kvakelmaget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    kvakelmaget

    Ang "ej for kvakelmaget".
    Varför låsa tråden och låta länken ligga kvar egentligen?
    Var är logiken i detta fall?
    Killies is a lifetime passion
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Det fanns ju vissa.. jag ant. bland dem... som tyckte att personen som utförde dessa dåd borde ligga begravd, oacceptabelt att säga så kanske. Men jag tycker att länken skall få finnas kvar så fler kan få se villket djurplågeri det ligger bakom för att få sin fina pälsrock sydd. Jag förstår dina tankar dock...

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Jag hade definitivt inte något emot att tråden i sig startades - däremot vissa av svaren.

      Var också vid tillfället helt enkelt för trött (hade precis kommit hem efter en lång bilresa i uselt väder) för att orka sätta mig och gå igenom inläggen och deleta vissa av dem.
      Har dock nu i efterhand deletat vissa inlägg - tyvärr har dock denna typ av frågor alltid en förmåga att urarta totalt och visa upp människans allra sämsta sidor.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Ledsen att jag uttryckte mig lite starkt men jag blev så satans arg när jag såg vad kräket i filmen gjorde så jag nästan tog mig ner på hans nivå i mitt svar
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          finns det nåt konkret man kan göra mer än att prata om det ?
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Jag skulle kunna ladda ner/länka filmen och gå runt med en bärbar dator och visa folk på stan som bär päls och även visa dem som säljer pälsarna. Varför inte tipsa nån större dagstidning? JA, jag vet.. detta ämne har vart med förut i dagstidningarna men jag tror att reaktionen blir starkare om man ser det som film och inte i några bilder. Vet även att det har gått nått på tv för ett tag sedan om just pälsindustrin/slakt. Men programen går sent... Namnlistor kan ju fungera... men vad exakt är det man vill göra? Stoppa försäljningen av pälsar i Sverige? Stoppa djurplågningen? Stoppa all pälshandel i världen? Alla förslagen vill man ju genomföra så klart. Men vad biter bäst? Kom med förslag!

            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              det som nog är enklast att genomföra oche nklast att få stöd för idag är nog bättre djurhantering och inte att försöka förbjuda päls.

              Camilla de där med laptop lät inte helt fel men då ska det va högtalare också.
              inte andra klassens utan bra så det verkligen hörs.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              Arbetssätt...