Goldmedlem??? Vad är det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elisabeth W
    • November 2006
    • 19

    Goldmedlem??? Vad är det?

    Nu har jag i ett dygn, sen jag hittade den här sidan, läst om Goldmedlemmar (eller var det GULDmedlem?) hursomhelst, vad är det och när blir man det?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Elisabeth W
      • November 2006
      • 19

      #3
      Tack Kjell!

      Ok, tack!
      Det var mycket att ta ställning till. Kanske blir jag så akvarie-engagerad en dag, fast snarare min dotter i så fall. Det är hennes akvarium och hon har marinbiolog-drömmar. Jag har varit emot att skaffa akvarium för att jag varit rädd att fiskarna skulle dö, och att det verkade svårt, men det är inte så farligt märker jag.
      Jag hade aldrig sagt ja till att skaffa akvarium, men en dag så stod de bara på vardagsrumsbordet (min dotter fick överta två slöjstjärtar av en kompis) i en stackars skål, så det var bara att ta tag i situationen.

      Nu har vi ett 48-liters, men det verkar som om de flesta på den här sidan har minst 100 liter...

      Kommentar

      • Adamzon
        • October 2005
        • 342

        #4
        jag har ett par under 100 liter :-)

        Men drömmen är ju alltid ett större, snyggare, mer avancerat akvarie. Så det skiljer sig inte alls från andra hobbys

        Det som är roligare med större akvarier tycker jag är att man kan planera mer, du får ett mer stabilt vatten, du kan ha ett större urval av fiskar.

        Ett 48 liters akvarie är inte så väl anpassat till guldfiskar, eller slöjstjärtar tyärr.
        Zoopet är en mycket bra sida, man får tillgång till många funktioner och en enorm kunskapsbank.

        Tyvärr är priset lite hårt, men man får ju prioritera. Jag har funderingar på att bli goldis, men det får vänta ett tag till tills behovet verkligen uppstår.


        Lycka till!
        240 L Amerika, med BTN
        54 L Slaffs, med BTN
        350 L Växter
        45 Liter (extra akvarie)
        120 Liter lek
        144 Liter KUBEN



        Mvh: Adam Madsen
        Lidköping
        http://blog.temabild.se

        www.plantswap.se/forum/

        Kommentar

        Arbetssätt...