kanske kan det vara tänkvärt att vid något tillfälle kanske göra bokstavskombinationen lite tydligare.

          I övrigt ett väldigt bra forum!

          Mvh,
          Brian

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            #6
            Ursprungligen postat av Anettejt
            Plustecken är förlegat i dag. Annars så går det bra att söka så.
            potatis gurka ancistrus site:zoopet.com
            Blir många bra träffar....
            Om du provar ovanstående sökning med och utan + så ser du att det är skillnad
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11220

              #7
              Den sökmotorn finns längst ner på Zoopets första sidan
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Ursprungligen postat av patdah
                Om du provar ovanstående sökning med och utan + så ser du att det är skillnad
                Jo jag gjorde det trots att jag vet att + tecknet är förlegat men jag fick exakt samma träffar.

                Kommentar

                Arbetssätt...