segt forum?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    segt forum?

    Jag vet inte om det bara är för mig som forumet är segt?
    Tar lång tid att ladda sidorna och ibland hänger det sig helt så man får stänga av det med ctrl+alt+delete. Tråkigt detta inget annat på internet som jag gör segar sig så.. vad ska jag göra? Jag vill gärna titta in här då och då...
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    #2
    Har precis samma problem. Det är nåt på den här sidan som tuggar en jädrans massa minne. VAD har vi inte kunnat lista ut än..
    Har, precis som du, inte problem på andra sidor heller.
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!

    Kommentar

    • hfh75
      • April 2005
      • 595

      #3
      Jag har inga som helst problem...
      /Fredrik

      -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Inte jag heller
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • hfh75
          • April 2005
          • 595

          #5
          Du får akta dig nu kjell... ser att om 8 inlägg är du bara 25000 stycken före mig...
          /Fredrik

          -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

          Kommentar

          • Dysnomia
            • April 2004
            • 1692

            #6
            Sambon har sällan problem (händer någon gång i bland) och såååå mycket bättre är inte hans dator...
            Vi felsöker och felsöker, men hittar inte vad det är som kräver så mycket minne på den här sidan.
            Har dock kvar att byta ut systemdisken. Kan ju hoppas att det hjälper.. Den är gammal och kan mycket väl sjunga på sista versen (hela datorn segar ner när jag surfar på Zoopet). Får be att få återkomma!
            Skånetös i Dalarna
            MIN ZOON!

            Kommentar

            • Tottofagrin
              • July 2003
              • 330

              #7
              Har inte heller problem på detta forumet, men har dock precis samma problem på ett annat. CPUn går upp till 50% och minnesanvändningen ökar kraftigt. Kopplade på adblock på firefox och då försvanna problemet. Känns dock konstigt att det skulle vara annonserna då det är samma annonser som finns på andra sidor där man inte upplever problem.

              Problemet var seg dator, en del laddningstider, när man skulle skriva inlägg så laggade bokstäverna efter tangenttryckningarna. Väldigt irriterande, men med adblock så försvann det.
              MVH Kalle
              "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

              Kommentar

              • svea
                • February 2005
                • 2476

                #8
                Jag kan inte se raden upptill där "Forum" står! Kan inte komma in den vägen i Forumet.
                Ska det vara så, är det ngt nytt stuk?

                Mina bilder
                Min zoon

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av svea
                  Jag kan inte se raden upptill där "Forum" står! Kan inte komma in den vägen i Forumet.
                  Ska det vara så, är det ngt nytt stuk?
                  Om du menar rullgardinsmenyn så ligger den där den alltid har legat
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • svea
                    • February 2005
                    • 2476

                    #10
                    OK, bra att veta. Men jag ser den inte. Något är fel.

                    Mina bilder
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Dysnomia
                      • April 2004
                      • 1692

                      #11
                      Ursprungligen postat av Tottofagrin
                      Har inte heller problem på detta forumet, men har dock precis samma problem på ett annat. CPUn går upp till 50% och minnesanvändningen ökar kraftigt. Kopplade på adblock på firefox och då försvanna problemet. Känns dock konstigt att det skulle vara annonserna då det är samma annonser som finns på andra sidor där man inte upplever problem.

                      Problemet var seg dator, en del laddningstider, när man skulle skriva inlägg så laggade bokstäverna efter tangenttryckningarna. Väldigt irriterande, men med adblock så försvann det.
                      Tack för tipset!! Ska prova det där!
                      Har inga som helst problem på andra vBulletinforum och här är ju inga gigantiska annonser heller. Ändå är det uteslutande Zoopet som snor kapaciteten på min dator.
                      Felsökning fortsätter..
                      Skånetös i Dalarna
                      MIN ZOON!

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        #12
                        Samm
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #13
                          samma problem här ibland segt som F.n på Zoopet iblan vissa dagar är det bättre.
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • admin
                            Christian Alfredsson

                            • November 2004
                            • 11220

                            #14
                            Vi planerar att byta till en ny server vilket kan lösa en del seghet. Jag kör lite databasoptimering just nu (vilket brukar lösa det).
                            Christian Alfredsson
                            Tekniskt ansvarig Zoopet

                            Kommentar

                            • hfh75
                              • April 2005
                              • 595

                              #15
                              Jag tror personligen det stora problemet ligger på varje användare och deras dator... program som ligger och söker efter uppdateringar och andra funktioner som "stjäl" kapacitet...
                              Här på jobbet har vi det riktigt segt men aldrig upplevt zoopet som segt så som det beskrivs i tidigare inlägg...
                              /Fredrik

                              -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...