Gnäll...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #16
    Jag vet inte vad jag skall gnälla på men jag tycker också som Mamma Mia... Å som C Ciklid... Kanske är det jag själv som flyttat mina intressen till ett annat område och omprioriterat... kanske... men zoopet brukar också bli så här precis innan sommarlovet. Minns det precis att det blev lika "tråkigt" (menar jag verkligen det? ) förra året vid denna tiden...
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Stew
      • July 2004
      • 1736

      #17
      Finns det en offtopic del så kommer den användas till offtopic.
      Många forum väljer att plocka bort den delen helt, ett bra drag kanske.
      Trådar som Associationsleken osv tillför bara att databasen för forumet växer och att folk får mer inlägg bredvid sitt namn.

      Annars tycker jag nivån på zoopet är smo den brukar vara ungefär. Det har alltid varit yngre människor här som har varit lite otåliga och korta i sina frågor/svar.
      Alltid tråkigt med dåligt uppförande i trådar där folk frågar om råd.

      Men som sagt. Offtopic har gått överstyr
      Senast redigerad av Stew; 04 May 2007, 23:01.
      540l Malawi
      180l Växt / sällskapskar
      90l odlingskar
      50l odlingskar / karantänskar

      Kommentar

      • Stew
        • July 2004
        • 1736

        #18
        sedan tycker jag inte att ni ska gnälla innan ni sett över erat egna bo.
        Kolla vilka ämnen ni har startat i era profiler. Noterade själv att majoriteten (om inte majoriteten, så en stor del i alla fall) av de ämnen ni startat var "onödiga" ämnen i offtopic.
        Kollade inte igenom allas profiler, bara de som hördes högst...
        Kollade även min egna profil, och noterade även där en hel del onödiga inlägg i offtopic.

        Iofs, nu handlar detta inlägget mer om olämpligt uppförande i normala trådar, där folk frågar efter råd. Här håller jag som jag skrev innan med till fullo

        Efter denna vetenskapliga studien går jag och lägger mig

        Gonatt gott folk!
        Senast redigerad av Stew; 04 May 2007, 23:00.
        540l Malawi
        180l Växt / sällskapskar
        90l odlingskar
        50l odlingskar / karantänskar

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #19
          Om man inte är intresserad av ett ämne...

          ... så behöver man ju inte titta... Eller??? Jag gillar mina firrar och framförallt mina räkor och läser allt på de trådarna men off tropic är också roligt. Men tycker man inte det så är det väl bara att låta bli att läsa, eller???
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #20
            Ursprungligen postat av Katharina
            ... så behöver man ju inte titta... Eller??? Jag gillar mina firrar och framförallt mina räkor och läser allt på de trådarna men off tropic är också roligt. Men tycker man inte det så är det väl bara att låta bli att läsa, eller???
            Självklart.. på så sätt har jag bojkottat mångas inlägg då de innehåller mycket konstigheter, dispyter och annat tråkigt. Det tråkigaste är att när man läser en intressant tråd får man hoppa över ett otaligt antal inlägg innan man spårar in på ämnet som var intressant. Dessa trådar dör tyvärr ut pga alla oseriösa personer. Ok om det snubblar in någon trevlig komentar, förfrågan om något som nämnts osv är det ok.. men alla dessa "det-är-så-synd-om-alla-djuren", "titta-denna-oseriösa-blocket-annons" (ingen som tänkt på att det kan vara en zoopetmedlem??) men ingen gör något åt det mer än att sitter och spyr galla. Vist.. starta en tråd: Hjälp alla djuren med att sätta in pengar på WWF konto, så mycket seriösare!!

            Av alla inlägg som görs här varje dag läser jag inte många.. tyvärr. Tittar villka som lagt inlägg.. bojkottar, sållar, ögnar igenom... osv. Och Lenmar har rätt med förra årets lekstuga på vårkanten/sommaren. Den var verkligen Kanske skall man ta semester från zoopet nu och komma tillbaka till hösten.

            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • johannesnk
              • January 2006
              • 182

              #21
              gå in på di.se och titta på börssnack, där är ett bra exempel på hur man löser detta.

              Mvh johannes

              Kommentar

              • Fiddan
                • June 2006
                • 885

                #22
                Tror inte det är så farligt egentligen ingen skriver någonting (med undantag) för att vara otrevlig eller tyken. Allt beror på hur man skriver och hur de som läser tolkar det, sedan kan man ord klyva precis allt och det är riktigt löjligt.

                Sedan så har 99% av allt folk problem med folk som inte tycker exakt likadant som dem, och de brukar oftast vara trångsynta och ganska osmarta rent allmänt.

                Men jag tror att ingen diskussion skulle urarta om alla inblandade satt runt ett bord med ett glas saft i ena handen och en bulle i munnen.
                skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

                Kommentar

                • *db*
                  • February 2007
                  • 243

                  #23
                  håller med om det mesta som sagts.
                  tycker dessutom att det är minst lika viktigt att "experterna" är ödmjuka i sina svar som att den "novise"(jag ) är ödmjuk i sina "uttalanden".
                  (man får det man sår )
                  mvh Danne

                  Kommentar

                  • morrhoppa
                    • October 2006
                    • 755

                    #24
                    Förvisso är detta ett akvarieforum men det är väl ädå ganska roligt att ha lite annat att prata om också? Jag menar lite småsnack håller väl alla på med, när man har ett gemensamt intresse så kan det ju vara lite roligt att "lära känna" de andra på forumet i andra saker också. Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

                    Det jag stör mig mest på, som finns i alla forum, är de som svarar på något utan att tillföra någonting till tråden eller som svarar exakt samma som tre personer innan har gjort.
                    Eller startar nästan exakt samma tråd fyra fem gånger.

                    Sen måste man ju tänka att alla gör ju fel ibland och ha lite överseende.

                    Sen angående ungdomar så tror jag att det är mera barn som har den attityden ni pratar om, när man kommer upp i 16 -20 års åldern har man väl förhoppningsvis lärt sig lite hyffs. Däremot när man är mellan 13-15 så har man ju så stort bekräftningsbehov att man måste vara tuff mot allt och alla.

                    Ursäkta om det blev långt inlägg och jag hoppas att jag tillförde tråden någonting
                    Man blir inte vuxen bara äldre!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #25
                      Det som kan vara tråkigt ibland är att de som frågar får svar som inte tillför någonting. Att vara ödmjuk i sina svar är givet, men inte alltid då man kanske föreslagit en lösning, men det passar inte frågeställaren och då är man dum i huvudet och dessa personer tröttnar man ganska fort på.
                      Har sett den senaste tiden frågor som inte får de svar som skulle behövas, och detta för att h*n var oförskämd och rent ut sagt dum i kommentarerna om att det skulle minsann inte h*n göra.
                      Som tur är så är det inte så ofta det händer, men det är samtidigt tråkigt då frågeställaren antagligen kommer att tröttna på akvarium efter en tid, eftersom det inte kommer att bli någon balans och denne inte får den hjälpen som h*n skulle behöva.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #26
                        Ursprungligen postat av Mamma Mia
                        ... vet inte om jag är överkänslig men jag tycker att många inlägg på sistone är riktigt tråkiga och helt utanför ämnet djurhållning (t ex droger på off topic). Dessutom mycket skitsnack och konstiga inlägg. När jag klickar på "inlägg sedan senaste besöket" så är säkert 50 % bla bla. Vad göra? Jag gillar verkligen zoopet och blev himla glad när jag hittade hit, men nu ...
                        Förstår liksom inte poängen med ditt inlägg. Off topic är ju just till för off topic inlägg - själv håller jag minimal koll på inlägg som skrivs i den kategorin och det är rätt sällan som jag skriver inlägg där.
                        Om man nu har lite svårt att acceptera att det skrivs om annat än "djurhållning" på Zoopet så är det väl bara att hoppa över det som skrivs i Off topic så har man ju inte ont av det. Det är ju trots allt bara 15% av alla inläggs om skrivs i Off topic - vilket innebär att man ändå har 85% kvar att läsa.

                        Jag tror nog också att många också är väldigt glada över att Off topic finns och att man där kan ta upp även annat än djurfrågor.
                        Då kan man väl snarare fundera på över om andra avdelningar på Zoopet behövs som t.ex. "artiklar". Själv la jag ner ungefär 16 timmar på att skriva en artikel från Riksstämman och inte EN ENDA kommenterade den.
                        Så den avdelningen fyller i alla fall definitivt en mindre funktion än Off topic-kategorin.

                        Man väljer som sagt själv vad man skall läsa och vilka diskussioner man skall ge sig in i - jag avstår också alltid från att svara på vissa personers inlägg eftersom jag vet att frågeställaren ändå inte lyssnar.
                        Jag avstår från att läsa trådar som startas i vissa kategorier eftersom jag är rätt ointresserad av det ämnet.

                        Men det är väl inget konstigt med det - det skrivs ju 600 inlägg om dygnet på Zoopet och om man skulle läsa alla så innebär det att man skulle lägga cirka 10 timmar per dygn på Zoopets forum...
                        Om någon gör det så tycker jag snarast att denna person är i behov av att skaffa sig ett eget liv

                        Nej avstå från att läsa om sådant ni inte är intresserade av och välj trådar i de kategorier där man har sitt intresse så slipper man att bli irriterad.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • BluesBoy
                          • January 2004
                          • 2559

                          #27
                          Jag avstår från att läsa trådar som startas i vissa kategorier eftersom jag är rätt ointresserad av det ämnet.
                          De modereras alltså inte?
                          BluesBoy
                          http://www.bluesboy.se

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #28
                            Ursprungligen postat av BluesBoy
                            De modereras alltså inte?
                            Jo kommer det in en anmälan så måste jag självklart läsa det och ta ställning, men det har ju knappast inte med denna fråga att göra.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • BluesBoy
                              • January 2004
                              • 2559

                              #29
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Jo kommer det in en anmälan så måste jag självklart läsa det och ta ställning, men det har ju knappast inte med denna fråga att göra.
                              Nej, kanske inte men jag tyckte det fanns reaktioner i början av tråden på tokigheter:

                              Ursprungligen postat av C.Ciklid
                              Jag förstår att de gamla goa zoopetarna lämnar zoopet för här har det blivit rena rama jävla lekstugan!!
                              Men det kanske inte är en modereringsfråga. Jag håller inte till i de avdelningarna så jag känner inte igen det som tråden tar upp.
                              BluesBoy
                              http://www.bluesboy.se

                              Kommentar

                              • Mamma Mia
                                • December 2004
                                • 2504

                                #30
                                Hoppsan hoppsan Här var det fullt av inlägg minsann Förtydligar: Off topic är helt ok, vissa inlägg bara (och inte bara i off topic) som jag blir riktigt störd på. Stämmer rätt bra in på C.Ciklids beskrivning. Men som jag skrev i rubriken, så var det mest gnäll från min sida. Jag sållar rätt hårt när jag ska läsa trådar... nu ska jag inte gnälla mer, zoopet är den sida jag får mest ut av, just nu.
                                Always look at the bright side of life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...