Signatur - önskemål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eurydike
    • September 2004
    • 931

    Signatur - önskemål

    Jag har en liten önskan att alla struntar i att skriva varenda art de har i sin signatur. Är jag nyfiken på info om någon ny fisk tex och gör en sökning på inlägg med en viss art. Så kommer varenda inlägg upp som den person gjort som har arten skriven i sin signatur. Men det är ju inte jag ett dugg intresserad av. Det tar bara en himla massa tid och gör ju sökningen rätt onödig.

    Är jag intresserad av vad en medlem har för fisk så klickar jag ju på dennes profil. DÄR passar det utmärkt att alla arter man har står.

    Personligen tycker jag att en stående signatur är totalt onödig och bara tar plats i ett forum.
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Detta har varit uppe till diskussion tidigare och då minskades antal rader som man fick ha. Trots detta så är det flera som envisas med att försöka få in så mycket upplysningar som möjligt i signaturen.
    Däremot så skall man få ha en stående signatur.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Dysnomia
      • April 2004
      • 1692

      #3
      Oj.. Sorry.. Har inte haft en tanke på det...
      Skånetös i Dalarna
      MIN ZOON!

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Alltså... Kan jag ha "platysar" i signaturen, eller tar sökmotorn det för "platys"?
        På min sida kan jag dessvärre inte ändra någonting. Kan inte ens få dit min bostadsort. Antar att det är för att jag är gammal medlem..
        Hade verkligen inte en aning om att signaturen räknades in vid sökning. Låter helt galet enligt mig och nåt som borde kunna rättas till?
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • Eurydike
          • September 2004
          • 931

          #5
          I sökningen så ingår signaturen i inlägget. Så "platysar" skulle den nappa på om sökningen gjorts på platy.

          Jag tycker som sagt att det är helt onödigt med signatur över huvudtaget. I forumet diskuterar man vill jag ha info om den som skriver finns profiler att läsa. Är det för reklam man har sin signatur, så hör det inte heller hemma i ett forum.

          Kommentar

          • Dysnomia
            • April 2004
            • 1692

            #6
            Men när man inte kan fylla i profilen?
            Tycker signaturer är bra, då de hjälper till att komma ihåg perosner på forumet. Det är min erfarenhet här, likväl som på andra forum. Har aldrig tidigare varit med om att signaturen upptas av sökfunktionen.
            Borde ju framgå någonstans?
            Skånetös i Dalarna
            MIN ZOON!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Eurydike
              I sökningen så ingår signaturen i inlägget. Så "platysar" skulle den nappa på om sökningen gjorts på platy.
              Signaturen tas inte med i sökningen
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Dysnomia
                • April 2004
                • 1692

                #8
                Så nu har jag raderat min helt i onödan...? Kul...
                Skånetös i Dalarna
                MIN ZOON!

                Kommentar

                • Eurydike
                  • September 2004
                  • 931

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Signaturen tas inte med i sökningen
                  Den gör det när jag söker i alla fall. Gjorde en sökning på Apistogramma baenschi-inlägg och fick upp flera som inte nämnde arten ett endaste gång. Men däremot stod det med i någons signatur.

                  Kommentar

                  • Dysnomia
                    • April 2004
                    • 1692

                    #10
                    Hur sökte du då?
                    Jag provade att söka på Apistogramma baenschi nu på "Sök i forumet" och fick bara upp inlägg som diskuterade denna fisk. Inte en enda tråd där det inte nämndes i inläggen.. 13 trådar för övrigt.
                    Beror det på var/hur man söker?
                    Skånetös i Dalarna
                    MIN ZOON!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av Eurydike
                      Den gör det när jag söker i alla fall. Gjorde en sökning på Apistogramma baenschi-inlägg och fick upp flera som inte nämnde arten ett endaste gång. Men däremot stod det med i någons signatur.
                      Likafullt så kommer inte signaturen med. Kolla t.ex. min signatur och sök på orden där. Nu är de med i några få trådar - om dessa ord hade inkluderats i sökningen så hade sökningen gett tusentals med trådar som resultat
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Eurydike
                        • September 2004
                        • 931

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Likafullt så kommer inte signaturen med. Kolla t.ex. min signatur och sök på orden där. Nu är de med i några få trådar - om dessa ord hade inkluderats i sökningen så hade sökningen gett tusentals med trådar som resultat
                        Jag provade att söka på Akvaristiska hälsningar
                        Kjell...och får då upp alla inlägg...eller de första 500 tror jag där det står med i signaturen....för övrigt fler som har Akvaristiska hälsningar i sin signatur...

                        Kommentar

                        • Dysnomia
                          • April 2004
                          • 1692

                          #13
                          Fast i samtliga dom inläggen så ligger "Akvaristiska hälsningar Kjell" inte som signatur. De är skrivna under 2002 och tidigare, innan signaturerna kom in på forumet?
                          Skånetös i Dalarna
                          MIN ZOON!

                          Kommentar

                          • Eurydike
                            • September 2004
                            • 931

                            #14
                            Ursprungligen postat av lili76
                            Hur sökte du då?
                            Jag provade att söka på Apistogramma baenschi nu på "Sök i forumet" och fick bara upp inlägg som diskuterade denna fisk. Inte en enda tråd där det inte nämndes i inläggen.. 13 trådar för övrigt.
                            Beror det på var/hur man söker?
                            Gud vad märkligt.. SÖkte på Apistogramma baenschi i sök inlägg och fick upp några hundra inlägg för att någon hade det inlagt i sin signatur...men det kan han ju ha tagit bort nu iofs...
                            Likadant med Anomalochromis thomasi ...mängder av inlägg där det pratas om något helt annat än fisken, men står i signaturen.
                            Likandt nu med Kjells signatur med akvarisitiska hälsningar...dock inte på det på latin under...

                            Kommentar

                            • Dysnomia
                              • April 2004
                              • 1692

                              #15
                              Men var söker du? För nåt är det ju som skiljer våra sökningar åt.. Och nu kliar jag mig väldigt i huvudet.
                              Jag kör på "Sök" här upp i listen, till höger. Sedan "Sök i forum".
                              Skånetös i Dalarna
                              MIN ZOON!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...