Jag vill i alla fall välkomna Haleli tillbaka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Jag vill i alla fall välkomna Haleli tillbaka

    Jag vill i alla fall välkomna Haleli tillbaka till forumet...
    Din kunskap behövs här...
    Killies is a lifetime passion
  • Holmby
    • February 2004
    • 1118

    #2
    <center><font size="6">?</font id="size6"></center>
    <center>Syftar du på tråd sedan några veckor tillbaka? Jag visste inte att Haleli "varit borta"</center>

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Så du märkte i alla fall av "måånga akvarium" och efterföljande trådar i alla fall...
      <b>JA </b>det var det jag menade och även om du inte märkt det så har Haleli varit borta under den tiden...
      Eftersom jag jag en gång i tiden startde en tråd för att välkomna Kramfors tillbaka till Zoopet tycker jag det är minst lika viktigt att välkomna Haleli tillbaka...
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Holmby
        • February 2004
        • 1118

        #4
        Okej okej!

        Jo, jag läste trådarna och diskussionerna för den "ena" eller den "andre" eller vad det nu var...... Minns inte så noga, det är ju "by-gones" vid det här laget.

        Blev bara lite förvånad, Haleli kunde ju lika gärna varit på semester eller något annat. Så jag kan inte säga att jag lagt märke till Halelis "tystnad".

        Men är det nu så att Haleli varit borta på grund av att hon känt sig illa bemött, så säger jag också välkommen tillbaka!

        Jag säger också att detta bara är ett forum - ett forum där man kan uttrycka sina åsikter. Det finns ingen som säger vad som är rätt eller fel och det är dumt att ta illa upp om någon eller några tycks vara emot en.

        Kommentar

        • gogar
          • November 2003
          • 365

          #5
          Om hon nu varit "borta" så är det ju bara att säga: Välkommen tillbaka! Kunskap behövs alltid.
          Men att det hettar till i trådarna får vi nog alla lära oss att leva med ändå. Tyvärr är det inte alltid lätt att lägga in det tonfall man i skämt menar i skrift.... och sedan så spinner det iväg......
          Mvh Håkan
          - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

          Kommentar

          • plizken
            • April 2004
            • 1293

            #6
            Välkommen tillbaks . Försök att hålla inne med känslorna i framtiden. Det lönar sig aldrig att bråka på nätet.
            Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Kramfors visade också känslor...
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • offe
                • August 2004
                • 29

                #8
                Apropå det här med att det aldrig lönar sig att bråka på nätet så kom jag att tänka på en ganska elak affisch som jag stötte på när jag pluggade. Länkar till den nedan.

                http://carcino.gen.nz/images/index.php/00b9a680/463c5922

                Kommentar

                • plizken
                  • April 2004
                  • 1293

                  #9
                  Jag nämde samma bild som offe när Halelis komentarer haglade vilt.

                  Kramfors är tillbaka och det är nog dom flesta väldigt glada över. En bra källa till kunskap för sånna som gillar att ha sina fiskar utomhus.

                  Haleli är som redan nämnts även hon en källa till kunskap som är välkommen i detta forum.
                  Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #10
                    Ibland skulle man vilja hjälpa folk att välja sina inlägg bättre...
                    Tjuvnyp tycks mej onödiga...
                    Även om somliga inte tycks vilja se det fullständiga perspektivet hoppas jag att många välkomnar Haleli tillbaka...
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • offe
                      • August 2004
                      • 29

                      #11
                      Instämmer, och välkommen tillbaka!

                      En förutsättning för att forum skall fungera är ju att det finns människor som både har kompetens och vett att dela med sig. Då och bå blir diskussioner mer eller mindre hetsiga och det får man helt enkelt lära sig att tåla, samtidigt som man inte ska ta skit otjänt.

                      erikthur: vems inlägg är det du anser vara "tjuvnyp"?

                      Kommentar

                      • Tricella
                        • October 2002
                        • 1052

                        #12
                        Jag har inga problem med någon här på forumet så länge det finns rim och reson i diskussionerna.

                        Även om man har enormt mycket kunskap om saker och ting så innebär det inte med automatik att man är vidare bra att argumentera i diskussioner eller att förmedla sin kunskap.

                        Jag har läst många av era trådar (erikthur, haleli och kramfors) och den kunskap som ni förmedlat via dessa har varit (och är) riktigt bra, men jag har även sett total brist på ödmjukhet och en väldigt bristande förståelse för andras åsikter och kunskap.

                        Alla som är på detta forumet är välkomna i mina ögon...så länge som forumets regler följs.

                        P.s. Det är heller ingen idé att kalla detta för påhopp då alla av er nämnda vet hur vissa diskussioner utvecklats (eller ska jag säga invecklats). Jag har själv råkat ut för dessa diskussioner. För övrigt så tycker jag det känns lite beklämande med dessa "hyllningsämnen" för medlemmar som "försvunnit" och "kommit tillbaka" av någon anledning...

                        Kommentar

                        • Kryddan03
                          • December 2003
                          • 45

                          #13
                          Ursprungligen skickat av erikthur
                          Ibland skulle man vilja hjälpa folk att välja sina inlägg bättre...
                          Tjuvnyp tycks mej onödiga...
                          Även om somliga inte tycks vilja se det fullständiga perspektivet hoppas jag att många välkomnar Haleli tillbaka...
                          Det tycks mig som om du ibland skulle vilja hjälpa till lite väl mycket och gärna styra det här forumet efter ditt huvud. (Inget tjuvnyp i alla fall.)
                          I de trådar du nu återigen tar upp så är det i mitt tycke minst två personer som tappade perspektivet rejält...

                          I övrigt håller jag fullständigt med Tricella. Som man bemöter andra blir man själv bemött.

                          Kommentar

                          • offe
                            • August 2004
                            • 29

                            #14
                            Huvudet på spiken Tricella!

                            Kommentar

                            • anli
                              • October 2002
                              • 654

                              #15
                              Ursprungligen skickat av offe
                              Huvudet på spiken Tricella!
                              Kan inte annat än att hålla med!

                              Zoopet är som ett knark, alla kommer krypande tillbaka till häxdansen
                              Anders Lindersson
                              Anders Akvariesida

                              Kommentar

                              Arbetssätt...