Förbättringsförslag: radering av trådar/inlägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

    Förbättringsförslag: radering av trådar/inlägg

    På förekommen anledning vill jag ge förslaget att när admin/moderator raderar trådar och/eller inlägg att de då hamnar i en cache (soptunna) som automatisk raderas av systemet efter ett eller några dygn. Då blir de oåtkomliga och osynliga för forumdeltagarna (vilket var admin/moderatorns syfte) och de går att återställa/rädda (vilket kan bli ett önskemål från någon användare om man av misstag placerat något fel).

    Det skulle göra Zoopet ännu bättre.
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag skall undersöka om det är genonmförbart - det finns en funktion som gör att jag kan ta bort det men att det inte deletas. Tror dock tyvärr inte att det är möjligt att ställa in så att det sedan automatiskt deletas efter en tid vilket gör att det blir dubbelt jobb för min del.

    Skall dock som sagt undersöka möjligheten.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Har nu testat den funktion som finns och för att detta skall fungera rebt praktiskt så innebär det
      1/ Jag måste flytta alla "deletade" inlägg till en "sopkategori"
      2/ Jag måste sedan manuellt slutligen deleta de olika inläggen

      Dvs rätt mycket jobb för min del
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Hasse H
        • August 2004
        • 2111

        #4
        Ok. Men att ta bort utan att deleta, innebär det att det bara görs osynligt? Skulle inte det räcka? Syftet är ju ändå att få bort det ur forumet och det uppnår man ju då. Men det kanske kostar för mycket utrymme.

        Edit: Du hann visst ändra inlägget innan jag skrev detta. Men ok, att manuellt radera är ju inte ett alternativ såvida inte man kan "markera alla" och radera en gång i veckan?
        mvh Hasse
        Det man inte vet, har man ingen aning om.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Edit: Du hann visst ändra inlägget innan jag skrev detta. Men ok, att manuellt radera är ju inte ett alternativ såvida inte man kan "markera alla" och radera en gång i veckan?
          Det går inte som det är nu - men jag skall undersöka om det går att förändra så att det går att göra så.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...