Sökning på alla ciklider i artbeskrivningarna ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erland
    • June 2003
    • 410

    Sökning på alla ciklider i artbeskrivningarna ?

    Skulle det vara möjligt att lägga till några alternativ i "Fiskgrupp" listan när man söker efter en artbeskrivning ?

    Det jag är ute efter är att t.e.x. kunna göra en sökning efter alla ciklider som går att ha i ett akvarium med mindre än 60cm längd. Som det är nu måste jag göra 16 olika sökningar eftersom cikliderna i "Fiskgrupp" listan är uppdelade på 16 olika typer av ciklider. Om man i "Fiskgrupp" istället skulle kunna välja "Ciklider" eller åtminstone "Ciklider - Sydamerika" så skulle man kunna göra en sökning som denna mycket snabbare.

    Men det kanske inte går att ändra på något enkelt sätt ?
    Erland Isaksson
    Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
    Min Zoopet Blog
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det skulle kräva att man gjorde om samtliga artbeskrivningar och sedan tycker jag ändå att det skulle var ett väldigt trubbigt instrument - t.ex. så passar ju Apistogramma bättre ihop med tetror än med malawiciklider.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • erland
      • June 2003
      • 410

      #3
      Ok, är det så mycket jobb är det naturligtvis inte värt besväret, tänkte att det kanske skulle vara enkelt att lägga till.
      Erland Isaksson
      Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
      Min Zoopet Blog

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        #4
        Ska vara fixad nu.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av admin
          Ska vara fixad nu.
          Vad menar du - det är väl definitivt inte fixat
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • rent vatten
            • April 2005
            • 1061

            #6
            Kjell och Admin sköter ni inte deta forum tillsammans .Den ene verkar inte veta vad den andra gör? Hur funkar samarbete.

            Kommentar

            • erland
              • June 2003
              • 410

              #7
              Det är definitivt inte fixat, men däremot så börjar jag fundera om det kanske inte går att fixa ändå med relativt liten insats.

              Det går nämligen att få fram samtliga ciklider oavsett världsdel med denna länk:


              Christian, om jag tolkar det rätt så fungerar GRUPP parametern i länken så att om man bara anger första delen av namnet i gruppen så får man träff på samtliga arter som har tillhör en grupp som bör med samma text. D.v.s anger jag "GRUPP=Ciklider" så får jag träff på både:
              Ciklider - Centralamerika - Stora
              Ciklider - Malawi - Aulonocara

              Det verkar dock endast fungera med fisk_grupp_resultat.php, det fungerar inte med fisk_avancerad_sok_resultat.php för följande länk returnerar inga träffar:


              Kanske det går att fixa så att fisk_avancerad_sok_resultat.php också tittar endast på första delen av gruppnamnet ?
              I sådana fall borde det vara möjligt lägga in så man kan söka på alla ciklider.

              Det är inget högprioriterat dock, jag står ut med att söka i alla 16 ciklidkategorier tillsvidare ifall ni har annat viktigare att jobba med.
              Erland Isaksson
              Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
              Min Zoopet Blog

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av rent vatten
                Kjell och Admin sköter ni inte deta forum tillsammans .Den ene verkar inte veta vad den andra gör? Hur funkar samarbete.
                Tror nog att Christian - missförstod det hela - vi hade ett annat problem med sökningen som tidiagre varit uppe i forumet och som han har fixat.
                För övrigt funkar samarbetet bra - men vi jobbar faktiskt var och en på sitt håll för att försörja oss så att vi har råd med att leka Zoopet

                Vad gäller Erlands senaste inlägg så skall jag nämna det för Christian så får vi se om det går att fixa det så enkelt som du skriver - tack för tipset.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11220

                  #9
                  Missförstod helt. Jag fortsätter på en sökmotor för hela siten innan jag tittar på detta.
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  Arbetssätt...