Innehåll

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • January 2002
    • 585

    Innehåll

    Hej

    Det går att läsa följande under ribriken Foder(Killis, icke annuella)"För att man skall få fiskarna i lekkondition är levande foder som vita mygglarver och nykläckt artemia en förutsättning." Varifrån kommer denna missuppfattning?

    Det är INTE en förutsättning, personligen odlar jag mina Killis under vinterhalvåret och då får de inget levande foder. Antalet ägg varierar mellan de olika arterna, men mellan 50-100 ägg under 2-3 dagar är vanligt. Detta utan levande foder, med levande(vilket jag provat) ökar inte antalet ägg eller antalet befruktade ägg. Det enda som ökar är arbetet med att ordna levande foder.

    M.V.H
    Rickard Berg

    /Rickard
    don Quijote och KA.
    http://www.killifish.tk
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej Rickard,
    Eftersom jag definivt inte är killi-expert har jag letat "fakta" i olika böcker och dessutom frågat en del killi-experter.
    Men eftersom du med sådan emfas menar att din åsikt är rätt gör jag en kompromiss mellan olika åsikter och ändrar till en "fördel" istället för en "förutsättning".
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...