Vilken kinesisk dialekt skall man lära sig, eller räcker det med skriftspråket?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    Vilken kinesisk dialekt skall man lära sig, eller räcker det med skriftspråket?

    Himla tråkigt med en massa spam.
    Denna gången vet jag inte vad det handlar om, kanske man kan ta reda på ded med Google translate...?
    Förra gången det var spam, var ju användbart, jag skaffade med körkort, A,B,C,D,E och utryckningsfordonds
    behörighet. Även en universitetsexamen, var nästan billigt.
    Jag förstår att sådan här spam är en mardröm för webansvariga, men i andra forum jag deltar i är spammen inte lika omfattande som här... Är dom kanske bättre vaccinerade?
    Glimten i ögat, ingen kritik, forumet är välstädat och välvårdat, men varför blir det så mycket som slinker igenom samtidigt från samma avsändare? Jag kan ju inte posta mer än ett inlägg var 15de sekund.
    Senast redigerad av Björn J.; 30 March 2018, 06:15.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av Björn J.
    Himla tråkigt med en massa spam.
    Denna gången vet jag inte vad det handlar om, kanske man kan ta reda på ded med Google translate...?
    Förra gången det var spam, var ju användbart, jag skaffade med körkort, A,B,C,D,E och utryckningsfordonds
    behörighet. Även en universitetsexamen, var nästan billigt.
    Jag förstår att sådan här spam är en mardröm för webansvariga, men i andra forum jag deltar i är spammen inte lika omfattande som här... Är dom kanske bättre vaccinerade?
    Glimten i ögat, ingen kritik, forumet är välstädat och välvårdat, men varför blir det så mycket som slinker igenom samtidigt från samma avsändare? Jag kan ju inte posta mer än ett inlägg var 15de sekund.
    Vi har ungefär samma spärrar som de flesta andra sidor som är lika stora.
    Har ingen direkt känsla över att vi skulle ha fler än andra. Oftast ser vi dom själva och vill man påskynda att de tas bort så anmäl dom direkt så skickas ett mail till oss så vi blir medvetna om det..
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Björn J.
      • November 2017
      • 1049

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Vi har ungefär samma spärrar som de flesta andra sidor som är lika stora.
      Har ingen direkt känsla över att vi skulle ha fler än andra. Oftast ser vi dom själva och vill man påskynda att de tas bort så anmäl dom direkt så skickas ett mail till oss så vi blir medvetna om det..
      Jag tänkte att jag skulle gå in och flagga inlägget, men vågade faktiskt inte öppna det, jag gjorde så en gång på ett annat forum, och därefter får jag en massa spam-epost från det suspekta företaget som hade lagt ut det inlägget på just det forumet, och det var reklam av typen "Billiga snabba lån" och "Bli ett vilddjur i sängen" ja du vet, sådant man klarar sig förutan.
      Jag är verksam på Maringuiden och Boxerville, visst förekommer det spam, men enstaka inlägg var tredje månad ungefär. Jag är administratör på ett annat volkswagenforum, och under de åren jag varit det har jag raderat en sådan grej, och då handlade det om en tysk existerande firma som sålde begagnade reservdelar, men hade då inte tillstånd att marknadsföra sig på forumet på det viset.
      Men jag vet ju inte heller hur dessa spamrobotar fungerar, och tänker inte ta reda på det heller.

      Nä jag lägger ingen last på forumets administratörer, det är inte det, tycker bara att det är tråkigt att dessa "Internets robotpirater och huliganer" håller på som de gör. När man möts av en första sida på ett forum som är fullt av skit eller i detta fall, kinesiska, eller i alla fall asiatiska skrivtecken blir man mer än trött.

      Glad akavristisk Påsk!

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        #4
        Jag har aktiverat så att alla inlägg kommer i min mail. Jag kommer därmed se dem snabbare.


        Att flagga inlägg ska vara lugnt, däremot får man absolut inte klicka på länkar i det.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • Björn J.
          • November 2017
          • 1049

          #5
          Ursprungligen postat av admin
          Jag har aktiverat så att alla inlägg kommer i min mail. Jag kommer därmed se dem snabbare.


          Att flagga inlägg ska vara lugnt, däremot får man absolut inte klicka på länkar i det.
          Vad bra, Glad Påsk!

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #6
            Är det något som helst tveksamhet så maila mig på christian@zoopet.com så kollar jag.

            Glad påsk!
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Björn J.
              • November 2017
              • 1049

              #7
              Ursprungligen postat av admin
              Är det något som helst tveksamhet så maila mig på christian@zoopet.com så kollar jag.

              Glad påsk!
              Visst, inga problem!

              Nu kan du ju få radera hela denna tråden om du vill.

              Med vänlig hälsning Björn J.

              Kommentar

              Arbetssätt...