Försäljning på zoopet ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Försäljning på zoopet ?

    Har det funnits några tankar ifrån zoopets hövdingar om att bedriva handel här på zoopet ?

    Jag menar typ som zoopets internethandel, drivs och "ägs" av zoopet.

    Kanske inte just fisk, men tillbehör, kar, inredningar, etc etc.

    Det kanske har diskuterats och avfärdats. Vad vet jag.

    Vad vet jag, det kanske har konstaterats att konkuransen från alla andra internetbutiker är för hård. Eller så kanske man inte vill "låsa in sig" med att bedriva handel.

    Bara en tanke som slog mig helt plötsligt när jag sitter och letar som en galning efter vissa grejer på nätet.
    Senast redigerad av Ken Olofsson; 20 September 2007, 11:13. Anledning: felstavning
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av Kensa
    Har det funnits några tankar ifrån zoopets hövdingar om att bedriva handel här på zoopet ?

    Jag menar typ som zoopets internethandel, drivs och "ägs" av zoopet.

    Kanske inte just fisk, men tillbehör, kar, inredningar, etc etc.

    Det kanske har diskuterats och avfärdats. Vad vet jag.

    Vad vet jag, det kanske har konstaterats att konkuransen från alla andra internetbutiker är för hård. Eller så kanske man inte vill "låsa in sig" med att bedriva handel.

    Bara en tanke som slog mig helt plötsligt när jag sitter och letar som en galning efter vissa grejer på nätet.
    Det finns inga sådana tankegångar.
    Däremot har vi någon enstaka gång erbjudit Gold-medlemmar att köpa någon produkt extra billigt.
    Sedan har vi också funderat på att låta de som har en bannerbokning för helår hos oss att få presentera erbjudanden till alla på Zoopet.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Paatsu
      • December 2006
      • 294

      #3
      Skulle vara kul om man kunde prata sig fram lite discounts hos olika affärer för oss Goldisar.
      Redbee.se » // Johnny

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Paatsu
        Skulle vara kul om man kunde prata sig fram lite discounts hos olika affärer för oss Goldisar.
        Det är ju lite praktiskt svårt eftersom
        vi är så spridda över landet, till skillnad från akvarieföreningar som kan få rabatt i en lokal affär.
        vi inte är en organisation med stadgar, styrelse och medlemskort. Hur skall en affär veta om att någon är goldis om vi inte har medlemskort.
        eftersom man på zoopet inte är medlem för kalenderår utan ett år från den datum vi får in medlemsavgiften. Detta innebär också att vilka som är medlemmar förändras så gott som dagligen

        Så praktiska skäl gör ju att det är svårt att få något sådant att funka.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • matte159
          • March 2007
          • 1147

          #5
          Skicka ut medlemskort med "bästföre datum"
          Mvh
          Mathias
          Fotoalbum

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av matte159
            Skicka ut medlemskort med "bästföre datum"
            Jo men det vore ett himla jobb - tid som vi i så fall istället skulle kunna använda till att göra Zoopet bättre på.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...