Kan man önska artbeskrviningar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    Kan man önska artbeskrviningar?

    Jag har endel firrar i mitt kar som inte finns beskrivna här, och det hade ju varit trevligt om man kunde önska det.
    De det gäller är C. Afra "Mara" och Yellowtop Mbamba (osäker på latinskt namn). Framförallt hade det varit trevligt att se hur de "ska" se ut utfärgade och fullvuxna.
    Har en liten grupp vildfångade C. Afra "Mara", finns det något intresse av att emotta bilder på dem?
    222 liter Malawi
  • sammy
    • March 2004
    • 282

    #2
    ... Om det ändå önskas så:

    Önskas:
    1, Tetraodon biocellatus och lite fler kulfiskar
    2, Fler bräckvattensfiskar i huvud taget!

    Vad jag förstår så kommer antalet artbeskrivningar att öka "lavinartat" när Zoopet plus kommer igång (minst 1 i veckan), men då måste man bli medlem för att få tillgång till dem
    240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
    270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
    54 l. Fiskhotell

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Man kan önska så mycket som helst förutsatt att man först skickar oss ett <b>högupplöst bra</b> foto på fisken.
      Finns det inga bra foton på fisken så kan det inte bli någon artbeskrivning.

      De det gäller är C. Afra "Mara"
      http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=635

      och Yellowtop Mbamba
      http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=636
      http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=84

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • sammy
        • March 2004
        • 282

        #4
        Hallå där Kjell! misstänkte att du skulle kräla ut ur din håla när du såg den här tråden

        En fråga bara:
        Vilket format, storlek (punkter och fil) och upplösning vill ni ha på eventuella bilder?
        240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
        270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
        54 l. Fiskhotell

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          En fråga bara:
          Vilket format, storlek (punkter och fil) och upplösning vill ni ha på eventuella bilder?
          Svårt att säga utan se fotona. Ett tips är att vänta tills Zoopet Plus kör igång för där kan alla plussare lägga in egna högupplösta foton och då kan jag bedömma varje foto.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...