JA ELLER NEJ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kampfisken
    • September 2003
    • 666

    JA ELLER NEJ?

    Som ett komplement till Kjells gallup tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en parallell tråd, med frågeställningen: Vill du betala 225:- för att bli "plusmedlem"? Låt oss låtsas att både ja-svar och nej-svar är bindande, så kanske Kjell får en lite mer "tillförlitlig" barometer att utgå efter (inte menat som kritik eller för att utge mig för att vara bekäftig, utan enbart för att jag vill hjälpa till).

    Så, är ni villiga att betala 225:- per år för att bli "plusmedlem"? ENDAST JA ELLER NEJ, INTE NJA ELLER ÄNDLÖSA DISKUTIONER! OBS! ENDAST ETT SVAR PER MEDLEM!

    Jag själv säger JA!

    MVH
    Johan - kampfisken
    Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.
  • Matte_g
    • July 2004
    • 157

    #2
    Ja
    Diskusforum.se
    Allt om diskus och lite till.

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #3
      onödigt inlägg. Vad ska detta vara bra för, rösta i Galuppen och ingen annanstans!
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        ja
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Man kan och skall inte avge ett bindande svar eftersom situationen den dag det blir aktuellet kan vara helt annorlunda.
          Kanske har den ekonomiska situationen ha förändrats helt, kanske dock alla fiskarna i akvariet och man tröttnade helt på akvariet, kanske har man fått ett nytt jobb och har inte tid längre etc. etc.
          Eftersom vi ändå snart kommer att ge möjlighet för den som vill att betala in i förskott så vilket ju blir ett verkligt "bindande" svar så finns det inte heller något behov av en sådan gallup som du efterlyser.

          Just diskussioner är för övrigt just vad vi vill ha i DENNA TRÅD http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27880 eftersom dels så håller diskussionerna ämnet vid liv och dels så framkommer nya synpunkter och ideer vilket bidrar till att utveckla Zoopet.
          DÄrför är det helt OK att skriva "Nja" i ovan nämnda tråd för att en diskussion skall uppstå.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Schull
            • August 2004
            • 2889

            #6
            Nej!!
            Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

            Kommentar

            • tälje
              • May 2004
              • 177

              #7
              JA

              Kommentar

              • Patrik_Tq
                • November 2003
                • 674

                #8
                NEJ !
                Men jag kan tänka mig gå ihop med några st och samsas om ett nick bara för att använda till plus funktionerna........
                Gold? Sånt har jag bara i bilen

                www.audis3.se

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Som sagt diskusionen jag kan inte se att diskussionen förs ett dyft vidare genom denna tråd.
                  Skriv istället i denna tråd http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27880
                  vare sig ni är positiva eller negativa till "plus-funktioner" men är för att zoopet skall utvecklas.

                  Men jag kan tänka mig gå ihop med några st och samsas om ett nick bara för att använda till plus funktionerna........
                  Inom samma hushåll kommer detta att vara tillåtet - men självklart inte i övrigt.

                  Nej!!
                  Jag förstår ditt svar schull eftersom du ju är en "egoist" som bara är ute efter att värva medlemmar till en helt annan hemsida - i alla om man får tro moderatorn på en tredje svensk hemsida.
                  OBS. OBS - ovanstående var avsett som ett skämt - för min del får du gärna svara "Nej" och även göra "reklam" för andra hemsidor på Zoopet.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • kampfisken
                    • September 2003
                    • 666

                    #10
                    Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
                    Man kan och skall inte avge ett bindande svar eftersom situationen den dag det blir aktuellet kan vara helt annorlunda.
                    Kanske har den ekonomiska situationen ha förändrats helt, kanske dock alla fiskarna i akvariet och man tröttnade helt på akvariet, kanske har man fått ett nytt jobb och har inte tid längre etc. etc.
                    Eftersom vi ändå snart kommer att ge möjlighet för den som vill att betala in i förskott så vilket ju blir ett verkligt "bindande" svar så finns det inte heller något behov av en sådan gallup som du efterlyser.

                    Just diskussioner är för övrigt just vad vi vill ha i DENNA TRÅD http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27880 eftersom dels så håller diskussionerna ämnet vid liv och dels så framkommer nya synpunkter och ideer vilket bidrar till att utveckla Zoopet.
                    DÄrför är det helt OK att skriva "Nja" i ovan nämnda tråd för att en diskussion skall uppstå.
                    Visste inte att ni planerar att man inom en snar framtid kan förhandsbetala och därmed binda sig eftersom man då har svarat ja. Nåja, var bara en välmenande idé jag kom med. Tycker att din gallup har spårat ur lite väl mycket och blivit väldigt rörig, utan några egentliga raka svar. Därför ville jag "rensa" i min tråd till enbart ja eller nej-svar, för att underlätta för DIG Kjell! Men men, kanske lika bra att du (Kjell) raderar denna tråd om den inte kan komma zoopet till nytta.

                    /Johan
                    Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

                    Kommentar

                    • Patrik_Tq
                      • November 2003
                      • 674

                      #11
                      Men jag kan tänka mig gå ihop med några st och samsas om ett nick bara för att använda till plus funktionerna........
                      Inom samma hushåll kommer detta att vara tillåtet - men självklart inte i övrigt.
                      Givetvis inte tillåtet, finns mycke på nätet som är förbjudet men det har inte stoppat folk ändå
                      Gold? Sånt har jag bara i bilen

                      www.audis3.se

                      Kommentar

                      • Schull
                        • August 2004
                        • 2889

                        #12
                        Hej Kjell! Vad menar du? Du skulle kanse kunna förklara lite mer ingående! Värva!! Nä jösses! Varför tycker du att jag är en egoist?
                        /Lasse
                        Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Givetvis inte tillåtet, finns mycke på nätet som är förbjudet men det har inte stoppat folk ändå
                          Självklart så finns det alltid de som bryter mot reglerna, men om (eller snarare när eftersom det förr eller senare upptäcks) man upptäcks så blir man av med den förinbetalda avgiften och stängs ev helt från Zoopet.


                          Hej Kjell! Vad menar du? Du skulle kanse kunna förklara lite mer ingående! Värva!! Nä jösses! Varför tycker du att jag är en egoist?
                          Det var som sagt inte jag som skrev att du var egoist utan det var ett svar du fick när du skrev nedanstående i ett helt annat forum

                          "Inskickat av Schull 2004-09-02 13:29
                          http://www.XXXXX.se/
                          Prova här i ställe/Lasse"

                          Jag skrev det som sagt enbart som ett skämt. Dessutom så hade jag dessutom läst på dåligt eftersom det faktiskt stod att du var "självisk" och inte "egoistisk". Men det var kanske också menat som ett skämt - vad vet jag och strunt samma - det har ju ändå inte ett dyft med denna fråga att göra.

                          Som sagt jag ser gärna att diskussionen om "plus-tjänster" fortsätter i denna tråd istället http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27880
                          och att ni som ännu inte svarat i den riktiga gallupen gör detta http://www.zoopet.com/akvarium/betala.asp
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            #14
                            Eftersom den här tråden stör den riktiga enkäten och den associerade diskussionen (den tråd som Kjell hänvisar till) tycker jag Kjell har full rätt att låsa denna tråd.
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • Schull
                              • August 2004
                              • 2889

                              #15
                              Kjell får väll låsa vilken tråd han vill Erikthur?
                              /Lasse
                              Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...