Hur stora skall signaturerna tillåtas vara

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Max fyra rader är gammal internet-"standard" för signaturer, från UseNets dagar, så det låter väl som en bra idé.
    Jag skulle dock gärna se att typsnittet, textstorleken, eller textfärgen var annorlunda än för själva meddelandena, så man lätt kan se vad som är kommentar och vad som är signatur - det är inte alltid uppenbart.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Tors hammare
      • April 2007
      • 572

      #17
      Ursprungligen postat av Azur
      Jag skulle dock gärna se att typsnittet, textstorleken, eller textfärgen var annorlunda än för själva meddelandena, så man lätt kan se vad som är kommentar och vad som är signatur - det är inte alltid uppenbart.
      En klok kommentar.
      Mvh Peter

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Ursprungligen postat av Azur
        Max fyra rader är gammal internet-"standard" för signaturer, från UseNets dagar, så det låter väl som en bra idé.
        Jag skulle dock gärna se att typsnittet, textstorleken, eller textfärgen var annorlunda än för själva meddelandena, så man lätt kan se vad som är kommentar och vad som är signatur - det är inte alltid uppenbart.
        Färg kommer man ju fortfarande att kunna välja själv.
        Vilket typsnitt skulle ni i så fall föredra (ni kan ju gå in på er signatur och kolla vilka alternativ som finns)?
        Vill inte gärna ha en större textstorlek eftersom det tar mer plats och en mindre blir för plottrigt.
        Men om man har ett annat typsnitt och om man kan använda färg om man vill så borde det väl räcka
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Tors hammare
          • April 2007
          • 572

          #19
          Det viktiga för mig med typsnittet (vad gäller signatur) är att det är lätt att läsa men ändå skiljer sig från övrigt. Exakt vilket spelar mig inte så stor roll.
          Mvh Peter

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #20
            Ändrad och klar...

            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • 3 guppy
              • February 2007
              • 2068

              #21
              Bra

              Kommentar

              • arska
                • February 2006
                • 120

                #22
                Personligen gillar jag inte kladd och kludd i signaturen, blir för jobbigt att läsa bara. Tycker det räcker med två rader utan bilder.
                Hemsida
                Bilder

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  #23
                  Ursprungligen postat av Azur
                  Max fyra rader är gammal internet-"standard" för signaturer, från UseNets dagar, så det låter väl som en bra idé.
                  Jag skulle dock gärna se att typsnittet, textstorleken, eller textfärgen var annorlunda än för själva meddelandena, så man lätt kan se vad som är kommentar och vad som är signatur - det är inte alltid uppenbart.
                  Skriver under på det!
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • Pannecke
                    • January 2005
                    • 1325

                    #24
                    Skippa det där med bilder och smilies. Bara signatur med text, 4 rader borde räcka gott och väl.
                    /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

                    Gå gärna in och titta på vår hemsida.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Ursprungligen postat av Pannecke
                      Skippa det där med bilder och smilies. Bara signatur med text, 4 rader borde räcka gott och väl.
                      Tanken med förändringen är inte att vi skall vara moralpredikanter och tala om för folk hur en signatur "skall" se ut. Vi har alla olika smak och det får vi acceptera.
                      Anledningen till att vi gör förändringen är att vi inte vill ha jättelånga signaturer vilket gör det jobbigt att läsa själva inläggen och samtidigt gör att det blir en massa onödigt scrollande.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • vance
                        • December 2004
                        • 872

                        #26
                        Tycker att det låter bra med 4 rader
                        Bara döda fiskar simmar med strömmen

                        Kommentar

                        • smurfmats
                          • February 2003
                          • 3538

                          #27
                          4 rader låter jättebra!
                          tråden om fjärilars lek!

                          Kommentar

                          • heeke
                            • April 2003
                            • 5033

                            #28
                            Hm, är bilder ett problem mer än att det gör att man kan få en längre signatur om man utnyttjar full höjd 100px och 4 rader text.
                            (frågan är ju om inte bilden dessutom räknas som en textrad)

                            Om inte bilden i sig är ett problem så tycker jag att 2 rader + bild på max 50px höjd är ett lämpligt alternativ (blir väl i praktiken 3 rader text.)

                            Annars får man väl bita i det sura äpplet och ändra sin signatur

                            Fördelen med en bild är ju annars att man kan säga så mycket mer utan att det behöver bli plåttrigt.

                            EDIT: Att ha ett annat typsnitt i signaturen är ett bra förslag om det inte vore för att man just vill sätta sin "signatur" till alla inlägg uttan att behöba skriva den varje gång.
                            Det jag tänker på i mitt fall är raden "/Henrik" som på ett sätt är en del av inlägget medans övrigt i signaturen inte är det.
                            Senast redigerad av heeke; 09 May 2007, 09:46.
                            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                            Kommentar

                            Arbetssätt...