Ny Zoopettävling - "på Facebook"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Ursprungligen postat av tanteva
    ja men det kan jag klart ställa upp på =D skal dela på jag =D
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Hitintills har 47 personer gillat, och många delat och kommenterat arten och deltar alltså i tävlingen. Ni som ännu inte gjort det har fortfarande chansen.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Detta är listan över vilka som har lotter i marsdragningen bland de som har gillat, delat och kommenterat Zoopets artbeskrivningar på Facebook.

        Arapaima gigas
        Gillat: Mathias Nilsson, Kent Andersson, Björn Persson, Annika Yledahl, Lars Bergman, Joakim Ljungqvist, Olle Sewerin, Marie Lööf, Anki Lundström, Rickard Klein, Andres Almström, Tommy Tobiasson Åke, Ted Persson Plume, Joakim Falk, Jan Leijen, David Nikpalj, Robbin Falk, Malin Lindgren, Stefan Berg, Johan Andersson, Fredrik Andersson, Daniel Johansson, Patrik Einarsen, Peter Johansson, Tyko Feather, Rolf Gustafsson, Bosse Karlsson, Johan Mårtensson, Tine Engström, Mange Eriksson, Micael Sjöström., Anna Esselius, Ove Planstedt, Angelica, Coombes, Marcus Sundin, Kajsa Kai Erik, Robert Sundholm, Joakim Alvbäcken, Jonathan Hallgren, David Ståhl, Lars jalkelöv, Erik Chu, Stefan Olausson, Mattias Allroth, Per_Ola Svensson, Christian Skoglund, Marita Barita, Daniel Palm, Eva Lindqvist.

        Delat: Lars Bergman, Rickard Klein, Tommy Tobiasson Åke, Wilhelm Lub, Olle Sewerin, Joakim Asterhed, Bosse Karlsson, Annika Yledahl, Mange Eriksson, Christian Skoglund, Björn Persson, Marita Barita, Mattias Allroth, Stefan Olausson, Angelica Coombes, Tina Engström, Bosse Karlsson, Tyko Feather, Malin Lindgren, Robbin Falk, Anders Almström.

        Kommenterat: Marita Barita, Christian Skoglund, Mattias Allroth, Stefan Olausson, Angelica Coombes, Tina Engström, Annika Yledahl, Bosse Karlsson, Tyko Feather, Malin Lindgren, Robbin Falk, Olle Sewerin, Tommy Tobiasson Åke, Anders Almström, Patric Andersson, Lars Bergman, Mathias Nilsson.

        Danio roseus
        Gillat: Bosse Gardtman, Mathias Nilsson, Wilhelm Lub, Kent Andersson, Lars Bergman, Erik Simonsson, Rolf Gustafsson, Gunnar Ekstrand, Christer Claesson, Bisho Ensamhet, Urban Lysell, Daniel Pramheim, Joakim Asterhed, Tyko Feather, Kajsa Kai Erik, Robert Sundholm, Stefan Persson, Kenneth Lilja, Sofia Schewenius

        Delat: Gunnar Ekstrand, Lars Bergman, Erik Simonsson, Joakim Asterhed, Wilhelm Lub, Anna Carin Ahlander, Christer Claesson

        Kommenterat: Tyko Feather, Wilhelm Lub, Joakim Asterhed, Anna Carin Ahlander, Christer Claesson, Mathias Nilsson.

        Dragningen kommer att ske vid månadsskiftet.

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #19
          Lite OT kanske, men det tangerar iaf.

          Det är ganska ofta som det påpekas på FB att zoopet, hela zoopet, kostar cash. Dvs det är rätt många som tror att det kostar avgift bara att regga sig.
          Och då blir det ju som alltid idag tvärstopp på rätt många människor.

          Jag försöker så gott jag kan tala om för folk skillnaden mellan vanlig och guldis. Känner mig lite ensam bara i den diskussionen "därborta"....



          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Ursprungligen postat av Ken Olofsson
            Lite OT kanske, men det tangerar iaf.

            Det är ganska ofta som det påpekas på FB att zoopet, hela zoopet, kostar cash. Dvs det är rätt många som tror att det kostar avgift bara att regga sig.
            Och då blir det ju som alltid idag tvärstopp på rätt många människor.

            Jag försöker så gott jag kan tala om för folk skillnaden mellan vanlig och guldis. Känner mig lite ensam bara i den diskussionen "därborta"....
            Ja det är nog lite så att en hel del avsiktligen, och en del pga okunnighet sprider felaktig information på FB och det är lite svårt att påverka. T.ex. står det ofta att man inte skall läsa Zoopets info för där är mycket fel utan istället seriouslyfish (som är en utmärkt hemsida: min kom.): Såg t.ex en gång en som skrev att Zoopets artbeskrivning för en viss art var oseriös eftersom där rekommenderade en för liten storlek på akvariet, man skulle istället läsa seriouslyfish för att få korrekt information. Jag kollade då artinfon på denna sida och de rekommenderade ett klart MINDRE akvarie än Zoopets rekommendation. Det finns många liknande exempel.

            Varje gång jag lägger in info om en ny artbeskrivning på FB så inleds denna med texten.
            På Zoopet finns det idag 2002 inlagda artbeskrivningar - av dessa är 664 arter (oftast de vanligaste arterna) öppna för alla, medan man måste vara goldmedlem för att kunna se övriga.
            Man skulle kanske kunna lägga in lite mer info i texten men en nackdel med FB är ju att det bara funkar att skriva kortfattat annars läser ingen. Dessutom det som skrivs är ändå bortglömt på några timmar. Får dock fundera över om man kan göra detta än tydligare.

            Tack för påpekandet,

            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #21
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Ja det är nog lite så att en hel del avsiktligen, och en del pga okunnighet sprider felaktig information på FB och det är lite svårt att påverka. T.ex. står det ofta att man inte skall läsa Zoopets info för där är mycket fel utan istället seriouslyfish (som är en utmärkt hemsida: min kom.): Såg t.ex en gång en som skrev att Zoopets artbeskrivning för en viss art var oseriös eftersom där rekommenderade en för liten storlek på akvariet, man skulle istället läsa seriouslyfish för att få korrekt information. Jag kollade då artinfon på denna sida och de rekommenderade ett klart MINDRE akvarie än Zoopets rekommendation. Det finns många liknande exempel.

              Varje gång jag lägger in info om en ny artbeskrivning på FB så inleds denna med texten.
              På Zoopet finns det idag 2002 inlagda artbeskrivningar - av dessa är 664 arter (oftast de vanligaste arterna) öppna för alla, medan man måste vara goldmedlem för att kunna se övriga.
              Man skulle kanske kunna lägga in lite mer info i texten men en nackdel med FB är ju att det bara funkar att skriva kortfattat annars läser ingen. Dessutom det som skrivs är ändå bortglömt på några timmar. Får dock fundera över om man kan göra detta än tydligare.

              Tack för påpekandet,


              Kjell, är det ok med er om man aktivt sprider info på FB om just detta. Dvs kanske någon gång postar ett inlägg, och inte bara svarar på ett ?

              Kanske inte varje dag eller varje vecka, men när man kanske har sett kommentarer om just detta ett par ggr.

              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av Ken Olofsson



                Kjell, är det ok med er om man aktivt sprider info på FB om just detta. Dvs kanske någon gång postar ett inlägg, och inte bara svarar på ett ?

                Kanske inte varje dag eller varje vecka, men när man kanske har sett kommentarer om just detta ett par ggr.
                Absolut
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #23
                  Vinnare i marsomgången av denna tävling blev Robert Sundholm (Robot på Zoopet) som vinner ett års goldmedlemskap.
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 02 April 2016, 19:07.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Bisho
                    • September 2013
                    • 304

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Vinnare i marsomgången av denna tävling blev Robert Sundholm som vinner ett års goldmedlemskap.
                    Grattis till vinnaren
                    Mitt tanganyika akvarium
                    https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Och nu startar aprilomgången av denna tävling. Det gäller alltså att på Facebook gilla, dela och/eller kommentera (för ytterligare info se första inlägget i denna tråd) den senast inlagda artbeskrivningen på Zoopet - nämligen den på Channallabes apus Denna artbeskrivning är öppen för alla.

                      Det kommer att komma ytterligare en "tävlingsartbeskrivning" under april
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #26
                        Den andra artbeskrivningen som ingår i april månads Zoopettävling på Facebook https://www.facebook.com/Zoopet-130096810352097/ har nu lagts upp. Så se till att dela/gilla/kommentera denna artbeskrivning så deltar du i tävlingen om ett års Zoopetmedlemskap (för ytterligare info se första inlägget i denna tråd).

                        Artbeskrivningen det gäller är den på Chuco intermedium http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1885. Denna artbeskrivning är öppen för alla.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #27
                          Dragningen i april-omgången av denna tävling sker i morgon och de som deltar är de som har gillat, delat och kommenterat artbeskrivningarna för Chuco intermedia samt på Channallabes apus på Facebook - lista över dessa kan du se nedan.

                          Chuco intermedia
                          Gillat: Kent Andersson, F.Ingemann Hansen, Benny Björneboe Larsen, Tyko Feather, Rolf Gustafsson, Anna Esselius, Kajsa Kai Erik, Per-Ola Svensson, Robert Sundholm, Johan Mårtensson, Jesper Broman
                          Kommenterat: Eva Lindqvist,

                          Channallabes apus
                          Gillat: Kent Andersson, Christer Claesson, Jan Leijen, Tyko Feather, Rolf Gustavsson, Bosse Karlsson, Kajsa Kai Erik, Robert Sundholm, Kenneth Lilja
                          Kommenterat: Tyko Feather, Christer Claesson

                          Intresset var stort för denna tävling i mars då det fanns hela 119 gillat/kommentarer/delningar, men tyvärr droppade intresset enormt för tävlingen under april då det då bara var 23 gillat/kommentarer/delningar. Tur för de som deltar i tävlingen för deras chanser att vinna ökar ju, men däremot så är det tråkigt för Zoopet för tanken med tävlingen är ju att det skall spridas lite reklam på Facebook. Ett stort tack till de som deltagit denna månad.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #28
                            Och vinnaren i april-omgången av Facebooktävlingen blev Rolf Gustafsson som vinner ett års goldmedlemskap
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • RoffePoffe

                              • August 2012
                              • 88

                              #29
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Och vinnaren i april-omgången av Facebooktävlingen blev Rolf Gustafsson som vinner ett års goldmedlemskap
                              Oj då, vilken glad överraskning. Man får tacka.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #30
                                Ursprungligen postat av RoffePoffe

                                Oj då, vilken glad överraskning. Man får tacka.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...