XXXXXX tillbaka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • black_molly
    • May 2004
    • 279

    XXXXXX tillbaka

    Någon som denna mörka sida av zoopet? http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26874&whichpage=1

    Dåvarande XXXXXXX har kommit tillbaka som XXXXXXX.
    Irriterande frågor och samma skitsnack om hans lilla vattenpöl till akvarium som han håller slöjstjärtar i. Kjell eller Christian, kan ni inte banna en medlems IP-adress om det skulle behövas?

    Irriterade hälsningar
    BM
    MVH<h6>BM</h6>
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är väl bara i att strunta i att svara - jag vet inte varför du så ofta skall gå in med inlägg i XXXXX-trådar och trådar som "Ignorera denna tråd". Det är först när du och en del andra går in i dessa trådar som trådarna verkligen spårar ur.
    Läs istället denna tråd och ta lärdom om hur man skall agera http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27667
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • black_molly
      • May 2004
      • 279

      #3
      Förlåt, jag menade inget illa.

      Förresten var det MITT fel att "Ignorera denna tråd" spårade ur?
      MVH<h6>BM</h6>

      Kommentar

      • black_molly
        • May 2004
        • 279

        #4
        Jaja, jag får väl be om ursäkt över att jag är medlem här.

        mvh
        MVH<h6>BM</h6>

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Förresten var det MITT fel att "Ignorera denna tråd" spårade ur?
          Den som startade tråden gjorde ett misstag som han sedan bad om ursäkt för och rättar också till de "fel" han hade gjort - ändå vill du älta det hela om och om igen. Trots att personen ifråga vädjar om att diskussionen skall avslutas.

          Jaja, jag får väl be om ursäkt över att jag är medlem här.
          Ingen behöver be om ursäkt för att man är medlem hem - däremot kan vissa (ingen nämnd ingen glömd) ibland kanske behöva be om ursäkt för det man skriver - detta gjorde t.ex. den person som startade "ignorera denna tråd" på ett bra sätt.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • peppito
            • December 2003
            • 1612

            #6
            Min åsikt är att ingen skall bli kunna bli bannad för "dumma" frågor så länge de är seriös.

            Det är inte något fel på hans frågor...

            Om du funderar på någonting så bör du fråga.

            Det finns ALLTID någon som vet och kan svara.

            OM du inte är intresserad, svara inte...

            Om någon annan tycker det är värt att svara så så svarar de.

            Dumma frågor blir bannade (ingen svarar) eller så blir de dränkta av kommentarer av upprörda människor
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

            Kommentar

            • black_molly
              • May 2004
              • 279

              #7
              Det här är liksom många andra forum ganska "stängt".
              Jag menar man måste bli poppis innan man blir accepterad.
              Annars om man kommer med en "dum"(konstig) fråga så blir man utmobbad!
              Jag ser det på detta sätt iaf.
              MVH<h6>BM</h6>

              Kommentar

              • Holmby
                • February 2004
                • 1118

                #8
                Ursprungligen skickat av black_molly
                Det här är liksom många andra forum ganska "stängt".
                Jag menar man måste bli poppis innan man blir accepterad.
                Annars om man kommer med en "dum"(konstig) fråga så blir man utmobbad!
                Jag ser det på detta sätt iaf.
                Är det då lämpligt att starta en tråd med avsikt att "banna" en person som ställt ett antal "konstiga" frågor?

                Kommentar

                • mohlin
                  • January 2004
                  • 1487

                  #9
                  Black Molly.
                  Begriper inte vad du menar, jag har plågat BluesBoy o defdac o grabbarna om mina CO2 o KH o PH problem hur många gånger som helst och har aldrig känt mig "mobbad" eller liknande.
                  Tror inte att jag eller de flesta andra har försökt att bli "poppis" och förresten, hos vem skulle man uppnå denna status? Vem är det som bestämmer vilka som skulle vara "accepterade" eller inte?

                  Tycker tvärtemot att de flesta här har ett otroligt engagemang o tålamod.

                  Kommentar

                  • matzen
                    • February 2004
                    • 608

                    #10
                    Alla måste ha möjlighet att ställa frågor i detta forum! Ditt snack om att man måste bli poppis för att få svar stämmer inte alls dom allra flesta har både tid och tålamod att svara på frågor!
                    To be or not to be a cichlidlover that´s no question

                    Kommentar

                    • gosatta
                      • December 2002
                      • 2669

                      #11
                      et här är liksom många andra forum ganska "stängt".
                      Jag menar man måste bli poppis innan man blir accepterad.
                      Annars om man kommer med en "dum"(konstig) fråga så blir man utmobbad!
                      Jag ser det på detta sätt iaf.

                      hahah japps det pågår hemliga omröstningar om vilka som ska få vara med eller inte här ..

                      tycker väl snarare att detta forum är rätt befriat från just sådana tongångar. Självklart förekommer det en del skit men inte mycket om man gämför med många andra forum.

                      Inte kännde jag något sånt när jag var ny här iaf.
                      /Mats Åhrman
                      http://www.gosatta.org
                      http://www.stockholmsciklidklubb.com
                      http://www.ciklid.se

                      Kommentar

                      • Azur
                        • March 2003
                        • 12946

                        #12
                        hahah japps det pågår hemliga omröstningar om vilka som ska få vara med eller inte här ..
                        Jäpp. Vi i pakten röstade ut dig!

                        tycker väl snarare att detta forum är rätt befriat från just sådana tongångar. Självklart förekommer det en del skit men inte mycket om man gämför med många andra forum.
                        Just trollet som den här tråden handlar om (inte dig, Black Molly!) bör dock ignoreras.
                        Jag menar, BS'andet om att han har två guldfiskar i ett åttaliters och vill köpa in mer fisk... det kan bara vara för att ställa till bråk. Det jag sett av hans andra trådar har också varit av den typen.
                        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                        Kommentar

                        • mohlin
                          • January 2004
                          • 1487

                          #13
                          Håller med Azur. Det är bara för att skapa uppmärksamhet runt sig själv.
                          Nu börjar jag också bli irriterad. Det är ok att säga att man inte ska svara eller bry sig, men det kan ju faktiskt vara så att nån sitter med lite "naiva" frågor, och då finns det ju en risk att folk nonchalerar dem pga att nån annan har burit sig dumt åt.

                          Kommentar

                          • Spijer
                            • February 2004
                            • 226

                            #14
                            Ursprungligen skickat av Tricella
                            Jag är strängt emot denna typ av personjakt som rubriken antyder. Det är inte rätt att hålla på såhär. Killen har redan fått svar på sina frågor och killen har också fått utstå kritik (rättfärdig sådan anser jag)...men detta känns verkligen inte rätt!

                            *lights the torch*

                            - Lets hunt the sucker down..

                            Kommentar

                            • Turbo
                              • April 2004
                              • 330

                              #15
                              jag tycker det är omoget att bli upprörd över att någon ställer frågor angående hur många fiskar som får plats i en 8l skål. Kan man inte bara bete sig profisionelt och säga "byt ut alla fiskar och stoppa in en kampfisk, eller köp större kar".

                              Ingen behöver väll lägga till något, och då kan vi även skippa onödiga komentarer. Jag tycker man borde banna alla som tjatar på folk med onödiga komentarer, tänk så lite tjaffs det skulle bli om bara en person svarat på 8 liters frågan!
                              60 liter -personligt projekt
                              150 liter -sällskap

                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=197231

                              Kommentar

                              Arbetssätt...