Christian o Kjell går i "pension" - Imazo tar över Zoopet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Hej Kjell och Christian, vill bara tacka er för allt ni gjort genom åren!
    Zoopet har varit en fantastisk resurs för sveriges akvarister, och jag hoppas den kommer fortsätta vara det i Imazo's regi!

    (Haha insåg just att det är 21 år sen jag registrerade mig, inte utan att jag också känner mig lite gammal! Vad tiden flyger!)
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #17
      Jovisst finns det mycket att tacka Zoopet för. Ett räddande forum då i början av 2000-talet. Ytterligare tackar
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #18
        Tack vare er blev det många filmer på fiskar och akvarier, en rolig period av livet.
        Förhoppningsvis kommer Zoopet leva för evigt, det gör bra grejer och ni har verkligen startat och utvecklat något fantastiskt. Du Christian och jag har haft en del kontakt genom åren och jag om någon vet vilket otroligt jobb du lagt på att få Zoopet att snurra 24/7
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • tantfri

          • February 2016
          • 29

          #19
          Tack så mycket för alla år. Själv har har inte kommunicerat så mycket via zoopet men varit oändlig glad över denna tillförlitliga informationskälla och alla intressanta och roliga bidrag. Ni gjorde akvaristiken i Sverige levande för mig!

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #20
            Tack alla. Jag tror det kommer bli kanon med Imazo. De är väldigt duktiga på fiskar och det borgar för att artregistret kommer vara i världsklass. Vi är otroligt lyckligt lottade i Sverige med den mångfald av arter som finns, Imazo har stor del av det.

            Tekniskt sett är det kul att Zoopet har anpassats efter omvärlden. Det finns nya yngre talanger som kommer att ta över. Kommer bli kanonbra och jag gör allt för att övergången ska gå smidigt.

            Jag är fortfarande chefredaktör för Ciklidbladet på https://www.ciklid.org, lite gammal teknik men jag gillar att göra en sak som kommer ut på papper, så akvariemässigt blir ni inte helt av med mig.
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Stort tack för alla vänliga kommentarer
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                #22
                Tack för allt! Min aktivitet här försvann med mina akvarier efter flyttar, men Zoopet har verkligen givit så mycket!
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  #23
                  Stort tack för allt ni gjort!
                  Kan säga att utan tvekan att om jag inte hittat Zoopet när jag hade en fundering om sonens fiskar så hade det nog inte blivit nån "akvaristisk-resa/intresse" för min del.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • HåkanM
                    • April 2005
                    • 102

                    #24
                    Zoopet har ju en väldigt stor betydelse för akvariehobbyn, blir lite fundersam då ingen av de "nya" från Imazo ännu skrivit i tråden och presenterat sig och sin syn på framtiden.
                    Vill gärna veta hur de tänker driva sidan vidare

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Ursprungligen postat av HåkanM
                      Zoopet har ju en väldigt stor betydelse för akvariehobbyn, blir lite fundersam då ingen av de "nya" från Imazo ännu skrivit i tråden och presenterat sig och sin syn på framtiden.
                      Vill gärna veta hur de tänker driva sidan vidare
                      Jag tror nog att de ännu inte riktigt har bestämt hur de skall göra. De har säkert redan en del tankegångar, men vill nog ändå avvakta lite för att se vad som är praktiskt genomförbart innan dom lägger ner en massa jobb helt i onödan. Jag och Christian fortsätter ju också som tidigare i ytterligare ett halvår innan vi blir "heltidspensionärer".
                      T.ex. kommer Mikael att besöka mig imorgon eftermiddag (han skall sedan också att hålla föredrag i en akvarieförening i Göteborg imorgon kväll) och förutom att dricka kaffe och äta semlor ihop, kommer jag antagligen att visa honom hur det fungerar när man gör och lägger in en ny artbeskrivning (ett rätt tidsödande jobb, som det tar en tid att sätta sig in i).
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 16 January 2024, 18:29.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • doctor
                        • August 2002
                        • 300

                        #26
                        Det var ett tag sedan jag loggade in här på sidan, var en "torrlagd" akvarist mellan 2011 och 2022 men var som mest aktiv 02-09. Många är de råd, tips och trevliga konversationer som jag minns och såklart även de medlemmar jag lärde känna även utanför forumet. Har nu till sist skaffat de där räkorna som Sonja (som ni "äldre" medlemmar säkert minns) och jag pratade om så mycket när det begav sig.

                        Stort tack för allt jobb ni lagt ner på sidan!

                        Håller tummarna för att sidan fortsätter blomstra framöver under ny regi!

                        Min PBase
                        Min Flickr

                        Kommentar

                        • admin
                          Christian Alfredsson

                          • November 2004
                          • 11220

                          #27
                          Tack.
                          Christian Alfredsson
                          Tekniskt ansvarig Zoopet

                          Kommentar

                          • larsonandy
                            • October 2023
                            • 52

                            #28
                            Input till Imazoo. Vi behöver en riktigt trevligt årligt "akvarie" event i Sverige - varför inte hos Imazo? Skulle det gå att ordna? Kanske börja så smått med ett öppet hus för allmänheten? Förslagsvis kan man kalla det Zoopet.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #29
                              Ursprungligen postat av larsonandy
                              Input till Imazoo. Vi behöver en riktigt trevligt årligt "akvarie" event i Sverige - varför inte hos Imazo? Skulle det gå att ordna? Kanske börja så smått med ett öppet hus för allmänheten? Förslagsvis kan man kalla det Zoopet.
                              Imazo har alltid varit med och rejäl sponsrat de "akvarieevent" som trots allt fortfarande existerar i Sverige. Mikael Håkansson ställer också upp och håller föredrag i olika akvarieföreningar. Nu till helgen arrangeras t.ex. det årliga eventet "Akvariehelg" i Malmö med föredragshållare i världsklass - en av föredragshållarna där är Mikael Håkansson. För mer info se https://www.facebook.com/akvariehelg/?locale=sv_SE samt här https://www.ciklid.org/akvariehelg/

                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 08 April 2024, 09:07.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...